Muut vauvakamat

Meillä on hoitolaukussa kuljetettu vaippoja, wetvipeseja(käteviä reissussa, jos ei pääse pesemään pyllyä), varavaatteet, harsoja(niitä oon tarvinnu myös imetykseen, koska multa tulee maitoo niin paljon et sitä on jokapaikassa :D), liivinsuojia, hoitoalusta, tutti, esikoisella imetyksen loputtua korviketta ja pullo ja sit kun kasvaa niin soseet ja lusikka. Siinä varmaan tärkeimmät :D nyt täytyy ostaa uus hoitolaukku ja haluisin jonkun kivannäkösen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kyl se vaa nii o et joutu siirtymää mamma byysii :D :D

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Heeei! älyttömän hyvännäköset housut :) mistä tommosia löytää? ite oon kierrelly kauppoja läpi mutta ei tunnu löytyvän mistään mitään kivaa. Tyhjin käsin ja turhautuneena aina joutunut lähtemään takasin kotiin.. :D kai sitä pitäis netistäkin kokeilla ettiä jotain.

Sain kaverilta kaks pussillista kamaa; äitiys- ja imetyspaitoja/toppeja, liivejä&liivinsuojia, rintapumpun, bodyn jatkopaloja, legginssejä. Pitää seuraavaks seurata kokoontaitettavaa, ammeellistä hoitopöytää. Pikkuhiljaa kaikkea kasaantuu. Kesäkuussa mulla on kesäloma, silloin tarkotus tosissaan listailla ja kokoilla tavaroita (tervetuloa lomarahat) :D

Meillä kävi tuon ekan kanssa niin hassusti että pihtailtiin pienten vaatteiden hankinnan kanssa. Meillä oli ihan muutama hassu 60cm vaate ja sitten kaikki 68cm eteenpäin. En tiedä mikä aivopieru se oli että "ei kannata niitä ihan pieniä hankkia kun se kasvaa niistä heti.." Hävetti tuoda synnäriltä lapsi joka oli kuin kangaskassiin puettu, hihih. Nyt aion hankkia niitä pikkusiakin vaatteita.. Ja tosiaan, varmaan täytyy tuo haalari laittaa etsintään.

Mä ompelin hoitokassin edelliseen vauva-aikaan, mutta se oli ihan liian iso. Lopulta mukana kulki pikkuinen söpö skipp hopp-apinareppu, missä oli aina lapsen ruoat, lusikat, juomapullo,kosteuspyyhkeitä ja ruokalappu (tämä siis vasta kun söi jo kiinteitä) ja toinen oli kangaskassi, missä oli sitten vaihtovaippoja pari ja niille käytetyille pussukka, vaihtovaatteet ja pari harsoa. Harso toimi meillä vaipanvaihtoalustana. Maitopulloja oli turha kanniskella kun lapsi ei ikinä pullolle oppinut ja onneksi imetys onnistui missä vaan. Niin ja nenäliinapaketti ja muovipussi likapyykille on aika sellainen pakko. Aina sattuu ja tapahtuu. Itselle en ikinä kanniskellut mitään käsilaukun normisettiä enempää. Onhan noita kivoja hoitolaukkuja siis, mutta oon vaan aina aatellut että ostan sillä rahalla jotain kivempaa (esim lapsen vaatteita.. äiti on aina se vika..). Jos siis saisin valita ja laittaa haisemaan, ottaisin tän: http://fi.babyshop.com/messenger-bag-saga-forest-black/p/46710?brandpage=391

Itselle en ikinä kanniskellut mitään käsilaukun normisettiä enempää. Onhan noita kivoja hoitolaukkuja siis, mutta oon vaan aina aatellut että ostan sillä rahalla jotain kivempaa (esim lapsen vaatteita.. äiti on aina se vika..). Jos siis saisin valita ja laittaa haisemaan, ottaisin tän: http://fi.babyshop.com/messenger-bag-saga-forest-black/p/46710?brandpage=391

Hieno laukku, mun järkeeni ei mene vaan että mistä senkin hinta tulee :D Tai mun järkeeni ei varmaan mee minkään hinta uutena muutenkaan, kun en paljoo uutena ostele. Nyt katselin huuto.netistä hoitolaukkuja, jos semmonen tulee hankittua. Toisaalta ajattelen et ihan jees jos on ihan oma kassinsa siihen tarkotukseen, mut toisaalta mietin että kangaskassi ja käsilaukku saattas olla munkin ratkaisuni :D

Kauhean paljon tavaroita tuli listauksissanne, joita en ole joko muistanut itsekin kantaneeni mukanani tai joita en ole tarvinnut. Kiitos kaikille laukkujenne sisältöjen paljastamisesta :) Toiveena olis, että pulloja ja korvikkeita ei tälläkään kertaa tarvittais. Sen ymmärrän, että ne olisi mukava olla koko ajan käden ulottuvilla. Harso mulla matkaa aina vaunukopassa, samoin tutti. Vaippojen, pyyhkeen ja vaihtovaatteiden lisäksi kannoin pakastepussirullaakin mukana. Uskoisin että pärjätään samoilla varusteilla tälläkin kertaa, mitään itselleni tärkeää puutteellista en nyt täältä bongannut. Eli jäänee kalliit hoitolaukut hankkimatta :) Katsotaan sitten uudestaan, jos tarvetta ilmeneekin :)

Ei mullakaan esikoisen kanssa hoitolaukkua ollut. Otin aina mukaan sen mitä tarvitsin, eli pari vaippaa ja vaihtobodyn :D Niillä pärjättiin hyvin! Ruoan sai rinnasta, ei puklannut tai oksennellut ollenkaan eli ei ollut harsoja tai wetvipseja, ei syönyt tuttia eikä pulloa eli ei niitäkään ollut, iho oli hyvässä kunnossa eli rasvoja sun muita ei tarvinnut kantaa mukana... Helpolla siis päästiin! Saa nähdä miten tän toisen kanssa :D

Heeei! älyttömän hyvännäköset housut :) mistä tommosia löytää? ite oon kierrelly kauppoja läpi mutta ei tunnu löytyvän mistään mitään kivaa. Tyhjin käsin ja turhautuneena aina joutunut lähtemään takasin kotiin.. :D kai sitä pitäis netistäkin kokeilla ettiä jotain.

Voi kiitos. Hei hm kaupasta ihan löysin.. 20e :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Täällä ollaan vähän innostuttu pienokaiselle hommaamisesta.. osa on saatu siskon mieheltä, osa ostettu kirpparilta, muutama lelu mun vanhoja.. muutaman jutun ostanut jo pari vuotta sitten ja osa sitten ihan eri liikkeistä mukaan tarttuneita :grin

Liitteet

• image (3).jpeg
    image (3).jpeg
    751.7 KB · Katsottu: 38
Tänään tuli taas seikkailtua paikallisella kirpparilla. En löytänyt aluksi muuta kuin tuon muovisen lelujutun ja olin jo lähdössä pois, mutta sitten mies olikin bongannut ihania pikkuruisia vauvanvaatteita! Lähtihän sieltä sitten kympillä kampetta mukaan. Tuon kukkajutun mies toi työmatkaltaan mukana. Pikkuhiljaa sitä kaikenlaista jo alkaa kertyä. :)

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    153 KB · Katsottu: 49
Miekii intouduin tilaamaan raskauskeijulta tänään Bola-korun sekä muutaman masu-tuubin. -Jälkimmäisten käytännöllisyydestä ei ole mitään tietoa, mutta otin pari kokeeksi kun näistä oli kimppatarjous bolan kanssa. :)

Noi masutuubit on mulla auttanut jo tässä vaiheessa pitämällä hieman kasvuvaralla ostettuja äippähousuja paremmin ylhäällä.

Tää kirpparihamsteri kävi tänään Jäähallilla... Ja 14 eurolla sai taas valtavan määrän hyviä vaatteita! Nyt alkaa ainakin ihan pieniä vaatteita olla riittävästi. Oonhan mä vähän ajoissa, mutta eipä sille mahda mitään kun on vaan niin innoissaan!:Heartred :happy093 Vähän riskillä tuli ostettua noita tyttövaatteita, mutta oon kyllä melko varma..:wink

image.jpg

Oi, joku muukin shoppailee tuntemustensa mukaan, jee! :D mä oon ostanu kaks mekkoa ja yhden räiskypinkin villervallan jumpsuitin... En ikinä koskaan millonkaan aiemmissa kolmessa raskaudessa oo ostanu mitään tytöille, kun oon pojiks tienny ja tuntenu. Nyt sit tiedän kyllä et mahikset tyttöön on olemattomat, mut tää tunne :D Saahan nuo sit pois myytyä, eiköhä joku niitä tyttöjäki saa :)

Ihania vaatteita olette löytäneet :) Mulla on vasta kahdet housut, ja potkupuku ja talvitöppöset. Lähipiiriin on syntynyt monta vauvaa, ja muutama syntyy vielä ennen meidän vauvaa. Joten poikien tai tyttöjen vaatteita olisi tulossa kassitolkulla. Meinasin ne ekana tonkia läpi, ja katsoa sitten mitä tarvii ostaa. Tietty jos jotain ihania löytöjä tulee, niin ne lähtee kyllä matkaan :grin Otatteko muuten äitiyspakkauksen? Itse oon nyt kahden vaiheilla, toisaalta mut taas toisaalta....aikaa on vielä päättää. Muuten meillä on jo sitteri, kaukalo ja vaunut.

Mä otan ehdottomasti kyllä äitiyspakkauksen. :) Meillä on kans parit vauvat syntyneet lähipiiriin tässä puolen vuoden sisällä mutta näyttää vähän siltä etteivät ole kovin halukkaita vielä luopumaan vauvajutuista (jos tulee lisää heti perään) niin en voi laskea sen varaan että saisin heiltä jotain. Pikkuhiljaa tässä siis kesän mittaan hommailen lähinnä kirpputoreilta noita kamppeita. Oon tehnyt ihan listankin vaatteista ja mitä kokoa on jo minkäkin verran, ettei tule hankittua samoja kokoja liikaa. :p

Hah! Mulla on kans exceltaulukko hankituista vaatteista ja kamoista. Oli vähän liikaa aikaa muutaman vapaapäivän putkessa. Huomasin tosin, että kun mulla on kans etupäässä käytettyjä vaatteita, koot eivä pidä paikkaansa. Osa on ilmeisesti pyörinyt kuivausrummussa enemmänkin, ja ovat todellisuudessa kokoa tai jopa kahta pienempiä, kuin mitä lappu kertoo. :).

Ihanat Autumn ja OLento :Heartpink Nuo teidä listat kuulostaa niin ihanalta!
Mä oon täysin saamaton, meidän tyypille en oo osannut ostaa yhtään mitään, enkä oo ehtiny vilkaistakaan pojilta jääneitä vaatteita... Suorastaan ahdistaa olla töissä aina aamusta iltaan, siinä ei paljon asioita hoideta. Onneksi tänään on lyhyt päivä ja sitten vähän vapaata. Jospa sitä lähtis vaikka kirpputorikierroksen heittämään...
Mä en ota äitiyspakkausta, yks on ollut ja se riittää. Eka lapselta se oli aivan pakko saada :) Nyt mä ostan sillä rahalla luultavasti turvakaukalolle uuden telakan autoon.

Takaisin