Nams - yöks

Luin että kaakao on monen herkkujuoma, mua alkoi tekemään sitä mieli joten kokeilimpa sitä itsekin ja se taisi olla virhe... :angelic: Tais kyllä toi maidon litkiminen vaihtua kaakaoseen, en tiiä onko se niin hyvä juttu :D

Niin, mä en rucolaa käytä, mutta varmasti käyttäisin joskus jos olisin aiemmin niin tehnyt. Syön sillon tällöin pari salmiakkiakin..

Ainut mikä on mulle ehdoton ei, on mm. se raaka kala tai liha, ulkomaiset pakastemarjat semmoisenaan ja paströimattomat maitotuotteet. Koska niissä voi koitua se haarukallinen jo kohtaloksi. Ja tietty päihteet!!

Mä en ees neuvolasta saanu mitään ruokasuositus lappuja :D joku ruokavihkonen oli muttei siinä niitä kiellettyjä ollu..

Alkuraskauden etomiseen piti syödä koko ajan ja napsin kurkkua. Nyt ei sitten maistuisi millään. Sushia himoitsin ja kävin grillattuna versiona syömässäkin kun olin toisella paikkakunnalla käymässä ja tiesin tutun ravintolan ja raaka-aineet luotettaviksi ja tuoreiksi.
Ranskalaisia on jostain syystä nyt tehnyt mieli.

Niin ja kahvi jota meni ennen ämpäri päivässä ei maistu enää. Joskus saatan juoda puoli kuppia muttei koskaan aamuisin pysty.

Mun kahvinkulutus on romahtanut myös ihan hulluna. Ennen join 2-5 espressoa päivässä, nyt saan tuskin yhden aamulla alas.. No, eipä saa lapsi liikaa kofeiinia!

Jostain syystä mun on tehnyt tosi usein mieli puuroa, varsinkin riisipuuroa. En tajua että miksi!

Ja salmiakkia! Oon kyllä syönyt vajaat parikymmentä salmiakki-/ lakukarkkia viikossa. Verenpaine on sen verran matalalla, ettei ainakaan sikäli oo haittaa! :) toi onkin ainut asia siltä näännyttävän pitkältä kieltolistalta, jota oon uhmannut.

Synnytyslaitokselle oon kyllä tilannut ison sushilajitelman.. :D

Mun oli pakko kans keittää toissa aamuna kunnon riisipuurot täysmaitoon! Kaurapuuroa himoitsin alkuun, mutta nyt se kuuluu inhokki-listaan :D Meinas itku tulla kun lähdin varta vasten hakemaan leipäjuustoa, mutta sitä ei ollut kaupassa. Sanoisin, että juustot, maidot ja rasvanen ruoka on nam ja ollut koko ajan!

Mulla on tullu aivan älytön himo erityisesti intialaiseen ruokaan! Kiinalainenkin on saanut kelvata, kun kaupungissamme ei ole kunnon intialaista. Odotan jo ens viikonlopun Oulun reissua ja siellä intialaista illallista :)

Täällä kans ollu himona puuro, kaurapuuro varsinkin! Onneksi on maha kestänyt ainakin tähän asti :)

Mun kahvinkulutus on romahtanut myös ihan hulluna. Ennen join 2-5 espressoa päivässä, nyt saan tuskin yhden aamulla alas.. No, eipä saa lapsi liikaa kofeiinia!

Jostain syystä mun on tehnyt tosi usein mieli puuroa, varsinkin riisipuuroa. En tajua että miksi!

Ja salmiakkia! Oon kyllä syönyt vajaat parikymmentä salmiakki-/ lakukarkkia viikossa. Verenpaine on sen verran matalalla, ettei ainakaan sikäli oo haittaa! :) toi onkin ainut asia siltä näännyttävän pitkältä kieltolistalta, jota oon uhmannut.

Synnytyslaitokselle oon kyllä tilannut ison sushilajitelman.. :D

Hep, minäkin jo tilasin kaverilta sushia ensimmäiseen mahdolliseen hetkeen. :hungry:

Mulla on alkanut tehdä mieli kahvia nyt viikon sisällä enemmän, kun sitten sen ajan ennen esikoisen odotusta. Olen hyvin vähän juonut kahvia parin viime vuoden aikana ja tämän raskauden alussa loppui kokonaan, mutta nyt on pakko saada juoda pari mukia päivässä.:woot:
Kylmäsavulohta tekisi kamalasti mieli, lohileivät lienevät minun tilaukseni synnärille kun sen aika joskus koittaa.:grin

Vispipuuro maidolla maistui tänään toooosi hyvältä. Tavallista kaurapuuroa tuleekin jo melkein joka aamu syötyä eli puurot maistuu nyt.

Hauska lukea näitä ruokakeskusteluja. Itse oon aina ollu kaikkiruokainen, mutta nyt tökkii ruisleipä, (maito)puuro ja liha ja kala. Samoin oon aina, ihan aina juonu kahvia ja se tökkii kans. Tee maistuu hirmu hyvälle ja sitä meneekin. Töissä lasten kanssa syön pikkasen puuroa välillä vähän väkisinkin. Hedelmät ja tomaatit maistuu hirmu hyviltä!

Pari päivää sitte tuli ihan hirveä himo voileipäkakkuun ja ei menny ohi niin vain. Eilen illalla joutu tehä sitte kinkku voileipäkakun ja voi että vauva tykkää :D

Tänään mies teki borssikeittoa. Aivan taivaallista smetana-tuorejuusto-kermasotkun kans tarjoiltuna! Tuoreet sämpylät kruunas aterian :P

Noniin ja taas yksi must have -ruoka lisää. Borssikeittoa siis tiedossa joku päivä :D

Tänään töissä meinas laatta lentää kun haistoin raakaa pilkottua sipulia... :wtf: Aina tykännyt siitä ihan hulluna, nyt palaa jo ajatellessa se haju nenään ja alkaa yököttää :bored::stop:

Himoja ei ihmeempiä ole ilmennyt, esikoisen kanssa tuntu että oli kokoajan kaikenlaisia haluja eri ruokiin...:woot:

Mua on masentanu alusta asti, kun en saa jouluna syödä äidin tekemää graavilohta ja silakoita. :sad001
Silakoita tekis kyllä kovasti mieli nytkin. Saa äiti luvan tehdä niitä vaikka ristiäisiin. :grin

Takaisin