Neuvola- ja ultrajuttuja

Jos kuopion alueella on varhaisultraan kiinnostusta, niin halvin löytyy 92€ hintaan sataman röntgenistä :)
 
Tänään käyty ekassa neuvolassa eikä siel muuta tehty ku höpötelty..
 
Terveiset alkuraskauden ultrasta; yksi kappaletta alkioita sieltä löytyi :Heartpink Alkion koko (5,7mm) vastasi viikkoja (menkoista laskettuna 6+5 ja ultramittausten mukaan 6+6) ja löytyi myös hieno sydämen syke (124 bpm). Ultraaja totesi kaiken olevan mallillaan ja onnitteli kovasti!
 
Meillä oli ensimmäinen neuvola eilen, eipä siellä kummempia, kunhan käytiin kaikenmaailman juttuja läpi. On kyllä hassua, kun täällä päin pitää itse ottaa paino, RR ja pissasta katsoa valk. ja sokerit (tai mitä siitä sillä liuskalla sitten katsotaankaan). Kohta ei varmaan käydä noin niinku fyysisesti ollenkaan neuvolassa, vaan höpötellään videoyhteydellä. :D :D No ei vaan, mutta vähän siltä alkaa tuntua, että enemmän ja enemmän tehdään ihan itse. Meneekö kukaan muu sokerirasitukseen? Iik mulla se olis edessä taas 12-16 rv:lla.
 
Milloin tuo nt-ultra yleensä on? Kun minulla on 22.6 ja silloin olisi rv 10+5
 
Miur: Np-ultra tehdään yleensä rv 11-13 eli 10+0 - 12+6

helinä12: minä joudun kanssa käymään sokerirasituksessa.
 
Helinä12, mä joudun tietääkseni käymään sokerieasituksessa kun ikää on yli 25 vuotta. Jouduin kans viime raskaudessa käymään ison sf-mitan takia, mutta arvot oli onneksi ihan normaalit.
 
Nonih.. Ensimmäinen neuvola käynti olis sit ensi viikon perjantaina :) Sillo olis sit 5+4 .. Mitä siel ekal neuvolakäynnil tehään?
 
Mä joudun varmaan kans sokerirasitukseen. Kävin esikoistakin odottaessa ja mittailin niitä vielä kotonakin. Bmi taitaa olla 26, niin siks joudun + sukurasite. :) Inhottaa jo valmiiksi, mutta eikö siitä taas selviä :D
 
Mäki joudun sokerirasitukseen, oon joutunu molemmila aiemmillaki kerroilla. Painoa on sen verran paljon ja ikää sen yli 25v. Tosin aiemmin ollu hyvät arvot molemmis raskauksissa, mut eihää se sitä tarkota et niin olis tälläki kertaa.
 
Täälläkin tietää, että sokerirasitukseen on muntävä oman painon takia. Asia erikseen, että milloin. Viimeksi taisi olla 2/3 puolessa välissä ja erittäin hyvät arvot olivat. Jospa olisi nytkin.
 
Mä muistelen et esikosta kävin vasta viikolla 30-32 joskus silloin ja nuoremmasta joskus n28viikolla. Ekasta ois kuulemma aiemmin jo pitäny käydä, mut ei kukaa muistanu mulle sanoa et lähete on olemassa :D Aattelin nytki venyttää sitä mahdollisimman pitkälle, ellei sit pissoissa ala sokerit näkyä.
 
Millä perusteella tuonne sokerirasitukseen joutuu? Jotain olette iästä ja painosta puhuneet? Eli kun olen 23v. ja painoindeksi on 20,5 mun ei tarvitsisi välttämättä mennä? :eek: Olin jotenkin siinä luulossa, että se kuuluu kaikille odottajille?
 
Muokattu viimeksi:
Ainaki täällä jos on painoindeksi on yli 25 tai ikää on tarpeeks, nii joutuu. Ja jos lähisuvussa on diabetesta niin sitte.
Nauratti esikoista odottaessa, kun paino oli kilon verran liikaa että bmi nousi 26 ja jouduin rasitukseen :D
 
mulla syynä ylipaino, suvussa diabetestä, ikä ja kahdessa edellisessä raskaudessa saatu radi-diagnoosi, suostuskohan tuo terkka pistään suoraan ton radi-diagnoosi mulle? kun ei yhtään huvita lähteä rasitukseen juomaan sitä ällölitkua =(
 
Takaisin
Top