Neulojamammat

Tosta ponchosta nyt ei saa oikein selvää millainen se on...
 
Täällä yksi neuloja! Oon tehny jo tulevalle vauvalle tumput, sukat, villahousut, pipon ja tilkkutäkki/päiväpeitto tekeillä :) LA 22.12.
 
Mitäs muilla on nyt tekeillä?
Itse sain miehen kaulahuivin valmiiksi, sitten virkkasin vauvan peiton, tein yhdet villasukat ja nyt on tekeillä hahtuvalangasta tumput koko perheelle. Jotain olis vielä kivaa tehdä vauvalle :)
 
Toukkapussia aloin neulomaan. Ihania ideoita olis pää täynnä, katotaan jos vaikka nyt töiden loppumisen jälkeen jäis paremmin aikaa käsitöillekin.
 
Mä kävin tänään ostamassa ontelokudetta ja alan virkkaamaan lelukoria ja koreja hoitopöydälle esim. vaipoille.

Ompelupuolella työn alla äitiyspakkauslaatikkoon päällinen. Viimeistelyä vaille tonttuhuppari, vaunuverho ja baby bootsit. Sunnuntaina tulee mammakaveri "ompelukerhoon" :)
 
Hilla, hyvä idea noi korien virkkaamiset, vois kanssa itse tehdä!
 
Voi apua... Mies löysi jonkun taulukonkin netistä, jossa oli kaikki palat, kun yritin pähkäillä millaisesta kukasta korvat tulevat, mutta en sitä nyt löytänyt. Toivottavasti lasken oikein: 4 kulmaista 2kpl, 5 kulmaista 28kpl (tein korvat näistä, taulukon mukaan olisi pitänyt olla 6 kulmaisia, mutta ajattelin, että niistä tulee liian suuret), 6 kulmaisia 10kpl, 7 kulmaisia 2kpl ja 8 kulmaisia 2kpl. Yhteensä siis 44 kukkaa.
 
Ja kukkia jos haluaa tehdä etukäteen valmiiksi ja sitten yhdistellä kerralla, niin kannattaa huomioida tapa jolla ne kiinnittää. Jos virkkaat ne samantien kiinni toisiinsa menetelmällä (join-as-you-go), niin älä tee etukäteen kuin tuohon kukan terälehtien osaan saakka (mun hipossa värilliseen osaan saakka). Jos taas haluat yhdistellä palaset neulalla ja langalla, niin kukat voi tehdä valmiiksi saakka eli myös tuon valkoisen reunuksen. Ite tein palat sitä mukaa kun yhdistelin, jotta en vahingossa tehnyt ihan vierekkäin tismalleen samanvärisiä kukkasia. Jokainen tavallaan.
 
Kiitos neuvoista Air4M :) onko mahdollista saada linkkiä netistä löytyneeseen taulukkoon? :)
 
Tuo hippohan on maksullinen ohje niin pitäis olla taulukot hankalia saada :sad001 Itte en silloin löytäny taulukoita. Ainakin itte silloin sit ostin sen Heidi Bearsin ohjeen kun en uskaltanu alkaa kuvien perusteella tekemään. Kun ei se ohje tainnu ku sen 7e maksaa. Mitä itte tein niin niistä kuutosista tuli ihan hyvät korvat, tein vaan pienen virheen niin tuli isommat ku alkuperäisessä mutta ei siltikään liian isot :)
 
Eikä tuo taulukko auta sen enempää, kuin tuo mun lista. Se ei kuitenkaan kerro, mihin järjestykseen ne palat pistetään. Sen saa kyllä kuvista katsomalla selväksi, joten sinänsä ohjetta ei välttämättä tarvitse.
 
Aa... No hitsi :D aattelin et olis ollut joku selkeä kaavio :) vähän niinku hipon "talja", että näkee järjestyksen :)
 
Takaisin
Top