Muut vauvakamat

Tosi ihana haalari! Oliko joku nettikauppa vai ihan paikan päältä. Mä olen yrittäny etsiä jotain ihanaa haalaria mutta ei ole vielä sattunut kohdalle.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ostin ebay:n kautta on TU merkkinen :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Mulle sanottiin apteekista että lansinohia ei ole välttämätön pyyhkiä pois ennen imetystä. Eli se ero bebantheniin ainakin. Varmaan tulee kuitenkin vähän pyyhkäistyä, mutta itse yritän muutenkin valita luonnollisempia juttuja, joten toi lanoliini luonteva valinta.
olen muuten rasvannut mahaani koko raskauden puhtaalla kookosöljyllä/sheavoilla/kaakaovoilla. Noista tuo kaakaovoi ainut mikä ei 100%:sta. Iho on kiitellyt ja ainakaan toistaiseksi ei ole revennyt, kopkop.

Mullakin on sheavoita ja kookosöljyä mutta oon käyttäny tähän mennessä vaan sinistä Apobasea kun en jaksa iltaisin odotella että nuo muut imeytyy ennenkuin voi mennä nukkumaan. Mutta nyt loppusuoralla ajattelin käyttää niitäkin kun on enemmän aikaa. :grin

Ai, mun mielestä ne imeytyy ihan kivasti. Suihkun jälkeen heti levitän hieman lämpimälle iholle. Mutta ihoissa on tietty eroja. :)

Joo, on eroja. Täällä tiheä ihon rasvailu alkoi jo viikolla 8 (voi kyllä, luit oikein) ja arpia on kuitenkin jo tullut. Kahdelle ystävälle jotka hiljattain saivat vauvat, niin heillä tuli vasta odotuksen 2 viimeisen viikon aikana arpia. Sitten taas yhdellä ystävällä ei tullut arpia lainkaan (ja hän ei rasvoja käyttänyt ollenkaan). Ehkä tässä nyt oikeasti arpia jo saaneena annan yhden neuvon: rasvatkaa ihmeessä,jos se helpottaa omaa fiilistä, mutta jos niitä arpia tulee, niin yritä olla surematta niitä liikaa (itsellä meinasi mennä ihan vatvomiseksi).

1. Raskaudessa mulla ei tullut ollenkaan arpia, vasta synnytyksen jälkeen tuli rintoihin kun maito nousi. 2. Raskaudessa tuli pakaroihin ja reisiin vähän kun paino nousi hieman enemmän kuin ekassa raskaudessa. Nyt ei oo tullut uusia arpia vielä mihinkään *koputtaa puuta* :rolleyes: mahaan ei tosiaan oo ikinä tullut ainuttakaan. Ekassa raskaudessa rasvailin ahkerasti vartalovoilla, tokassa harvemmin ja nyt en juuri ollenkaan..

Meille sanottiin synnytysvalmennuksessa että Bepsua ei tarvitse pyyhkiä pois ennen imetystä. Miten näissäkin voi olla aluekohtaisia eroja ohjeiden kanssa? :eek: Varmaan joka kerta tulee kuitenkin isoimmat pyyhkäistyä, mutta mutta..

Onko kenelläkään (jolla jo ennestään lapsia) kokemusta kestoliivinsuojista? Mietin, että raaskisiko sellaisiin sijoittaa vai ovatko kertakäyttöiset parempia..? Itse käytin esikoisen aikana kertiksiä, mutta tuleehan ne maksamaan ja roskaamaan järkyttävän paljon.. Yksi pari kestosuojia mulla oli, mutta ne oli vaan jotkut ihan olemattomat kangasläpyskät eikä niillä ollut mitään virkaa :(

Ei tarvi täällä meilläpäinkään kuulema bepantteenia pyyhkiä pois...
Mulla ei ole kokemusta noista kestosuojista vaikka kovasti oon imettäny. Kertakäyttösillä on menty, nyt sain muutaman kaverilta kestiksiä vaan ostan silti laatikon kertakäyttösiä. Mä oon niin antiekologinen etten ajattele asiaa sen syvällisemmin, samalla tuhlaan surutta kertisvaippoja...
Kokeilin kyllä kestiksiä toisella ipanalla vaan ei ollu mun juttu, ei sitte ollenkaan...

Mulla tuli raskausarpia ekas raskaudes pakaroihin ja reisiin. Nyt ei ainkaaan uusia oo viä huomannut. :) esikoisen aikana en pystynyt imettää yhtää ilman imetyskumia et nyt saa nähä kuinka toisen kans käy :)

Jos nännit on niin arat ja rikki niin sitä kai käytetään siinä välissä että imettäminen onnistuisi edes jotenkin?
T. toinen ummikko ensiodottaja

Välillä voi olla äidillä liian pienet nännit tai sisäänpäin kääntyneet. Rintakumi sit auttaa saamaan imuotteen vauvalla.

Mulla oli rintakumi ekalla lapsella käytössä kun oli aivan rikki ja haavaumilla nännit ja sillon se pienen ihmisen ahnas imuttelu sattuu ihan järjettömän paljon!

Ootteko kokeilleet laittaa omaa rintamaitoa rinnanympärille?? Se auttaa hyvin rinnanpään haavaumiin, jollei ole ihan isot haavaimat. Pari tippaa riittää imetyksen päätteeksi

Takaisin