Neuvola höpinät

Mä jostain joskus luin että rv12 mennessä tulisi käydä viimeistään.

Meillä täälä ainakin pitää käydä labrassa verikokeissa 9-12viikolla. Jos siis haluaa niihin seulontatutkimuksiin.:) nehän ei ole pakollisia tokikaan.
 
Ma soittelen varmaan ensi viikolla neuvolaan ja koitan kayda siella suht pian, niin saavat laittaa lahetteen varhaisultraan, siina menee kuitenkin vahan aikaa ennen kuin sinne tulee kutsukirje.
 
Ensimmäinen neuvola on 29.5. silloin noin rv 9.
En edelleenkään tiedä missä nyt oikeasti menen. Kun soitin aikaa sanoivat että olen rv5, mutta laskurin mukaan 4+6.

ymmärtääkseni ensimmäinen neuvola on yleensä viikoilla 8-10.
 
Lucia, jos olet 4+5 laskureiden mukaan niin se tarkoittaa sitä, että olet viidennellä viikolla raskaana :)
 
Eka neuvola varattu ja se on 1.6. :smug: Mulla käynnistyy juuri silloin 9. viikko eli 8+0. Eka neuvola on kuulemma rv 8-10 ja ultra rv 10-12.
 
Lucia, jos olet 4+5 laskureiden mukaan niin se tarkoittaa sitä, että olet viidennellä viikolla raskaana :)

Haa, hyvä tietää. Kiitos :)

Luulisin jotain jo oppineen kun kolmas tulossa, mutta ei... :wink
 
Neuvola varattu 18.5. Silloin olen omien laskujen mukaan 6+4, katsotaan mitä mieltä he ovat. Jätin siis pillerit pois huhtikuun alussa ja tärppäsi heti eli en ehtinyt saada ensimmäisiäkään luomumenkkoja.. varhaisultran varasin myös 23.5. Kovasti pelottaa että jotain sattuu..
 
Tervetuloa Loreen ja onnea :Heartred katsoin että sullahan oli ajoissa tuo neuvola! :D paljon tarrasukkia pienelle :)
 
Joo musta nt-ultrakin pitäis olla siinä 12 viikon paikkeilla joten olis hyvä kai ennen sitä neuvolassa käydä et saa sen lähetteen :D

Mun pitäis varata neuvolaa muutenkin lapsille, 1,5v neuvola ja toisen 3v neuvolasta jäi tehtäviä tekemättä ni meinasin et jos se tekee paperit mulle siinä samalla si :p
 
Sain varattua neuvolaan aikaa, se menee kesäkuun puoliväliin ja silloin on vähän päälle 9 viikkoja kasassa. Vähän ärsyttää ku ne ainakin meillä neuvolassa laskee LA tasan 28 päivän kierron mukaan, vaikka yrität sanoo et kierto ei oo niin paljoo :S
 
Neuvolat laskee vissiin aina sen 28 päiväisen kierron mukaan, jossa lisäksi oletetaan että ovulaatio on tapahtunut kp14.
 
En ole vielä soittanut neuvola-aikaa. Ensi viikolla olisi kuopuksen 4-vuotisneuvola, ajattelin samalla ottaa oman tilanteen puheeksi. Joka tapauksessa täällä ensimmäinen neuvola-aika annetaan vasta rv 8-9 niin ei oo viel kiire soitella. Varhaisultran varaan yksityiselle sit joskus parin viikon päästä kun on viikoja 7+ :-)
 
Ajattelin kans hoitaa 2 asiaa samalla ja mainitsen omasta tilanteesta esikoisen 1v -neuvolakäynnillä ens viikolla.
 
Eka neuvola käynti 16.5. Ja ultra vissiin järjestyy seuraavalle viikolle, olisiko ollut 22.5.... Jes! Muuten olisi mennyt kesäkuun 14 päivään, mutta sain puhuttua aiemmaksi... :smiley-ashamed004
 
Täällä eka neuvola 22.5. Jotenkin mukavampi mennä neuvolaan kun ultra ennen sitä 17.5, niin luottavaisemmin mielin saa sitten olla neuvolassa. Vaikka yks ultrahan jo takana, mutta kun on sitä vuotoa ollut niin hyvä trakistaa että kehitys ym jatkuu normaalisti.
 
Mäkin ihan mielenrauhan vuoksi varsin ar-ultran, joutuisi muuten neuvolassa olemaan niin epätietosuudessa että onko se edes ns tarpeellinen käynti jos raskaus olisikin keskeytynyt.

Haluaisin jo päästä kyselemään neuvolasta kaikkea kun niin uutta kaikki että paljon kysyttävää!
 
Takaisin
Top