Neulojamammat

awww... Oon aina pitäny neulomista rentouttavana nyt on jo toinen vuosi kun en puikkoja ole käteeni ottanut, täältä sain hieman inspiraatiota. Toivottavasti tulee neulottua tänä talvena edes jotain kevään vauvalle. Kunhan vaan sais alotettua.
 
Mä tein nuo siniset pikkusukat niin, että puikoilla oli 10 silmukkaa. Kantapäähän tein 20s edestakaisin noin 12 kerrosta, jonka jälkeen kavensin reunoista ja jätin keskelle 6. Kantalapun sivuista nostin 7 silmukkaa ja jatkoin jalkaterän niillä. Sitä en tiedä, onko noi parhaat mahdolliset kantapäät vauvan sukkaan, mutta kaipa ne hetken jalassa pysyy :)
 
Mä tykkään Uhoavan gnun ohjeesta Supervauvan polvisukat, koska varsi istuu niin hyvin vauvan jalkaa.
 
mä teen aina omasta päästä noi pikkusukat, katotaan mitä niistä aina syntyy :) täällä on kudottu sukkia itelle, lapsille ja tarkotus ois viel muutamat joululahjaks kutoa... saa nähä... itelle tommoisia nilkkapituisia, ku ne tulee niin nopeesti ja yhdellä värillä pääasiassa :) en oo nyt loppuraskaudessa muita sukkia pitänytkään ku villaisia(tai 7 veljes langasta). Tänään otin ja vihdoin ompelin noita kestoliivinsuojia, tulipa mukava pino... ehkä jos viel ostas vähän tarvikkeita ja tekis toisen satsin ni varmasti riittäis vähäks aikaa :D
 
Mäkin ompelin kestoliivinsuojia jämäkankaista jo alkuraskaudesta ja nyt oon todennu, että ihania käytössä :) Helliä iholle ja helppo heittää vaan vauvapyykin joukkoon. Mulla on niitä yhteensä muistaakseni viitisenkymmentä.

Päällinen on trikoota/bambutrikoota molemmin puolin ja välissä on froteepyyhettä, sitten vain saumurilla reunat. Ja trikoot jämiä lastenvaatteista, joten kaikenkirjavia ja eriparisia nuo :D
 
Sulla ei siis oo mitään vedenpitävää kuorta niissä? Eikä tuu maito läpi paidalle? Mä menin helpon kautta, kun en päässy kaupoille ja tilasin netistä viis paria, mies osti kaupasta vielä kaks paria. Nyt mulla on yhteensä 8 paria ja lisäks jotain kertiksiä. Mut jos ne ei välttämättä tarvii pulia pintaansa, ni voisinhan ommella vanhoista pyyhkeistä ja topeista muutamat lisää...
 
Pittääki kokeilla tuota Hillan ohjetta ku noita kangas jämiähän jää vaikka kuinka ku ompelee, mutta aattelin laittaa ihoa vasten mikrofleecee.. tein muutamia eilen niin et polarfleecepäälle, sit mikrofleece ja sit coolmax tai joustofrotee ihoa vasten.. eli pitäis lämpimänä sit talven pakkasissaki ☺ en tiiä miten käytännössä siis toimivat
 
Mulla on toistaiseksi toiminut nuo trikoo-frotee-trikoo-suojat hyvin. Pitää kattoa sitten, jos maitoa alkaa tulla enemmän. Nythän synnytyksestä on 8 päivää ja maito on kyllä hyvin noussut.
 
Ja heti ku pääsin sanomasta niin tuli maito läpi tuosta omasta kestosuojasta :sad001

Mutta menee varmaankin kotikäytössä ja ihmisten ilmoille lähtiessä voi käyttää vaikka kertiksiä.
 
Ompelin muuten toissapäivänä ihan huippujutun imetykseen: kaurapussin. Minuutti mikrossa ja imettäessä hartioille, niin niskajumista päästiin eroon :) Tein sellaisen, jossa neljä lokeroa ja jokaisessa erillinen sisäpussi kauranjyviä. Pysyy lämpö tasaisemmin ja päällisen voi sitten pestä. Laitan kuvia blogiin lähipäivinä.

Samalla tein myös pojalle kauratyynyn. Sen voi laittaa vaikka sänkyyn yösyötön ajaksi, jolloin lapsella kivempi palata nukkumaan, kun sänky on lämmin.
 
Mä oon yrittäny äidilleni vinkkailla, että tarttisin kauratyynyn, mutta ei oo sellaista näkyny... Pitää varmaan ite ruveta kyhäämään, olis luultavasti kiva kivunlievittäjä suppareidenkin kanssa sitten kun aika koittaa. Ja tissinlämmittäjä, jos meinaa tulehdusta pukata. Löysitkö kauranjyvät ihan kaupasta vai mistä?
 
Kauratyyny on huippu varsinkin jos meinaa tukos tulla rintaan!!
Täytyy kokeilla tosiaan supistuksiinkin, jos niitä joskus ilmaantuis :)
 
Ollaan töihin ostettu työparin kanssa 30 kg säkki Agrimarketista, niitä otin. Melko riittoisa säkki on, kun tuosta on 100 lasta tehnyt pipityynyn ja edelleen jyviä puolet jäljellä :D
 
1b7cafe22de13d0b4aa349e4f79daf5c
 
Mullakin odottaa omatekoinen babynest tulokasta. :) Hauska idea, en ollut aikaisemmin moiseen törmännyt! Ilmeisesti Ruotsissa supersuosittuja.
 
Aika lyhyen aikaahan tuo pikkuinen babynestiin mahtuu, mutta on se ollut näin alkuun mukava, kun voi vauvan päivällä nukuttaa tähän sohvalle eikä tarvi pelätä, että kierähtää alas.
Ja ehkä tuota voi myöhemmin käyttää niin, että avaa tuon alaosan.
 
Takaisin
Top