Neuvola ja alkuraskauden UÄ

Tykkään kyllä ite kans palveluista täällä! Sullekkin jos kiinnostaa, niin tuolla pääotsikon "laskettuaika 2017" alla on etelä-pohjalaisille omakin ketju :)
 
Meillä oli tänään varhaisultra ja viikkoja pitäisi olla nyt 7+1, tosin kierto on heitellyt 31.-35. päivän väliä.. Ei valitettavasti näkynyt mitään vielä ultrassa ja olo on hyvin pettynyt.. Odotukset oli korkealla vaikka osasin tän kyllä aavistella että ei välttämättä näy. Raskausoireet kuitenkin on voimakkaat. Odottelen toista lasta ja esikoinen on 2v. Saatiin uusi aika ultraan kolmen viikon päähän ja nyt pidetään peukut pystyssä että jotain silloin näkyisi. Jännittää kamalasti! :sad001 Kamalaa odotella epätietoisena kolmisen viikkoa vielä, kun kuitenkin pelkää pahinta. :sad001
 
Tänään käyty neuvola lääkärissä katsomassa et kaikki ok ja tarkistaa viikot. Kaikki oli hyvin, vastas viikkoja ja sydän sykki hienosti :) klexanea täytyykin pistää 2xpäivässä ja lähetettä erikois sairaanhoitoon.. mites tuleeko teille postissa aika nt ultraan vai soitatteko? En nyt muista yhtään pitikö sinne soittaa.. kumminki kaks muksua jo pullauttanu ja silti pää lyö tyhjää :woot:
 
Sain samassa kirjeessä ajat molempiin ultriin (nt ja rakenne).
Pitäisi tällä viikolla muistaa joku aamu käydä labrassa verikokeessa ja viedä pissinäytteet.
 
Mäkin sain kirjeen missä oli kahden ultran ajat. Tällä viikolla labraan. Saa nähdä miten pystyy pidättelemään 4h :eek:
 
Mulle tuli postissa aika ar-ultraan ja sitten siellä ultrassa varattiin aika siihen nt-ultraan.
 
Nut sain varattua ajan neuvolaan ja se olisikin jo perjantaina. Ajattelin osallistua seulontaan. Eikös verikokeissa pidä käydä vaikka ei seulontaan osallistuisikaan, ottavat vain yhden putkilon vähemmän verta? Meilläpäin pitää soittaa ja varata aika ultraan.
 
Mulla seulontaverikokeet nyt perjantaina, jolloin viikkoja 10+0, nt-ultra vasta rv 13+4, miksiköhän näin?
 
Niin on mullakin pirpana! Huomenna 10+0 ja vasta reilu 2vk päästä eka ultra jolloin on se jtn 12+2
 
Tänään eka varsinainen neuvola! Tai kerran jo oli puhetta vauvan neuvolakäynnin yhteydessä uudesta raskaudesta, mutta..
 
Meillä tulee kirjeessä kutsu molempiin ultriin, np ja ru. Välissä täytyy käydä verikokeissa ja viemässä pissanäyte.

Mä ainakin pyysin neuvolassa purkit mukaan kun en voi kuvitellakaan etten käy aamulla vessassa ja jonotan labrassa mummojen kanssa ties kuinka kauan. Yleensä vähempikin pidätys riittää kun 4h, mutta pidempi tietty parempi. Pidättää sen verran mitä voi. Ainakin mulla on saanu aiemmin katottua näytteistä mitä pitääkin vaikka pidätys ei oo ollu ihan se mitä suositeltu.
 
Sain nyt perjantaiksi ajan ultraan raskauden keston selvitykseen kun lääkäri arvioi viime viikolla neuvolan pienellä ultralla koon vastaavan jo 11-viikkoista eli jo pidemmällä kuin arvioitu 9 vkoa). Jännitellään siis tuleeko uusi la.
 
Ei kyllä mitään mahista lähteä aamulla kotoa käymättä vessassa, sinne tulee mentyä ensimmäiseksi herättyä. Öisin ei ole tarvetta vessassa rampata.
Sain purkin ja putkilot ensimmäisellä neuvolakäynnillä mukaan automaattisesti.
 
Meillä oli tänään varhaisultra ja viikkoja pitäisi olla nyt 7+1, tosin kierto on heitellyt 31.-35. päivän väliä.. Ei valitettavasti näkynyt mitään vielä ultrassa ja olo on hyvin pettynyt.. Odotukset oli korkealla vaikka osasin tän kyllä aavistella että ei välttämättä näy. Raskausoireet kuitenkin on voimakkaat. Odottelen toista lasta ja esikoinen on 2v. Saatiin uusi aika ultraan kolmen viikon päähän ja nyt pidetään peukut pystyssä että jotain silloin näkyisi. Jännittää kamalasti! :sad001 Kamalaa odotella epätietoisena kolmisen viikkoa vielä, kun kuitenkin pelkää pahinta. :sad001

Kyllähän siellä jotain on jo näkynyt? Ruskuaispussi yms.. kierto jos heittää, niin viikot ei täsmää. Itselläkin oli parin viikon heitto, kun neuvola ultraan laittoi. Piti olla 7+3 mutta olikin 5+6. Ja olihan siellä hippunen kasvamassa.
 
Oonko mä ainoa, jolla on näin hirrrveen aikasin nt-ultra? Meillä on menkoista 11+4 ja oikeasti olen melkein varma, että on 10+3? Ihmettelen vieläkin, miksei sitä varattu vaikka 12+5 tms, nii sillon ovulaatiostakin olisi jo 11+4. Kun kerta muilla on 12+ ja 13+kin varattu :eek:
 
Korhis, mä kävin esikoisesta kahdesti juuri tuon takia kun oli liian pieni nt-mittojen ottamista varten. Oli niin pitkä kierto eikä sairaala laskenut sitä vaikka neuvolasta oli laskettu paljon lähemmäksi oikeita viikkoja.

Hei, pitääkö ekaan neuvolaan ottaa edellinen äitiyskortti mukaan? Nimim. missäköhän se on... huomenna neuvolaan.
 
Takaisin
Top