Nams - yöks

Mä kyllä söin esikoisesta mummin tekemiä silakoita ja graavilohta, jopa mätiä uskalsin suullisen ottaa. Jouluhan siinä olis pilalle mennyt ja koska kaikki oli omatekemää ja jo ainakin 30 vuotta ilman listeriaa koko perhe selvinnyt, niin pienellä mahdollisuudella se listeria tänäkään jouluna iskee. :) Neuvolassa ei muuta sanottu, kuin että suolan takia rajoittaa silakoita kun muutenkin oli kova turvotus (rv38-39).

Mä kyllä söin esikoisesta mummin tekemiä silakoita ja graavilohta, jopa mätiä uskalsin suullisen ottaa. Jouluhan siinä olis pilalle mennyt ja koska kaikki oli omatekemää ja jo ainakin 30 vuotta ilman listeriaa koko perhe selvinnyt, niin pienellä mahdollisuudella se listeria tänäkään jouluna iskee. :) Neuvolassa ei muuta sanottu, kuin että suolan takia rajoittaa silakoita kun muutenkin oli kova turvotus (rv38-39).

Mä käsitin, että itse graavattua saa syödä. :) kunhan on tuoreus yms tiedossa. En oo sata varma, mutta jostain näin muistelen lukeneeni. :D

Saa itsegraavattua syödä, kunhan kala ei ole ollut vakuumissa missään vaiheessa. Joten itse kalastettua tai sitten varmistaa tiskillä, että on varmasti tuoretta :)

Söin just kirpeänhimooni puolikkaan limen (!!) sellaisenaan kun ei ollut appelsiinia tai greippiä. Oli herkkua, mut hampaille tuskin suurissa määrissä hyväksi.

Saa syödä itsegraavattua kalaa! Minä olen suuuuuuri graavattujen kalan/kaiken kalan/mädin/äyriäisten suurkuluttaja. Viime raskaudessa tein kahdesti itse graavilohta ja söin. :D Meillä se puolestaan kuuluu minun bravuureihin joulupöydässä ja sieltä se löytyy tänäkin jouluna!! :) Olen myös syönyt katkiksia ja kampasimpukoita (tietenkin vain muutaman kerran) sekä kallen mätitahnaa (se sulatejuustoversio) raskauden aikana. Varmaan neuvolassa olisivat olleet kauhuissaan jos kaiken olisin siellä kertonut ja kysellyt :joyful:

Oon minäkin kyllä syönyt raskauden aikana, niin tämän kuin edellisenkin, katkarapuja. Ei mulla oo ees käynyt mielessä, ettei sais kun ne on kypsennetty.:eek: Olispa muuten hyviä..:hungry:

Mä en voisi myöskään elää ilman kaiken maailman katkiksia ja simpukoita, mädistä ja kalasta puhumattakaan! Ne on meillä niin harvinaista herkkua, että en suostu mistään hinnasta jättämään välistä. Mäti nyt ehkä ainoa, mitä en niin uhkarohkeasti vedä, mutta sitäkin... :)

Kahvia on pystynyt juomaan jo ministi ilman yökkäysrefleksiä:happy:

Maitotuotteet himottaa, piimä! Ja maustamatonta rahkaa/jogurttii lämpimän ruoan sekaan:wink
Myös tomaatit ja omenat on tosi kova juttu. Berliinimunkkia oon himoinnu koko viikon, yksi on päätynyt vasta suuhun:happy:

Mun tekee järkyttävästi mieli kaikkea rasvaista.. Ja Fafa'sin falafeleja. Sekä sitä paheellista salmiakkia...

Pitkään oon ollut himoitta, mutta hapankaali ja hillosipulit! :woot: Niitä ei onneksi pysty ihan mielettömästi kerralla vetää, eikä onneksi ihan sieltä epäterveellisimmästä päästä :grin

Mikähän noissa hillosipuleissa oikein kiehtoo? Mäkin syön niitä suoraa purkista nykyään :grin.

Mulla ei himota mikään,ei yhtään mikään...keksimällä pitää keksiä mitä syyä ku ei haluta mitään.

Takaisin