Näistä ei puhuta...!

Mangustimamma, mulle ei ainakaa ole puhuttu että sterilisaatiossa pitäisi nukuttaa. Ainakin oon ollut siinä käsityksessä että se tehdään spinaalipuudutuksen aikana kun eka ollaan vauva saatu pihalle ekaksi kun kyseessä on elektiivinen sektio. Tietty jos on hätä sektio ja siinä tehdään sterilisaatio on eri asia.
 
Anis81, niin joo sektion yhteydessä onkin eri juttu. Pelkkä naisen sterilisaatio tehdään mun ymmärtääkseni yleensä vatsaontelon tähystyksessä joka vaatii nukutuksen. Mutta sektion yhteydessä toki ihan järkeenkäypää että se tehdään avoreittiä siitä samasta haavasta kun se sektiokin.
 
Ranskassa kuulemma käytetään naisten munanjohtimissa jotain klipsejä. Ootteko kuullut? Ei tartteis hormoneilla pelata. Ja yhteydet voi avata taas myöhemmin.
 
Ranskassa kuulemma käytetään naisten munanjohtimissa jotain klipsejä. Ootteko kuullut? Ei tartteis hormoneilla pelata. Ja yhteydet voi avata taas myöhemmin.

Klipsit voi purkaa ja 90% mahdollisuus tulla uudelleen raskaaksi. Käytetään klipsejä Suomessakin. Mut jos epäröi, niin kierukka tms parempi, kun sen voi purkee helpommin, klipsit ja niiden poisto aina leikkaus. Ja kierukan ehkäisyteho parempi kuin klipsien, juuri googlasin.
Meillä mies valmis sterilisaatioon, kohta 40v mittarissa ja ei tää toinen raskaus oo ollu ihan helppo. Mut ei haluu hormonihirviötä takas, enkä edes pillereitä sais kun kaikista kokeilluista tuli oireita
 
Ajattelin että sellaiselle ois hyvä, joka miettis sterkkausta, mut ois vielä vähän epävarma. Siinä sais takaoven, jos joskus huvituttais taas.
 
No klipsit mun käsittääkseni ainakin Suomessa lasketaan sterilisaatioksi, ei kai niitä suositella jos haluaa miettiä vielä? Omaan korvaani 90% kuulostaa myös varsin optimistiselta todennäköisyydeltä saada purettua. :wideyed: Mutta kannattaisi varmaan kysyä joltain gyneltä tarkemmin.
 
Meillä ei ole vielä niin ajankohtaista tuo pysyvä ehkäisy, käytetään kumia niin kauan kunnes saadaan lupa jättää pois ja sitten mennään ilman. Kakkonen saa tulla niin pian kuin haluaa. :happy: Kakkosenkin jälkeen varmaan vielä pollerinpopsintaa vuosi pari kunnes ollaan 100% varmoja ettei haluta kolmosta, ja sitten mahdollisesti jommalle kummalle sterilisaatio. Mä olisin sitä mieltä että miehelle, mutta saas nähdä mitä hän sanoo, ei ole vielä tullut puheeksi kun toiveissa ainakin kaksi lasta ja ensimmäinen vasta masussa. :)
 
Meillä ei ole vielä niin ajankohtaista tuo pysyvä ehkäisy, käytetään kumia niin kauan kunnes saadaan lupa jättää pois ja sitten mennään ilman. Kakkonen saa tulla niin pian kuin haluaa. :happy: Kakkosenkin jälkeen varmaan vielä pillerinpopsintaa vuosi pari kunnes ollaan 100% varmoja ettei haluta kolmosta, ja sitten mahdollisesti jommalle kummalle sterilisaatio. Mä olisin sitä mieltä että miehelle, mutta saas nähdä mitä hän sanoo, ei ole vielä tullut puheeksi kun toiveissa ainakin kaksi lasta ja ensimmäinen vasta masussa. :)

Jaha. Piti korjata kirjoitusvirhe, mutta vahingossa kopioinkin tuon oman viestini enkä saa enää poistettua tätä turhaa ylimääräistä viestiä vaan ainoastaan editoitua tätä. Vetoan raskausdementiaan sekä tietotekniseen uusavuttomuuteen. :wacky:
 
Muokattu viimeksi:
Klipsit laitetaan mullekkin sektion yhteydessä. Juuri kysyin tänään sitä. Ja ei tosiaan tarvi nukutusta.
 
Klipsit laitetaan mullekkin sektion yhteydessä. Juuri kysyin tänään sitä. Ja ei tosiaan tarvi nukutusta.

Mielenkiintoista! Täytyypä minunkin ottaa tämä asia puheeksi seuraavassa neuvolassa. :)
Tosin mä en oo mitenkään automattisesti menossa sektioon, mutta vaikuttaisikohan tälläinen toive siihen? Saattaa kyllä olla, ettei tällä perusteella sektiota tehdä, vaan steriasiat saadaan hoitaa sitten erillisinä asioina.
 
Takaisin
Top