Neulojamammat

Millä silmukka määrillä teette iha vauvalle sukkia ja tumppuja? Oon iha hukassa :'D puikot on 3 ja lanka 7 veljestä ja tuntuu että 32 silmukkaaki on aika iso :O
 
Tämmösen bongasin joskus netistä:

Tiheys 30 s/ 10 cm, puikot 2,5 mm (useimmat 4-säikeiset sukkalangat)
Lankoja: Novita Pikkusisko, Austermann Step, Regia 4-fädig, Hjerte, Lang Jawoll,

Koko /Silmukoita varteen /Pohjan pituus ennen kärkikavennuksia

22 / 44 s /12 cm

26 / 48 s / 13 cm

30 / 52 s / 15 cm

34 / 56 s / 17 cm

38 / 60 s / 20 cm



Tiheys 24 s/ 10 cm, puikot 3 mm
Lankoja:
Novita Nalle, Gjestal Maija, Novita Nalle, Tekstiiliteollisuus Pallas, OnLine Supersocke 100, Hjertegarn Camouflage, Jawoll Magic 6 ply,

Koko / Silmukoita varteen / Pohjan pituus ennen kärkikavennuksia

22 / 40 s / 12 cm

26 / 44 s / 13 cm

30 / 48 s / 15 cm

34 / 52 s / 17 cm

38 / 56 s / 20 cm


Tiheys 22 s/ 10 cm, puikot 3,5 mm (useimmat 6-säikeiset sukkalangat)
Lankoja:Novita 7 veljestä, Regia 6-fädig, Austermann Step 6, Viking Ville ja Alpaka Sport, Gjestal Janne, Tekstiiliteollisuus Salla ja Tundra, OnLine Supersocke 150,

Koko / Silmukoita varteen / Pohjan pituus ennen kärkikavennuksia

22 / 32 s / 12 cm

26 / 36 s / 13 cm

30 / 40 s / 15 cm

34 / 44 s / 17 cm

38 / 48 s / 20 cm
 
Mä oon vauvan sukkia tehnyt Nallesta, Woolista ja Austermanin Stepistä. Ohuemmat toimii musta näissä pikkusukissa ja -lapasissa.

Mallina Supervauvan polvisukat, lapaset omasta päästä. Myös junasukat on kiva malli. Sukissa kannattaa olla riittävästi vartta, jotta pysyy viuhtovissa jaloissa :Heartred
 
Sukat ja tumput valmiina :) nyt ois sitten tarkotus neuloa haalari, mut ongelma iski jälleen vastaan kun enhän mä tiedä mitenkä merkkilanka laitetaan työhön?!?!? :O
Jos taas voisitte järkevämmät ja älykkäämmät neulojamammat jelpata kun ei googlekaan vastaa :/
 
Merkkilanka on erillinen (erivärinen) langanpätkä, joka neulotaan työn varsinaisen langan mukana yhteen silmukkaan. Merkkilangan voi myös pujottaa työhön neulalla. Merkkilangan tilalta työhön voi kiinnittää muunkin merkin, esim. hakaneulan.

Mitä ohjeessa sanotaan merkkilangasta? Että sen avulla nähdään kierroksen aloituskohta?
 
Viime postauksessa on jo kulunut aikaa, mutta vieläkö löytyy käsityö ihmisiä ?

Kädet ihan syyhyää ja haluttais aloittaa uutta projektia, mutta en keksi mitä sitä tekisi. Jotain kivaa pojalle, ideoita?
 
Mulla menny kokonaan ompeluksi käsityöt. puikkoihin, lankoihin ja koukkuihin en ole aikaan koskenut...
 
Tekis niin mieli ommella. Mutta missä ihmeen välissä te sitä teette? Tuo poika on ihan ikiliikkuja, eihän sen hereillä ollessa pysty semmoista. Ja hyvin vähäiset on päikkäritkin, niin silloin sitten itsekin vähän lepää mielellään tai tekee jotain pakollisia.

Haluisin ommella jotain hauskoja paitoja tai housuja. Semmoisia helppoja :) Ja joku pehmolelu jostain syystä houkuttaisi väsätä. Mitkä lehdet olis parhaita, jos menis kirjastoon katteleen? Tai miten pääsis alkuun, jos sitä aikaa jostain tulisi.
 
Minulla on käsitöistä piiiitkä tauko alla, vaikka periaatteessa vauvan päiväunilla ois aikaa. Tai no siis vois ainakin vaihteen vuoks käyttää sen ajan tiskaamisen sijaan käsitöihin :)

Oon joskus lehdessä nähnyt ohjeen matkasyöttötuoliin. Tiiättekö sellainen joka pujotetaan tuolin selkämykseen ja lapsi ei pääse putoamaan penkiltä? Sellanen ois ihan hauska tekaista, kun ei kovin monimutkainen taida olla ja aika usein vieraillaan paikoissa jossa olis tarvetta
 
Miehen kanssa sovitte että joku ilta vauvan hoito- ja vahtivastuu onkin miehellä parin tunnin ajan. Siinä ajassa kerkiää jo jotakin vaatetta väkerrelläkin
 
Illalla/yöllä, kun vauva nukkuu. Ja päikkäriaikaan. Välillä saa jonkun sauman ommella tai kankaat leikata kun poika leikkii keskittyneesti jollain. Dublo-legot ollu ihan parhaita :wink Joskus mies on ottanut pojan lenkille tai kauppaan, niin oon saanut ompeluaikaa. Ite oon käyttänyt ottobre lehden kaavoja. Ihan paras harrastus!
 
Pitääpä itsekkin lähteä etsimään inspiraatiota kirjaston lehtipuolelta! Viime kerrasta on jo tovi pyörähtänyt :)
 
Takaisin
Top