Neuvola ja alkuraskauden UÄ

Joo, näköjään vaihtelee käytännöt paikkakunnittain. Kun ei tuossa neuvolassa edes koko ultralaitetta ole, doppleri kuulemma löytyy, muttei alkanut edes yrittään kuunnella vielä sydänääniä kun epäili ettei näin aikaisin vielä mitään kuulu. Liekö sit joku huono laite. Verikokeisiin ei tosiaan lähetettä laittanut, että kai ne sit joskus lokakuun puolivälin jälkeen on kun olen käynyt lääkärillä. Ei näköjään ole mitään kiirettä täällä. :) Ultraankin pääsen vasta rv 12 ekaa kertaa.

Mulle tuli eilen postissa kutsu päksiin nt-ultraan, 4.10, eli just siinä viikon 12 alussa :) Toki olen vauvan nähnyt jo kahdesti, malttamattomana ensin yksityisellä viikolla 7 ja sitten neuvolalääkärin ultrassa 8-viikolla. Ei taida täälläkään olla neuvolassa ultralaitteita, mutta nl olikin toisessa paikassa, jossa sitten käydään vuoron perään neuvolan kanssa. Tai seuraavaks menen kolmanteen paikkaan, jottei olis liian selkeetä.

Meillä eka neuvola oli ihan hölynpölyä. Olin kätilöopiskelijan hoidettavana ja hän oli kai vielä jotenkin jännittynyt tilanteesta että mitään kunnon keskustelua ei aikaiseksi saatu, hän vaan tuijotti lappusiaan ja tietokoneen ruutua. Minulla on kuitenkin pieni pelko synnytykseen liittyen josta haluaisin jutella, ehkä ensi kerralla.. Kaikki mittaukset ja pissinäytteen analysoinnit on nykyään itsepalvelua ja pitää käydä itsehoitohuoneessa tekemässä ennen vastaanottoaikaa. Mielenkiintoista nähdä millaisia RR-tuloksia tulee kun samalla täytyy pitää silmällä karkailevaa ja ehtiväistä esikoista :rolleyes:

Ultra-aika tulee postissa, harmi kun ei vielä tällä viikolla saapunut. Pian taitaa jo ensimmäisillä ollakin nt-ultra, jännää!!

Avvi 9+5

Avvi samaa mieltä kanssasi ensimmäisestä neuvola kätnnistä. Meidät tosin vastaanotti vanhemman puoleinen terveydenhoitaja, kyseli perustietoja ja antoi mukaan kotitehtäviä sekä pari hassua "Meille tulee vauva" -esitettä. Kysymyksiini ei oikein osannut vastata juuta eikä jaata ja vastauksia etsi aina jostain esitteestä o_O

Sydänääniä meilläkään ei kuunneltu, epäili ettei niitä vielä kuuluisi, rv 8+5. Doppleri sieltäkin taisi vain löytyä. Ultrat siis meilläkin muualla. Lähete saatiin veri+virtsakokeisiin 20.9. ja ilmoittauduttiin seulontoihin. Nyt sitten vain odotellaan nt-ultraan kutsua.

Kolmannen kerran käyty ultrassa :D Edelleenkään en uskalla riemuita, enkä edes meinaa uskoa tätä todelliseksi.. (taustalla siis kkm, jonka pelkään toistuvan) Menkkojen mukaan oli rv 9+4, alkion koko vastasi rv 9+0. Crl-mitta siis n. 2,3 cm. Edellisellä kerralla rv 6+4 vastasi 6+2. Onhan tää ihan normaalia heittoa mitoissa?

Hui tänään ois ensimmäinen neuvola kello 14. Kyllä jännittää kun ultrallakin masuun kurkataan, toivottavasti masusta löytyy elämää. Tänään olis omien laskujen mukaan rv 8+6.

Ensimmäinen neuvola takana. Ei kylläkään tehty muuta kun vatsanpäältä ultrattiin, koska ei näkynyt vielä niin hyvin kun näillä viikoilla mitä kuukautisten mukaan on niin näkyisi. Terkka meinasi että olisi vähemmän viikkoja. Uudi aika 21.9 toivotaan että silloin näkyy ja nyt kaikki olisi hyvin. Ensimmäisessä raskaudessa minulle kävi samoin että viikkoja olikin vähemmän ja viikonpäästä näkyi jo mitä pitääkin. Toivottavasti käy niin hyvin nytkin.
Kuukatisten mukaan nyt 9+0. Yritin liittää kuvan mutten osannut.

Ultra tasan viikon päästä. Odottelen aika rauhallisin mielin.
Eilen tosin tuli hetkeksi ajatus pitäisikö käydä ostamass doppler.. mutta se meni kuitenkin ohi.

Mulla on ensi maanantaina yksityisellä varhaisraskauden ultra ja sillon pitäis olla rv 8+5. Aika paljon kyllä jännittää, että onko kaikki kunnossa. Keväällä oli kkm just näillä viikoilla. No pitää toivoa, että kaikki on kunnossa. Ensimmäinen neuvola on sitten pari päivää tuon ultran jälkeen. Täällä ei neuvolassa oo ultralaitteita, mikä on kyllä harmi. Olis kiva, jos pääsis kurkkaamaan masumatkustajaa vähän useammin kuin vaan pari kertaa.

Tänään ylimääräinen neuvola verenvuodon takia. Kaikki oli hyvin ja kun sykkeitä ei saatu kuulumaan kaivoi hoitaja vanhan ultran, niin siellähän se toukka huitoi menemään❤️. Huomenna verikokeet ja 10.10. NT- ultra.

Jännää kun osalla on nt-ultra jo ensi viikolla. Laittakaahan sitten kuvia. Itsellä on vielä kuukausi ultraan.

Nyt näköjään myös oma kanta-palvelussa noita verikokeiden tuloksia. Kannattaako edes yrittää googlailla voiko niistä jotain päätellä?
Ehkä sittenkin aika malttamaton...

Takaisin