Muita kuulumisia

Mutta sitten, kun jäät kodinhoitotuelle myöhemmin, niin silloin saa sekä työttömyyskorvauksen että kodinhoitotuen. Työttömyyskorvauksesta vaan vähennetään kodinhoitotuen osa pois eli saman verran saa enivei.. Terveisin toinen työtön kotiäiti, joka ei selviäisi ilman miestään..

Ahaa okei. Mutta miten voi olla että ihmiset aina puhuu että tekevät työttömänä lapsia niin saavat kelasta enemmän rahaa? Mun laskelmien mukaan saa paljon vähemmän. Nyt kun olen saanut enimmäismäärän 32€ päivässä työttömänä, niin laskurin mukaan äitiyspäivärahaa saisin 27€?? Miten se kaiken järjen ja logiikan mukaan voi olla muka vähemmän jos periaatteessa onkin sitten 2 ihmistä elätettävänä??

Tosiasia on, että tulot tippuu, kun jää äitiyslomalle ja sit viel enemmän ku jää kodinhoitotuelle. Ei lapsia kannata tehdä rahan takia.. Kelan maksuista lähtee lisäksi aina vähintään 20 % veroa. Ite oon saanu aina alle tonnin kuussa, koska pätkätöiden takia tulot ei oo koskaan ollu päätä huimaavia. Se on vaa opeteltava tulee vähemmällä toimeen.

Juu mä en kyl todellakaan sitä rahaa vaan ajattele lasta hommatessa. Miehen tuloilla tässä eletään ja onneks sillä on keskivertoa paremmat :) sit vaan täytyy elää vähemmällä. Kuuluuko se lapsilisä muuten tuohon vai lasketaanko se jotenkin erikseen vielä?

Meilläkin mies elättää. Tosin mulla kun tulot on tähän mennessä ollut vaan opintotuki, niin nuo äitiysrahat tuntuu taas hirmu paljolta! :D Onneksi on nyt jo tottunut elämään alle köyhyysrajan, joten ongelmia ei ole tiedossa. Ja eiköhän tuo lapsilisä tule vielä sitten erikseen.

Vois kyllä tähän muita kuulumisiakin laittaa :) Huomenna on ensimmäinen ultra jolloin ehkä viimein, tai ainakin toivottavasti saan konkreettisen todisteen että raskaana ollaan. Jännittää hirmuisesti. Mulla on dobbler, mutta en oo löytänyt sydänääniä, tosin oon viimeksi kokeillu joskus rv10, nyt 11+6. En tiedä millä mielin sinne pitäis lähteä, tiedä mitä pitäisi odottaa. Oireet on olleet tosi vähäisiä ja välillä on tuntunut etten usko lainkaan olevani raskaana.
Käyn välillä töissä yhdessä pikkukaupassa johon pyydettiin myös huomenna, mutta kieltäydyin koska ajattelin että jos ultrassa on huonoja uutisia niin en todellakaan halua mennä sen jälkeen töihin, vaan suoraan kotiin..
Tällä viikolla on myös toinen neuvola torstaina :)

Yksi viikon kohokohta on se että meen ostamaan uudet patjat sänkyyn!! Nyt kun oon nukkunu ja todennu että patjat on niin surkeat että tunnen vain ne kamalat laudat selässäni, niin kuinka tukalaa sitten onkaan kun ison mahan kanssa yrittää nukkua :grumpy: Nyt meille tulee 22cm paksut vaahtomuovipatjat 25v takuulla. Saa luvan kestää :wideyed:

Oon myös miettinyt että miten kertoisin äidille raskaudesta. Vähän ahdistaa nähdä häntä kun ovat juuri muuttaneet erilleen isän kanssa, enkä ole oikein hyväksynyt sitä. Ajattelin ehkä vain joko lähettää kuvan ultrakuvasta tai sitten lähettää postissa isoäiti mukin. Sitten täytyy isälle erikseen vielä kertoa. Miehen vanhemmille kerrotaan ensi viikonloppuna sunnuntaina kun ollaan kaikki paikalla syömässä, myös miehen siskot, JOS olen niin pitkällä kun pitäisi olla.

Tämmöisiä kuulumisia täällä, huh, ihanaa kirjottaa ylös välillä kaikkia ajatuksia. Huomista odotellessa. :nailbiting:

Mäntyomena eikö sinulla ollut tänään ensimmäinen ultra? Miten meni?

Lapsilisä tulee erikseen. On ensimmäisestä noin 95€ kuussa. :)

Hyviin patjoihin kannattaa satsata. Mekin hommattiin keväällä uudet, kun makuuhuoneen remontti valmistui. On vaa 100 kertaa parempi nyt :)

Tsemppiä huomiseen ultraan. Toivottavasti kaikki hyvin! :)

roopsaa: Oli eka ultra eilen, mutta en ehtinyt kirjoittelemaan tänne. Meni hyvin. Tarkempia speksejä kirjoitin tuonne nt-ultra -ketjuun.
Nyt on ihanan sekopäinen olo. Mun sisällä kasvaa ihminen. Ihan mahtavaa, mutta ihan omituista. :grin:love7

Mä olen pohtinut myös sitä kotidopleria, mutta en ole ihan varma. Mies on sitämieltä ettei ostettais kun maksaa kuitenkin jonkinverran, ja ois sitten neuvolassa aina jotakin kivaa odotettavissa (ainahan se on kivaa, vaikka olis kuunnellut 10000 kertaa). Saapa nähdä siis ostanko, senkin rahan kuitenkin voi säästää mahdollisesti johonkin muuhun esimerkiksi uutta tulokasta varten :):Heartred Mieli tekisi kyllä kovasti tilata, hihi :woot:

Uskon, etten itsekään hanki doppleria. Kuitenkin neuvolakertoja alkaa olla pian jo tiiviimmin ja siellä aina kuitenkin kuunnellaan sydäntä. Ilmeisesti ei kamalan usein edes kannata kuunnella, kun siitä laitteesta voi tulla myös jotain säteilyä vauvalle.

Me saatiin sydänäänet kuuluviin nyt tiistaina rv 9+0 :Heartred

Mun mielestä siinä vaiheessa kun tuntee masukin liikkeet kotidoppleri on aika turha, paitsi silloin ku masukki päättää olla poikkeuksellisen hiljainen. Olisin edellisessä raskaudessa tullu hulluksi jos meillä ei ois ollu tuota doppleria, poika nukkui masussa muutamana aamuna yllättävän pitkään eikä heränny ees kun tökin. Sillon doppleri oli kyllä pelastus :)

Miulla oli esikoisen aikaan lainassa doppleri, mutta sain vain pariin otteeseen sydänäänet kuuluviin. Sitten luovutin ja annoin olla. Neuvolassa tuli aina hyvä mieli kun äänet kuului, olipahan mitä odottaa ;)

Nyt en oo ees miettiny koko vehkeen ostoa tai lainaamista. On sen verran tuota ylimääräistä mahan päällä että hulluks tulis ääniä metsästäessä.

Mua jännittää, milloin liikkeet alkaa tuntumaan ja miltä ne oikein tuntuu. En osaa yhtään kuvitella.

Mulla on nyt pari kertaa tuntunut tuolla mahassa jännästi niin kuin sellainen elohiiri, mutta jossain sisälläpäin, enkä tarkasti osaa sanoa, mikä lihas se olisi. En tiedä voiko se tuntemus olla vauvan liikkeitä. Nyt on vasta 13+0, joten aika epätodennäköistä, että olisin liikkeitä tuntenut.

Kuitenkin en malttaisi odottaa, että alkaa tuntua jotain, vaikka varmasti siihen potkimiseen jossain vaiheessa myös kerkeää kyllästyä.

Mä hommasin ton doplerin esikoisen odotusaikana, varmaa 20 e maksoi . Ja se on tosi hyvä hankinta ollu. Ku eka raskaus meni kesken niin oli huojentavaa kuulla aina Sydänäänet ja just sit jos vauvan liikkeet ei niin paljoo tunnu niin sit voi kuunnella et siel varmasti sydän sykkii :)

Miä aina sanon miehelle, että nyt se potkas! :D Tuntuu vaan sellasia kummallisia ilmakuplia mahassa kun joku vertasi potkuja ilmakupliin. Mutta epäilempä, että ei ne vielä 13+2 tunnu. Mutta toisaalta ei tässä enää montaa viikkoa ole kun pitäisi alkaa tuntumaan :)

Mul on ollu tänään monta kertaa tunne, että nyt tuntu liike. Sellaista jännää kuplintaa.
Tuskin kuitenkaan, mutta eihän tässä tosiaan pitkään enää pitäis mennä kun liikkeet oikeesti tuntuu. :)

Oltiin eilen juhlii ysäripikkujouluja. Ja nyt on myötätuntokrapula ja ihan järjetön väsymys :D Kivaa oli ja hyvin onnistuttiin vielä salailemaan vauvauutiset. Oli vaan tällä kertaa mun vuoro olla kuskina ;)

Takaisin