Neuvola ja alkuraskauden UÄ

Ihania uutisia Wandi! :)

Jännä miten neuvolakäytänteet on erilaisia eri paikkakunnilla. Meillä seuraava neuvola on 18.10. (jolloin16+2) ja miehen pitää tulla mukaan.
Sitä ennen toki niskaturvokeultra ja labrat muutaman vkon päästä..
 
Huh huh....lääkäriltä kotiuduttu ja pienen syke näkyi vahvasti ❤ Koon perusteella viikot vähentyi yhdellä alkuperäiseen arvioon verrattuna ja nyt ois 7+2. Helpotti kyllä hurjasti kun takana 3 alkuraskauden keskenmenoa. Nyt uskaltaa jo hengitellä vähän vapaammin
 
Kävin juuri neuvolassa, voin niin pahoin koko tunnin,että terkka joutu itse juttelemaan melkein koko ajan. Saatiin kuitenkin homma hoidettua ja yllättävän kevyt ote oli. Ei moitteita tai "suosituksia" suuntaan tai toiseen. :)

Lisäksi kävin aamulla ultrassa ja siellä se oli, minun pikkuiseni. :Heartred Sydän sykki vahvasti ja vastasi 7+0, niin kuin pitikin.
 
Minä nyt kuitenkin varasin varhaisultra-ajan ihan mielenrauhaksi että siellä ollaan oikeassa paikassa :Heartred 14.9 oli vasta seuraava aika ja sillon viikkoja 8+5 mut ainakin sykkeen pitäisi näkyä sitten :) On semmonen pienempi paikka, jossa ultraaja käy harvemmin, mut kivasti on sitten halvempikin ja hyvää oon kuullu siitä paikasta.
 
Onpa jännittävää lukea teidän ultrista ja samalla tietää, että itsellä vielä kuukauden verran odoteltavaa... Huoooh. Onkohan siellä ketään. No uskon kyllä, että on. Semmoinen tunne. Tsemppiä myös muille ultran odottajille, yritetään jaksaa. :)
 
Niinpä! Mäkään en edes vielä tiedä millon mun ultra-aika on :O viimeistään varmaan kuukauden kuluttua kuitenkin :)
 
Täälläkin vasta huomenna eka neuvola ja sieltä sitten lähete ultraan jne. eli ei sen varmempaa havaintoa tilanteesta kuin mitä kroppa kokee ja peili näyttää.
 
Eka neuvolakäynti takana.. Täytettiin tietoja ja laitettiin lähete äitiyspolille np ultraan. Kuukauden sisään pääsen näkemään pikkuisen!
Yllätystäkin oli, hemoglobiini oli 100 joten ei ihme, jos "vähän" on äiti väsynyt! :)
 
Mulla oli ekassa neuvolassa hemoglobiini yli 150, mutta se on aina ollutkin korkea. :)
Voi kun tulisi jo nt-ultran aika...
 
Varattiin alkuraskauden ultra tuonne Perhe-Arteaan, aika 1.9.. Hinta tosiaan huomattavasti edullisempi (60€) kuin yksityisellä. Toivottavasti kuulemme pienen sydämmen lyövän :Heartred Rv 7+3 tänään. Ensi viikolla aika myös neuvolaan.
 
Eilen kävimme ekassa neuvolassa. Rv 6+1 on aika varhainen aika käydä neuvolassa ja seuraava steppi onkin vasta viikolla 11, jolloin ultra (+ sitä ennen verikokeet). Informaatiota tuli paljon ja verenpaine (122/73) ja hemoglobiini (126) mitattiin. Ihan mukava kokemus, mies ehkä koki itsensä tosin ylimääräiseksi. Varasin ensi viikolle yksityiselle varhaisultran (tuolloin rv 7+1), koska kunnalliseen on vielä niin pitkä aika. Onko tuo mielestänne liian varhainen aika mennä ultraan?
 
Mulla ei oo enää kynsiä, kun olen järsinyt ne hermostuksissani. Kääk sentään. Parin tunnin päästä ultraan selvittämään laskettuaika. Jospa siellä ötökkä ois oikealla paikalla ja sydän sanois bum bum bum..
 
Eka neuvolakäynti takana.. Täytettiin tietoja ja laitettiin lähete äitiyspolille np ultraan. Kuukauden sisään pääsen näkemään pikkuisen!
Yllätystäkin oli, hemoglobiini oli 100 joten ei ihme, jos "vähän" on äiti väsynyt! :)

Niin oli mullakin! :) Sanoko sulle että nyt pitää alkaa syömään lisärautaa?
 
Rv 7+3 ja eka neuvola 13.9 (eli rv 9+2 Jos nyt oikein muistan). Ultra pitäisi ottaa yksityisellä jos alkuraskaudessa sen haluaa nähdä, joten se harmittaa aikalailla :sad001 ei jaksa oottaa!
 
Takaisin
Top