Muita kuulumisia

Apua! :eek: Onneksi ei käynyt pahemmin. En ole edes ajatellut tuollaista turvavyöasiaa, mutta tottahan tuo, että jos vyö on mahan päällä niin ei varmaan tee hyvää jos kiristyy.

Ja imetystyynyä käytetään tietääkseni juurikin noin. Ajattelin itsekin käyttää tuota kokovartalotyynyä myöhemmin imetystyynynä :happy: Kävin siis myös ostamassa Lidlistä sellaisen itselleni. On tosi hyvä nukkuessa :)

No nyt THL kieltää salmiakin ja lakritsin kokonaan :( http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1453338461995.html
Sanomalehti Karjalaisen mukaan uusivat suosituksensa ja ne julkaistaan perjantaina.

Onneks en oo nyt kauheasti salmiakkia syönyt, mut ärsyttää, jos sitäkään vähää ei enää suositella. Ainoat karkit, jotka mulle maistuu. No, toisaalta, jää nekin ylimääräiset sokerit kaupan hyllylle.

Mulla on tuo turvavyönalennin ja alunperin hankin sen koska työmatka on pitkä. Se on ollut kyllä tosi hyvä, suosittelen kaikille! Ja kyllä se lyhyelläkin matkalla kannattaa laittaa, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Hyvä Sini, että selvisitte säikähdyksellä! Kamala tilanne :/

Kuulin myös aamulla radiosta tuon uuden thl:n suosituksen ettei salmiakkia ja lakritsia saisi syödä ollenkaan. Oon vähän hajalla siitä koska mulla on himo molempiin ja jo nyt on pitänyt rajoittaa niiden syöntiä :/ mutta eiköhän tässä muutama kk selvitä ilman tai ihan minimaalisilla maisteluilla :)

Mulla myös himo salmiakkiin ja lakritsiin :( ihan verenpaineenkin takia kyllä jo vältellyt niitä. Vaikkei siis korkea vielä ole mutta herkästi raskausaikana nousee.

Miten alas teillä tulee sitten turvavyö sen alentimen kanssa? Just kotiin ajellessa mietin, et Volvossa mulla turvavyö tulee jo itsestään ihan alas, alemmas ei vointulla tai sitten menee jo jalkojen päälle.

Mulla se keskikohta tulee häpyluun yläpuolelle suunnilleen, jalkojen kohdalta menee nivusten päällä. Mulla se alentaa kyllä hyvin, varsinkin talvivaatteiden kanssa tuntuu vyö jäävän muuten liian ylös vauvan kannalta.

Edit. Kyllä se vyö tulee osittain ihan reisien päälle. Kiinnitin ajaessa nyt erityistä huomiota asiaan.

Muokattu viimeksi:
Neukku mua tänään lohdutti että ei sitä niin vakavasti kannata ottaa,turhaa vouhotusta. Hyvillä mielin voin lakia ja salmiakkia syödä ja 50g on aika vähän :)

Mulla ei ole ollut tuota turvavyöalenninta, enkä ole kokeillut, mutta voisin veikata että turvavyön paine sijoittuu paremmin mitä ilman.. Nyt kun on kokemusta ilman alenninta niin haluan ainakin käydä kysymässä liikkeestä ja kokeilla. Toivottavasti kellekään muulle ei käy mitään liikenteessä, mutta Cherria sanoi niin lyhyelläkin matkalla voi sattua, niin kävi itselleni.

Tuo lakritsi/salmiakki uutinen tuli munkin kuultua radiosta ja siinä lukija kuulosti siltä kuin kyseessä olisi joku todella haitallinen ruoka-aine. Vaikka loppujen lopuksi on todettu että saattaa aiheuttaa, ilmeisesti tästä ei vielä niin kovin vahvaa tieteellistä näyttöä ole.

Juuri oli uutisissa että jogurtti on pahempaa kuin tupakointi jonkun professorin mielestä (ei siis liittynyt kyseinen uutinen raskaana olevien ravitsemussuosituksiin).

Alkaa menee hiukan hassuksi kun kaikki kielletään. Itse vaadin aika vahvan perustelun ennen kuin alan välttämään jotain, suurin osa suosituksista/rajoituksista on ihan hyvin perusteltu. Itse aion nauttia salmiakkia ja lakritsia kohtuudella :-)

Meidän vauvalta ei saatu silloin ekassa ultrassa mitattua niskaturvotusta, kun viikkoja olikin 12+6 sijaan 15+6. Saatiin sitten mahdollisuus osallistua NIPT-verikokeeseen, josta selviäisi tulevan lapsen kromosomipoikkeavuudet. Tottakai osallistuttiin, kun on vauvalle turvallinen tapa, kun verikoe otetaan äidiltä. Eilen saatiin tulokset postissa, 13, 18 ja 21 kromosomeissa ei poikkeavuutta, on kyllä helpottava tieto. Lisäksi testi kertoi, että meille on tyttö tulossa <3

Salmiakkihimoja täälläkin ollut, kohtuudella jos syö... :D Kävin myös ostamassa Lidlistä kokovartalotyynyn, kiitokset vinkistä!

Mitenkäs se nyt olikaan että miltä sen masu-asukin sykkeen piti kuulostaa jos on tyttö tai jos on poika?

Itse olen kuullut sellaisen version, että tyttö kuulostaa hevoselta ja poika taas junalta :)

Meillä syke kuulosti ru:ssa ihan junalta, mutta kyl se vahvasti siltä vaikuttaa että meille on tyttö tulossa. :D

Mä kuulin tuon jutun vasta jonkin aikaa sen jälkeen, kun oli sydänääniä kuunneltu. Koetin sitten miettiä, miltä ne kuulosti omaan korvaan, ja kyllä mulle tuli juna niistä enemmän mieleen kuin hevonen. Meille rakenneultrassa poikaa lupailtiin.

Mä oon nyt kuunnellut dopplerilla eikä se syke mun mielestä kuulosta kummaltakaan. Osaako joku kuvailla paremmin miltä kuulostaa jos junalta tai miltä jos hevoselta?

Itse en ainakaan osaa kyllä valitettavasti oikein tarkemmin sanoa.. Me ollaan kuultu pienen sydänäänet vain kerran. Mutta jotenkin se oli sellainen aika kiivas ja tasainen tahti, josta itselle tuli se juna mieleen.

Kun olen kotona kuunnellut niin se miltä syke kuullostaa riippuu siitä mistä kohtaa kuuntelee, eli onko ihan kohdilla vai ei. Olen kuitenkin kuullut, että sykkeen nopeudesta voisi sukupuolta arvuutella eli nopeampi syke olisi tytön ja pojalla sitten hieman rauhallisempi tahti.

Alkuun vauvan syke olikin juuri korkeampi mutta nyt on doppler näyttänyt 120-140 välille. Ja se syke kuulostaa ihan tasaselta enkä tosiaan edelleenkään osaa sanoo kummalta kuulostais enempi mutta huomenna onneksi ru. Toivottavasti pieni näyttää sukupuolen... :)

Takaisin