Neuvola- ja ultra käynnit

Minullekin tulee kahdet sokerirasitustestit kun lähisuvussa on diabetestä. Ensimmäinen nyt heti viikolla 12, ja jos se on negatiivinen, niin sitten uusi testi silloin kuin normaalisti olisi.
 
Eka neuvola ensi viikolla. Toivon ettei niin usein tarvitsisi nyt toisen kanssa käydä, en kokenut kovin tarpeelliseksi.

Mulla oli raskausdiabetes ensimmäisessä raskaudessa, joten joudun myös kahteen sokerirasitukseen. Viimeksi pysyi ruokavaliolla hyvin kurissa, painoa ei kertynyt yhtään ylimääräistä ja lapsikin oli syntyessään vain 3,4kg.
 
Mullakaan ei hirveitä kiloja tullu vaikka oli diabetes. Ja hoitu kans ruokavaliolla. Tytöltä mittailtiin laitoksella kans sitte verensokereita ja yhdet oli vaan hälyttävät.
 
Mä kans joudun heti alkuraskaudesta sokerirasitukseen. Viime kerralla kävin vain kerran ja oli hyvät arvot.
 
Onneksi mulla on ekan ultran jälkeen se sokerirasitus, toivottavasti se auttaa sit sietään sen
 
Onko kuinka moni saanu kuvia mukaansa ekasta ultrasta? Siis ne ketkä on käyny varhais ultrassa. Olis kiva nähä niitä. Mulla tässä rv 9+1
5300893b82df81d647d6acccb924405a
 
  • Tykkään
Reaktiot: Sjh
Jep, kyllähän sitä kuva tuli matkaan saatua, kun tuolla ultrassa kävin viime viikolla. Tuolloin rv 7+0
 

Liitteet

  • ar-ultra2.jpg
    ar-ultra2.jpg
    976.1 KB · Katsottu: 46
Ookkei eli eka neuvola käyty ja sydänäänetkin saatu kuuluviin :) Th oli sitä mieltä että mennään nyt ainakin nää seuraavat 3vko neuvolan laskujen mukaan eli että nyt olis rv 9+3. Ja sitten 28.7. Np-ultrassa katotaan uusiks miltä näyttää ja vaihdetaan jos tarvis :)

Niin ja LUOJAN KIITOS sokerirasitus vasta rv 26 :D
 
Viimein sain ultra-ajat postissa, et 16.7 np-ultra ja 14.9 rakenneultra. Ei onneksi tartte oottaa enää pitkään.
 
Mekin käytiin ekassa neuvolassa viime torstaina ja siellä samat vanhat jutut. Ultrassa viikkoihin sopiva pikkuinen ja sydän sykkii tosi lujasti! :) tällä viikolla pitäisi tulla np ultraan aika ja 13. päivä alkavalla viikolla käydä verikokeissa. Lisäksi sokerirasitus ennen rv 16.
 
Mä varailin tänään np-ultran ja sitä nyt joutuu oottelee useamman viikon kun se on vasta 10.8. mut onpahan jotain mitä odottaa ens viikon varhaisultran jälkeen :) toivoen et siellä on kaikki hyvin :)
 
Ekassa neuvolassa ei edes kuunneltu sydänääniä :sad001 ja muutenkin oli nyt toisella kierroksella vähän turhanoloinen käynti. En joudu edes sokerirasitukseen vaikka ikää on 34. Ei pitäisi iloita kaupungin säästöistä, mutta oon tyytyväinen että vältän sen rastin jälleen.

Unohdin mainita että oon rh-, mutta sen varmaan ehtii myöhemmin. Esikoinen on myös miinus, joten mulla on tässäkin raskaudessa vaan aika pieni komplikaatioriski.
 
Heh, mulla tuli siellä neuvolassa hiukan tyhmä olo, kun ei oo tietookaan mikä mun veriryhmä on :D ei semmosta oo koskaan katottu, tai ainakaan mulle asti kerrottu :D no, otti se ne näytteet ni ehkä se selviää :D

Ja sokerirasitukseen luojan kiitos vasta rv 26! Sanoin kyllä et pärjään ilmankin muttei auttanut.. :D
 
Eka neuvola takana. Aika turha käynti, kun on asiat vielä muistissa. Viikon päästä verikokeet ja kolme viikkoa ultraan.
 
Mä pidin eilistä ekaa neuvolaa myös turhana käyntinä, vaikka tunti siellä vierähtikin. Ei edes sydänääniä kuunneltu. No nyt on ainakin lähetteet ultraan ja labraan pistetty eteen päin ja se on hyvä.

Mulle tuli myös kutsu papakokeeseen. Mietin, että uskaltaako siihen raskaana mennä, koska mulla teki oikeesti se tosi kipeetä. Ei siihen varmasti keskenmenon riskiä liity, mutta taidan suosiolla perua sen ja mennä vasta synnytyksen jälkeen.
 
Multa otettiin viimeksi ku olin raskaana papa ja kävi kyllä vähän kipeetä. Nyt ei onneksi tarvi ottaa ku viimesestä on niin vähä aikaa.
 
Eikö muilla otettu niitä labroja tos samalla neuvolakäynnillä? :eek: mulla otettiin, ja ite ehdotti vielä sydänäänten kuuntelunkin :eek:
 
Takaisin
Top