Neulojamammat

Googlen kuvahakuun ku laittaa niin sieltähän kyll löytyy kuvaa vähän joka kulmalta ja saattaa jopa löytää niitä koontivaiheenkin kuvia.
 
Tuhina, onpa ihanan värinen myssy, ja muutenkin söpö! Oliko sulla joku ohje?
 
Osaiskohan tuota muokata että sais pienemmän, täytynee kokeilla:)
 
Jos samassa suhteessa vähentää silmukoita ja kerroksia kuin noiden 70-80-kokojen välillä? Mä tykkään tuosta lakkimallista, itekki kolme tuollaista tehnyt omalle vauvalle ja useita lahjaksi. Palaute mitä oon saanut lahjan saajilta on ollut, että pysyy hyvin päässä. Ja nyt kun oli vielä uusimmassa Ottobressa ompeluohje kypärämyssyyn, niin saa siitä vielä trikoomyssyt tehdä villalakkien alle :)
 
Novitan sivuillla on kyl 60cm siin ohje, laittaa vauvan vaatteet ja siihen langaks wool, ni löytyy toi ohje pienempänä. Mä oon nyt yhden jo tehny sillä ja aattelin toisen tehä justiinsa tosta wool langasta. Ekan tein Ipana langasta joka 100% akryyliä, eli aivan ihanan pehmeetä. En tiiä sen lämmönpitävyydestä, mut parit sukatki tein siitä, ku kumminki jalat pitää pienellä saada pysymään lämpimänä.
 
Mä oon suunnitellut tekeväni tämän kaavan mukaan pipoa. En tiedä sitten millainen siitä tulee oikeasti...
http://teeitse.punomo.fi/cat/neulonta/asusteita_vaatteita/kyparamyssy.html

Sain ekan toukkapussin valmiiksi. Muuten olen tyytyväinen, mutta tuo päänaukko ei oikein onnistunut... Päätteli leuan alta jopa vähemmän silmukoita, kun mitä eri ohjeet opasti ja silti siitä tuli noin valtava... Ja tuo huppu ei ole pyöreä(tarkoitus ei siis ollut tehdä hiippaa) ja "lippa" täysin turha krunttu otsalla. Nyt aloitettuna toinen vähän ohuemmasta langasta, katsotaan onnistuisiko se paremmin...
 
9c34514bf6edf2d8f941b0f65ea0bfc0
 
Tämmösiä oon väsännyt pari päivää :D nämä tosin ei tule vauvalle mutta inspiraation sain pöllöpiposta jonka virkkasin vauvalle. Näihin ompelin myös fleece vuoret... :D
 

Liitteet

  • 1445277769976.jpg
    1445277769976.jpg
    89.9 KB · Katsottu: 42
  • 1445277813220.jpg
    1445277813220.jpg
    64.1 KB · Katsottu: 45
Joo se tuo lanka oli semmosessa Lidln lankapaketissa... Vihreessä dinossa silmissä on käytetty semmosta pelkkää heijastinlankaa normi langan seassa...
 
Hillaaa oisitko viittiny laittaa mulle vaikka private viestillä ohjetta minkä mukaan oot tehny sen äippäpakkauksen reunapehmusteen? Tai jos oot itte tehny omasta päästä ohjeen ni viittitkö sen mulle pistää? Aivan ihana nimittäin :Heartred
 
Koitan Mindis sepustella jonkin ohjeen, kun pääsen tietokoneelle, kännykällä ei viitti naputella :)
 
Hilla ei mittää kiirettä, koska saan koneenki anopilta lainaan varmaan vasta joskus ens kuun lopussa :)
Aivan super ihana jos jaksat jossai vaiheessa askarrella semmosen ohjeen! On nimittäin niin upee se sun äippäpakkaus :Heartred
 
Takaisin
Top