Neuvola ja alkuraskauden UÄ

Mä otin siihen ekaan neuvolaan sen äitiyskortin mut ei ois tarvinnu koska neuvolatäti teki sitten uuden.
 
Kyllähän siellä jotain on jo näkynyt? Ruskuaispussi yms.. kierto jos heittää, niin viikot ei täsmää. Itselläkin oli parin viikon heitto, kun neuvola ultraan laittoi. Piti olla 7+3 mutta olikin 5+6. Ja olihan siellä hippunen kasvamassa.

Juu siis ruskuaispussi kyllä näkyi muttei mitään muuta :/ niinjuu :S ihana kuulla että sinulla on ollut vastaavanlainen tilanne! Siis sillä ihana etten oo yksin x) nyt vaan jännäillään vielä ja toivotaan että pikkuinen sieltä ilmestyisi näkyviin seuraavassa ultrassa :)
 
Toivotaan Pauggi, että pieni on vain luultua nuorempi!
 

Juu siis ruskuaispussi kyllä näkyi muttei mitään muuta :/ niinjuu :S ihana kuulla että sinulla on ollut vastaavanlainen tilanne! Siis sillä ihana etten oo yksin x) nyt vaan jännäillään vielä ja toivotaan että pikkuinen sieltä ilmestyisi näkyviin seuraavassa ultrassa :)

Tein itse testin, kun menkat oli pari viikkoa myöhässä. En siis kiirettä pitänyt olevinaan asian kanssa. Mutta jälkeenpäin ajatellen tein testin varmaan heti, kun on hikisesti positiivista näyttänyt. Milloin ois oikeesti menkkojen pitänyt alkaa onkin ollut ovis. Oisin halunnut laittaa sulle mun ultrasta kuvan, jossa näkyy pikku pikku hippunen pussin sisällä. Mutta enpä osannut ladata sitä puhelimella. :facepalm:
 
Korhis, mä kävin esikoisesta kahdesti juuri tuon takia kun oli liian pieni nt-mittojen ottamista varten. Oli niin pitkä kierto eikä sairaala laskenut sitä vaikka neuvolasta oli laskettu paljon lähemmäksi oikeita viikkoja.

Hei, pitääkö ekaan neuvolaan ottaa edellinen äitiyskortti mukaan? Nimim. missäköhän se on... huomenna neuvolaan.
Ei tartte :)
Ja määki oon käyny kahesti ultras. Eka menkoista laskettuna 12+-viikol mut oli sillon 9+5 nii anto uuden ajan. Sillon ei voinu nt-mittaa mitata.
 
Tsemppiä Pauggi! Kävin tässä raskaudessa samat fiilikset läpi. Ensin ei näkynyt mitään, viikko myöhemmin pelkkä raskauspussi ja taas viikko myöhemmin jumputti sydän.
Siellä on toivottavasti kaikki vaan niin alussa.
 
Täällä tuli postissa nt-ultraan aika, mä meen 28.9. jolloin pitäs olla 13+0. Eka ultra oli ekassa neuvolassa 9+1. Ru- aika tulee kans postissa, mutta onneks neuvolaan saa mennä ultraan melkein millo vaan :Heartred tänää kävin verikokeissa, mutta pissanäytteestä ei ollut mitään puhetta? :O
 
Mullakin tuli kutsu nt-ultraa. 29.9.

Jyväskylässä piti antaa myös virtsanäyte mutta täällä Seinäjoella ei ilmeisesti kun vielä neuvolassa kysyin että onko Se seulontakoe vaan verikoe.
 
Muuten! Se alkuraskauden 10viiikolla tehtävä veri ja pissakoe niin pitääkö olla syömättä ja juomatta myös? Mietin et olisinko voinu edes teetä juoda näin aamusta tähän flunssaan :D
 
Itse kävin eilen ekassa ultrassa ja mittojen perusteella pikkutyyppi olis viikon vanhempi kuin mitä oletettiin.
 
Kävin yksityisellä ar-ultrassa oletuksella olevani 7+jotain viikolla. Mikä pettymys kun löytyi vaan se pussi joka vastasi 5+3.
2vk ja 2pv myöhemmin uusintakerralla siellä onneksi kuitenkin oli pikkukaveri sykkeen kera. Koko vastasi 7+3. Eli kokoajan on tullut vähän takapakkia.
Ei kuitenkaan kannata siis luovuttaa vaikka ensin ei löytyisi vielä elämää, jos on vain liian aikaisin katsottu. Asiat voi tapahtua luultua myöhemmin.
 



Tein itse testin, kun menkat oli pari viikkoa myöhässä. En siis kiirettä pitänyt olevinaan asian kanssa. Mutta jälkeenpäin ajatellen tein testin varmaan heti, kun on hikisesti positiivista näyttänyt. Milloin ois oikeesti menkkojen pitänyt alkaa onkin ollut ovis. Oisin halunnut laittaa sulle mun ultrasta kuvan, jossa näkyy pikku pikku hippunen pussin sisällä. Mutta enpä osannut ladata sitä puhelimella. :facepalm:

Niinjuu :) Ounou x) Minäkin tein testin kyllä ihan heti kun ei menkkoja alkanut kuulumaan :D Miksei voisi vaan kärsivällisesti odotella.. :D Vooi :) Mutta ihanaa että sieltä hippunen löytyi!:Heartred Ehkäpä se ilmaantuu sitten meillekin:Heartred Fiilis on kyllä paljon positiivisempi nyt kun täällä on saanut puhua :) Pakko vain malttaa odottaa vielä :)
 
Tsemppiä Pauggi! Kävin tässä raskaudessa samat fiilikset läpi. Ensin ei näkynyt mitään, viikko myöhemmin pelkkä raskauspussi ja taas viikko myöhemmin jumputti sydän.
Siellä on toivottavasti kaikki vaan niin alussa.

Ihana kuulla että teilläkin loppujen lopuksi kaikki hyvin!:Heartred Toivotaan näin :) Täytyy vaan odotella kärsivällisesti :)
 
Se on ihana kun saa tukea foorumilta ihmisiltä ketkä on mahdollisesti kokeneet ihan saman, eikä vielä halua kuitenkaan raskaudesta läheisille kertoa. Itsekin vuodatin täällä, tosin silloin olin vielä maaliskuisissa josta valunut tänne huhtikuisiin. Jännää kun parin viikon päästä saanee sen virallisen lasketun ajan. Sitä kun tuntuu kaikki heti ensimmäisenä kysyvän. Myöhemmin varmaan sitten udellaan sitä kumpi tulee.
 
Muuten! Se alkuraskauden 10viiikolla tehtävä veri ja pissakoe niin pitääkö olla syömättä ja juomatta myös? Mietin et olisinko voinu edes teetä juoda näin aamusta tähän flunssaan :D
Ei tarvi olla syömättä ja juomatta :-) Olin meinaan just eilen verikokeissa.
 
Kävin yksityisellä ar-ultrassa oletuksella olevani 7+jotain viikolla. Mikä pettymys kun löytyi vaan se pussi joka vastasi 5+3.
2vk ja 2pv myöhemmin uusintakerralla siellä onneksi kuitenkin oli pikkukaveri sykkeen kera. Koko vastasi 7+3. Eli kokoajan on tullut vähän takapakkia.
Ei kuitenkaan kannata siis luovuttaa vaikka ensin ei löytyisi vielä elämää, jos on vain liian aikaisin katsottu. Asiat voi tapahtua luultua myöhemmin.

Oivoi, en todellakaan ole siis ainut kenelle on käynyt näin :) Ihanaa että teilläkin löytyi sieltä myöhemmin pikkuinen:Heartred Juu ei tässä vielä uskalla luovuttaa :)
 
Se on ihana kun saa tukea foorumilta ihmisiltä ketkä on mahdollisesti kokeneet ihan saman, eikä vielä halua kuitenkaan raskaudesta läheisille kertoa. Itsekin vuodatin täällä, tosin silloin olin vielä maaliskuisissa josta valunut tänne huhtikuisiin. Jännää kun parin viikon päästä saanee sen virallisen lasketun ajan. Sitä kun tuntuu kaikki heti ensimmäisenä kysyvän. Myöhemmin varmaan sitten udellaan sitä kumpi tulee.

Niinpä! :Heartred Ei tosiaan vielä ole intoa kertoa läheisille :) Tää on kyllä paras paikka vuodattaa fiiliksiään! Nii :) Saa nähdä jäänkö tänne huhtikuisiin sitten vai joudunko siirtymään :) Näinpä! Se laskettu aika on pakko olla tiedossa kun vauvauutisia rupeaa kertomaan :) Hih :) Jännäillään.. :)
 
Ei tarvi olla syömättä ja juomatta :-) Olin meinaan just eilen verikokeissa.

Mähän sitten kuitenkin olin :D varmuuden vuoksi. En vaan millään muistanu et mitä se neuvolatäti sano siitä. Onneks otin eväät mukaan et heti kun se oli ottanu ne loputtomat pullot sitä verta ni pysty syömään.
 
No oli mulla varuiks se edellinen äitiyskortti mukana, mut kaikki samat tiedothan niillä oli koneellakin, joten ei se edes kysynyt sitä korttia. Nyt pitäisi varata aika verinäytteisiin seulontojan varten ja odotella kutsua nt-ultraan. Näin ne asiat täälläkin konkretisoutuu.
 
Soittelin aamulla neuvolaan kun piti varmistaa noi verikoe ja virtsanäyte jutut. Ei tarvi olla syömättä tms ja kun meen 10+ viikoilla niin otetaan samalla Down yms seulonnat. Ei tarvi sit moneen kertaa ravata labrassa kun kerralla saa vietyä virtsanäytteetkin. Saa vaan nähdä montako putkea otetaan kun mulla otetaan muistakin syistä verta... :eek:
 
Takaisin
Top