Muita kuulumisia

Miusta ne ekat liikkeet tuntu siltä kuin lapsella olis ilmavaivoja. :D sellainen jännä poreilu. Ja sit niinku joku kutittelis sisältä päin. Alukshan sanotaan et ne liikkeet on niin hentosia et vois luulla jonkun hivelevän höyhenellä.

Mut oottakaapa sitä hikkaa! Mei neidillä oli mahassa viimosella kolmanneksella hikka monta kertaa päivässä. Rupes jo ärsyttää jossain vaiheessa!

Enpäs tiennyt tuommostakaan! Vai että hikka :D Ehkä maltankin vielä odottaa niitä potkuja ja hikkoja ^^,

Muistan tunteneeni ensimmäiset liikkeet esikoisesta n.vkolla 17-18 =) Meni hetki ennen kuin oivalsin, että ne hennot kuplilta tuntuvat tuntemukset olivat potkuja =) Sitä on vaikea selittää, mutta sitä vaan sitten oivalsi että nämä ovat nyt niitä.

Ja hikka...se oli meilläkin usein. Muistelen neuvolassa kertoneen, että hikka on hyvä merkki siitä että vauva tekee hengitysharjoituksia.

Hauskaa :) Innolla kyllä odotan kaikkea, vaikka tiedän, että jossain vaiheessa varmaan alkaa ärsyttää hikkaamiset ja potkimiset.

Mulla kuplii myös mutta valitettavasti taitaa olla suoli toimintaa☺️

Esikoisesta tunsin liikkeet joskus rv17 ja päällepäin näkyi rv20 tietämillä ennen rakenneultraa.

Mullakin on tuntunut tuollaista kuplintaa jo jonkin aikaa! Täällä tosin viikkoja nyt vasta 12+2, joten jotain muuta taitaa olla vielä :grin

Itsellä esikoinen tulossa 12+5 joten vielä on muutama viikko odotettava jotta jotain tuntisi, voi vitsi kun aika menis parilla viikolla etiäpäin! En malta odottaa.

Mä tunsin ensimmäisen kerran potkut ekassa raskaudessa 15+6, mutta en osannut vielä neuvolasda kertoa olivatko potkuja kunnes ne jatkuivat ja voimistuivat :)
Elohiiriä oli myös aikaisemmilla viikoilla mutta se on ihan normaalia.

Eilen olin muuten bussissa ja näin ilmielävää taaperoimetystä ensimmäistä kertaa. Äiti ihan rennosti siinä imetteli tissit tyhjiksi eikä kukaan näyttänyt sitä paheksuvan. Tuli jotenkin hyvä mieli sen naisen puolesta, kun eräs vanhempi mies vielä sanoi hänelle jotain positiivista kommenttia :) No, ite en noin vanhaa lasta imettäis, mutta saahan sitä näköjään julkisesti tehdä ilman että kukaan siihen puuttuu.

Näin aiheeseen liittyen :D

agronomi osaatko sanoa minkä ikäinen lapsi oli kyseessä? Ja ootteko muuten miettineet, että mihin ikään asti meinaatte imettää?

Esikoinen lopetti tissittelyn 6kk iässä, tätä toiveissa imettää vähintään yhtä kauan. Mutta yli vuoden ikäistä en itse saattaisi enää imettää. (toki siis minua ei häiritse jos joku niin haluaa tehdä)

Kyllä se puhu jo jonkun verran ja käveli hyvin ite, että kyllä oli jo reilusti yli vuoden. En sen tarkemmin osaa sanoa. Puol vuotta vähintään imetän jos onnistuu. Mutta vuosi on yläraja.

Muokattu viimeksi:
Puolivuotiaaksi tavoite jos vain onnistuu. Vuosi on mulla se yläraja enkä usko että itse kovinkaan paljon yli puolivuotiasta imetän.

Esikoinen sai maitoa 6kk kunnes mun maidontuotanto sanoi itsensä irti, mutta en olisi pitkään kerennytkään enää imettää kun pojan hampaat tulivat ja alkoikin purra jokapaikkaa ja asiaa. Seuraavaa pyrin imettämään ainakin sen puolivuotta. Vuosi on mullakin se yläraja.

Mulla just eilen illalla ku makasin sängyssä niin tuntu sellasta poreilua/kuplintaa just siitä kohtaa mistä oon sydänäänet löytäny, voiko olla??:wideyed:

Esikoista imetin 1v1kk tai vähä reilu. Eipä yli vuoteinen saa äidinmaidosta enää mitään muuta ku läheisyyttä. Missään vaiheessa ei meillä ollu korvike käytössä. Samaan pyrin tulevan lapsenkin kanssa.. Korvike tulee kuitenkin kalliiksi pidemmän päälle. Niin ja piti sanomani että esikoinen alkoi saamaan ihan kaupan maitoa noin 10 kk iässä. Aluksi puurossa ja muissa ruuissa, sit vuoteisena ihan juomana. :)

Kiitos vastauksista :) Siksi lähinnä kysyin, kun tuosta imettämisestä ei itsellä ole harmainta haisuakaan ja kun ei tosiaan voi edes tietää, että onnistuuko se ollenkaan yms. Haluaisin itsekin imettää sinne 6kk hujakoille ainakin ja välttää korvikkeita, mutta toki jos itseltä ei maitoa heru, niin pakkohan se sitten on korviketta antaa. Varsinkin jos tässä raskausaikana kertyy kiloja, niin pitkäkin imettäminen houkuttelisi, jos sillä saisi sitten painoa takaisin lähtötasoon, mutta siitäkään ei voi tietää etukäteen, että miten menee. Omasta mielestäni kuitenkin myös yli 1 veen imettäminen on jotenkin ..hassua. En edes oikeastaan tiedä, että mikä siinä on, mutta jotain outoa kuitenkin.

Takaisin