Muut vauvakamat

Kiitos vinkeistä! Voi olla että etsin meille edulliset kakkosvaunut partsille. Onneksi vaikuttaa siltä, että uudessa naapurissakaan ei polteta.

Pää meinas mennä sekasin turvakaukaloita vertaillessa ensin netissä ja eilen liikkeessä, mutta lopulta päädyttiin Besafe izi go+ kaukalo... onko kokemuksia tai mihin ovat muut mahdollisesti kaukalohankinnoissa päätyneet/päätymässä?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mä nyt saan ihan semmosen lämpöpussin, mutta mitä noita selailin, niin kuinka paljon niissä mahtaa olla eroa ihan tohon äitiyspakkauksen makuupussiin... Mulla on kolme toppahaalaria kokoa 62/70, siis kaikki kolme ovat äitiyspakkauksista :D Tän vuotinen ja pari jotain aiempaa (toisessa nalle, toisessa norsu). Oon saanu noi vanhemmatkin siis upouusina, huvittaa vaan et tuskin on kolmelle haalarille ihan käyttöä niin pienen kanssa :)

Meillä kaukaloksi tuli "puolivahingossa" Brion Primo. Sen sai siis kaupan päälle kun osti Brion vaunut :) Hirmuisesti jännittää että ovatko nuo hyvät käytössä, kun mun budjetille ne oli ihan törkyhintaiset..

Mäkin sain serkulta selkaisen rattaiden lämpöpussin, joka on ihan mielettömän paksu ja lämmin! Mahtuu kyllä kantokoppaankin jos vähän taittaa jalkopäästä, ajattelin ihan kovilla pakkasilla (jos sellaisia tulee) käyttää vaunuissa sitten sitä. Turvakaukaloon ostin erikseen lämpöpussin 20 eurolla, ei ole kyllä yhtä paksu kuin rataspussi. Tuossa rataspussissa on aukot vöitä varten, mutta kun se on niin pitkä että kaukalon ulkopuolella roikkuisi melkoinen määrä pussia...

Mulla on sekä sellainen isompi lämpöpussi että kaukaloon oma pussi. Se isompi ei mitenkään mahdu kaukaloon, joten sen takia hankein kaukaloon oman. Molemmissa pusseissa on kyllä aukot turvavöille. Meillä on vaan esikoinen sellainen hikipää että kaukalopussiinkaan en laittanut kun ohkaiset villasukat ja tumput ja pipo, muuten oli ihan normaali body+potkarit. Ja heti kaupassakin piti avata vetskaria, kun rupesi hikoilemaan :)

Meillä on kaukalona Gracon logico S ja on siis jäänyt esikoiselta hyväkuntoisena. Se oli silloin kohtuuhintainen ja saanut hyvät pisteet kolaritesteissä. Ja silloin sitä sai myös turkoosina <3 :)

Meillä on tuo Brion Primo-turvakaukalo telakalla ja siihen erillinen lämpöpussi. Sitten vaunuihin on vielä paksumpi toppapussi. Turvakaukalon lämpöpussissa on ainakin aukot vöitä varten :)

Oletteko ostaneet tai ostamassa talvihaalaria vauvalle. Eikö se äippäpakkauksen oo iso nyt talveksi? Minkähän kokoinen kannattaisi ostaa? Ettei vauva huku siihen ka toisaalta ettei oo tammikuussa pieni?

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mä ensin ajattelin että ostan mutta nyt oon päätynyt siihen etten ostakaan. Kaukaloa varten on hankittu lämpöpussi, ja vaunuja varten on äp:n makuupussi + serkulta saatu superlämmin toppapussi, joten uskon että tarkenee niissä kyllä pakkasillakin. Ja voihan sen vaavin laittaa vielä lisäksi siihen äp:n toppahaalariin ainakin vaunuihin jos siltä näyttää, käärii vähän lahjetta ja hihaa. :)

Viimeisin hankinta: Bukowski-pupu. Enpä varmaan maksaisi 18 euroa kämmenenkokoisesta pehmolelusta, mutta meillä oli lahjakortti kukkakauppaan joka meni vanhaksi tänään joten pakko oli ottaa jotain. Kukat onnistun tappamaan hyvinkin pian, mutta tämä pupunen varmaan ilahduttaa tulevaa pienokaista. :)
image.jpg

Täällä käytiin tänään kirpparilla pyörimässä ja löytyi jos jonkinlaista vaatetta tulevalle tytölle =) Ekat vaatteet siis hankin nyt, ja olo on että pakko päästä heti ensi viikolla uudestaan, taitaa lähteä lapasesta tää shoppailu kun nyt pääsi makuun ;) no mutta eipä onneksi kirpparinpöydältä ostettuna kalliiksi tule kuitenkaan ja ovat kuitenkin niin hyvä kuntoisiakin viellä =) leluja ja muita pitäisi myös alkaa kattelee hieman, onneksi niitä sitte saan kummitädiltä kun hänen tyttärensä lapsi ei niillä nyt enään kauheasti leiki =)

Autumn, kuinkas sattuikaan xD

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1407571573900.jpg
    1407571573900.jpg
    29 KB · Katsottu: 47
No jopas tosiaan sattui Stork!! :grin

Pitäis muuten varmaan kohta sanoa miehelle ettei päästä mua enää yhdellekään kirpparille vähään aikaan... Kävin tänään pihakirppiksellä, ja tällainen satsi lähti taas matkaan! Kaikki muut on vaaville paitsi mami sai collarit ja paidan 1,20 €:lla! Tuo Hipseat-kantoistuin oli vähän ehkä heräteostos, tuleeko tarvitsemaan, mutta myyjä sitä niin vuolaasti kehui ja maksoi "vaan" 5 euroa, niin lähtipä sekin sitten mukaan. Erityisen iloinen olen noista kestovaipoista, ihan käyttämättömiä äp:sta jääneitä. Koko satsi maksoi n. 15 € joten ei tässä onneksi hirveästi taas köyhtynyt.

image.jpg

Täällä alkaa ja pikkuhiljaa näyttää siltä että on joku pikkuinen tulossa taloon. Eilen kasattiin hoitopöytä ja pinnis, järjestelin vaatehuoneen ja sain näin vierashuoneen raivattua ensi yön vieraita varten :) vielä kun ensi viikonloppuna saa kälyltä vaatepaketin niin pääsee tekemään invistä, että mitä vielä uupuu..

Mie hommasin tänään ekat imetysliivit. Kävin Tampereen BellaBambinassa ja siellä oli megaisoja kokoja tarjouksessa. Koska sellaiset hieman isommat tarviin ja niitä on niin pirun hankala löytää niin ostin jo valmiiksi parit kaarituettomat. Eihän ne kauheen sexyt oo, mutta tosi tukevat ja toimivat heti siihen imetyksen alkuun :)

Hei nyt apua viisaammilta!! Onko kuin kätevät käännettävät hihat ja lahkeet ekassa toppapuvussa, koko 56? Löyty aivan ihana kirpparilta mutta siinäpä näitä ei ole. Kannattaako metsästää vielä? :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Ainakin bodeissa ne on hurjan kätevät. Ei tarvi kotona murehtia pysyykö sukat/jotkin suojat käsissä, ettei toinen pääse raapimaan itseään. Toppapuvuista en osaa sanoa o_O

Täälläkään ei toppapuvuista kokemusta kun molemmat aiemmat syntyneet kesällä :eek: mut veikkaan ettei ihan pienillä kovin hyvin pysy rukkaset kädessä tai saattaa olla hankala löytää semmosia jotka pysyvät :/

Mä tuossa aikaisemmin julistin että en osta pientä toppapukua mutta kuinkas kävikään... Kirpparilta löysin tämän ihanan 62 cm valkoisen toppapuvun, pakkohan se oli ottaa mukaan kun maksoi "vaan" 5 euroa.:rolleyes: Haarukassa on aukko turvavyöllekin, joten tarvittaessa voi käyttää kaukalossa, tosin siihen meillä on jo erikseen se oma pussi.
image.jpg

Oi onpa sievä! :) Tämmösen jos itsekin löytäisi edullisesti jostain! (vaikka täälläkin se toppapussi ja kaukalopussi jo on :grin) Täällä on kirppareilla ollut viime aikoina tosi hiljasta.. ehkä se vilkastuu syksyn tullen?

Takaisin