Muita kuulumisia

Kiitos paljon!! Vielä ei kovin jännitä mutta huomenna se varmaan taas iskee kuten nt-ultrassakin! :)

Onko kukaan sattunut törmäämään äitiysulkoiluhousuihin? Omat tuulipuvun housut ei kohta enää mahdu päälle mutta kevääksi ulkoiluhousut haluaisin. Mistään ei tunnu löytyvän ja miehen kaapillekaan en voi mennä kun hän mua niin paljon pitempi.

Miten noi tilataan? Siis tarkoittaako toi vyötärönympärys nyt vai ennen raskautta vai mitä?

Mä en mittaillut mitään, otin vain oman normaalin koon. Housuissa on vielä kiristysnauha, jolla sai kurottua lantion kohtaa tiukemmaksi. Mä otin s:n joka on vähän reilu mutta nuo kiristysnauhat auttoivat. Toisaalta taas lahkeen pituus on aika nafti mulle, pienempi koko olisi ollut lyhyt.

Haa, kiitos vinkistä Cherria! Itseäni on ahdistanut nyt sama aihe, kun aamulla lenkille lähdössä ei mitkään omat ulkohousut mahtuneet enää jalkaan! Vielä ennen reissua sain jotenkuten yhdet vedettyä päälleni, mutta nyt ahdisti jo niin, ettei mitään toivoa. Onneksi mies on suunnilleen saman mittainen, mutta omaa sen verran kessiä, että hänen housunsa meni ihan mukavasti päälle :grin

Miä menin helpoimman kautta ja ostin vaan kokoa isommat housut kuminauhavyötäröllä. Ajaa asian vaikka onkin liian isot.

Mä taas ostin toppahousut joissa on henkselit, sekä nappi. Nappia en ole saanut enää hetkeen kiinni,mutta housut pysyy ylhäällä ja venymis varaa on nyt aika hyvin :-)

Minä tilasin Bebesiltä kevyt toppahousut. Ollut tosi hyvät. Niissä on mahan yli menevä joustava kangas joten vaikka ovat vielä isot niin pysyvät hyvin jalassa :)

Mä vetelen näillä keleillä ihan tuulihousuissa. :joyful: Alle vaan lämmintä ja koirien kanssa kun menee niin ei tarvitse olla paikoillaan. Kovimmalla pakkasilla laitoin toppahousut, joista jätin napin auki ja henkseleillä sain pidettyä ylhäällä. Onneksi miehen fleecet ja hupparit menee mulle kevysti niin ei tarvitse niitä ostaa. Omat takit vielä menee onneksi.

mun selkä :( toinen puoli selästä ollut nyt viikon ihan tulessa :( Mä olen aivan liian vanha tälläisiin juttuihin. Nimimerkillä kolme täysin oireetonta raskautta ennen tätä.

Ei auta venyttelyt, ei hieronta. argh.

Auttaisiko ihan hierojalla käynti? Luin jostain, että hierojalla saa käydä, mutta hoito on hyvä tehdä kyljellään/istualtaan (korjatkaa jos olen väärässä!). Itse ajattelin penikoita käydä hierojalla näyttämässä siinä vaiheessa kun hierontarulla ei enää auta.

Mä olen ainakin käynyt ja viimeksi (kuun alussa) pystyin vielä olemaan mahaltaankin kun laitettiin tyyny tissien alle. Hierojalle olen siis tottakai kertonut raskaudesta. Seuraavalla kerralla täytyy kyllä olla jo kyljeltään kun tuo maha on kasvanut

Täällä kanssa yksi selkäongelmainen. Itsellä ollut selän kanssa aina ongelmia ja nyt raskauden myötä kivut vaan pahentuneet, eikä tilannetta ainakaan auttanut joulukuun lopulla revähtänyt selkä.

Tiistaina on onneksi taas neuvola ja siellä pitää kysellä taas vinkkejä ja apuja näihin kipuihin. Lääkärissä oon saikkua käynyt hakemassa kun töissä ei juuri ole pystynyt kipujen kanssa olemaan. Fyssarilläkin kävin jumppa ohjeita hakemassa.Tukivyön sain käyttöön joulukuussa, mutta se on jäänyt jo pieneksi, joten pitää nyt käyä vaihtamassa isompaan versioon.

Ennen raskautta selkä kipujen aikana on ollut välillä hyvinkin vahvat kipulääkkeet käytössä, joten pelkän panadolin ottaminen tuntuu nyt aika turhalta.

Paikalleen ei saisi ainakaan jymähtää ja siitä on onneksi pitänyt huolta perheen koirat. Työssäni joudun olemaan jalkojen päällä koko päivän, joka tuntuu olevan kaikista huono vaihtoehto selän kannalta.

Ennen raskautta käytin paljon piikkimattoa, kun oikein jumeutui sai rentoutettua hyvin.
Onko kellään tietoa saako käyttää, tai onko kukaan käyttänyt?
Yritin googlata, mutta tuli paljon sekä puolesta että vastaan.

Mulla tuli eilen illalla polttavia supistuksia, kipu oli yhtäjaksoinen ja huomasi selvästi milloin supistus tuli, olivat kyllä nopeita mutta tuli reilu puolentunnin ajan kunnes sitten onneksi loppuivat. Säikähdin ihan todella, koska esikoisesta ja kuopuksesta tämmöisiä ei ole ollut. Täytyy huomenna soitella neuvolaan. Muuten vointi ollut hyvä eikä mitään vuotojakaan ole. Toivotaan etteivät toistu.

Teitkö sä jotain fyysisesti raskasta silloin kun niitä tuli? Toivottavasti ei uusiudu....

Mulla on kanssa öisin ollut kipuja. Aamulla huomaa kyllä, että yöllä ei ole tullut kunnolla nukuttua.:singing: Vaikea sanoa kun ensimmäinen tapaus tämä on, että paljonko tässä vaiheessa on ok kipuilla.. Kävelylenkillä myöskin vatsa kovettuu ja kipuilee jos vauhti kiihtyy liikaa, mutta olen ratkaissut asian kävelemällä hitaammin.

Neuvolassa vähän puhuttiin kipuilusta, mutta ei minusta neuvolatäti ollut huolissaan. Käski vaan vähän rauhoittumaan. Nuo yöt vaan vähän ihmetyttää (ne "ongelmat" tuli vasta käynnin jälkeen), koska silloinhan ei tule riehuttua..

Takaisin