Muita kuulumisia

Tuo imetyksen tuki ry:n facebook sivu on kyllä ihan loistava paikka! Suosittelen liittymään :)

Meillä ois kuopuksen kanssa imetys loppunut varmasti jo aikoja sitten jos en ois sieltä saanut asiantuntevaa tietoa. Meidänkin imetys olisi varmaan loppunut tuohon "ei tule maitoa" fiilikseen, kyllähän se siltä tuntuikin kun vauva vaan haluaa olla tissillä kokoajan, syynä kuitenkin tiheänimunkausi eikä maidon loppumine.

Hämmästyin eilen kun kuuntelin dopplerilla sydänääniä. Laite löysi oikein heikosti kuuluvan äänen. Mietin että pikkuinen on jossain piilossa..
Sitten pisti dopplerin n.3cm navan alapuolelle ja sieltä löytyi selvästi kuuluva syke.. osuin juuri oikeaan kohtaan.
Miten ihmeessä jo nyt noin korkealta kuuluu?! Luulin että on vielä paljon alempana..

Lääkäri näytti mulle just maanantaina millä kohdalla kohtu mulla on (silloin 14+1) ja se yläreuna on noin 4 cm navan alapuolella :)

Hyvää uutta vuotta! :happy::happy:

Meidän uusi vuosi vierähti Saksassa tuttavapariskunnan luona. Sattuipa sopivasti, että sielläkin oli samanlainen tilanne ja vauvaa odotetaan saapuvaksi kuukausi myöhemmin kuin meillä. Hassua. Saatiin myös tietää, että eräällä toisellakin kaveripariskunnalla on "pulla uunissa". Tuntuu, että mun lähipiiri on tällä hetkellä ihan täynnä vauvoja :grin Hauskaa :grin

Vinkkinä vaan jos joku kaipailee vartalotyynyä niin tänään on Lidlissä tarjouksessa. Mä olen sitä ainakin odotellut joten kävin heti hakemassa :)

Sellanen pitkulainen kapea tyyny. Ajattelin että se vois helpottaa nukkumista sitten ison mahan kanssa ja sitä vois varmaan käyttää myös imetystyymynä. Toi lidlin on 145cm pitkä ja makso 14euroa. Lastentarvikeliikkeissä ovat aika huisin kalliita tuohon verrattuna. Odotan jo että tulee nukkumaanmenoaika että pääsen testailemaan :D

Mullakin olis tarkoituksena ostaa tuo vartalotyyny. Sitä kai voi käyttää myös imetystyynynä, en vaan ihan ymmärrä, että miten. Osaako joku selittää käyttötavan tuossa tarkoituksessa?

Mä kävin tänään hakemassa Lidlistä oman vartalotyynyn ja tyynyliinan :) Ensimmäistä kun odotan, niin eipä ole kokemusta, mutta voisin kuvitella, että imetystyynyn voi laittaa vauvan alla, jos istuvaltaan imettää, näin ei tarvitse kannatella vauvan painoa käden varassa vaan käsi ja vauva lepää tyynyn päällä. Valaiskaa nyt joku, joka on imetystyynyä käyttänyt, miten muuten sitä voi käyttää?

Eipä alkanut tämä viikko hyvin, ajoin töistä kotiin tullessa kolarin. Onneksi naistentautien poliklinikalla oli ihana hoitaja sekä lääkäri joka totesi että pikkuisella on kaikki kunnossa <3

Mutta kyllä säikähdin. Sain ohjeeksi tarkkailla kipuja ja käskivät ottaa heti yhteyttä mikäli alkaa vuotamaan tai kivut muuttuvat säännölliseksi. Nyt siis kivut aaltoilee ja on aika moninaisia.

Täytynee lisätä ostoslistaan turvavyön alentaja, tuntui nimittäin aika kamalalle kun turvavyö kiristyi mahaa vasten.

Hui kamala Sini! Onneksi olette molemmat vauvan kanssa kunnossa. ♡ nyt on ollut kyllä tosi huonoja ajokelejä.

Hyvä ettei käynyt pahemmin ja olette molemmat kunnossa! Toivottavasti kivutkin pian hellittävät!

Hui Sini ! Onneksi kaikki kuitenkin hyvin :) Minä olen myös miettinyt ostavani sen turvavyönalentajan, saisin käytettynä hyväkuntoisen halvalla :)

Takaisin