Muille kertominen...

Voi olla Janna75, että monella on epäilykset heränny muttei kehtaa kysyä suoraan. :wink Itse ainakin varmasti muiden kavereiden kanssa keskustelisin, että onko muut huomanneet, että joku on juonut alkoholitonta ja mahtaakohan se olla raskaana, mutta odottaisin, että ystävä itse kertoisi asiasta. :rolleyes: Eiköhän siellä joku epäilyksen siemen ole laitettu alulle. :grin Toisaalta ennen kuin itse olin ollut raskaana, en edes osannut katsoa juoko joku alkoholitonta vai alkoholillista siideriä. :cool:

Mä laitoin Watsapissa kuvan ultrakuvasta niillekin ystäville, jotka eivät vielä tienneet asiasta. Nyt ei sitten tarvitse pohtia miten asian ilmaisee. Ajattelin, että kuvan kera viesti olisi myös henkilökohtaisempi, ettei kenenkään mieli pahoitu "vain viestistä". Tekstiin laitoin: Hei äidin/ äidinja isin ystävä, nähdään 29.10. <3

Ihan mukavia viestejä tuli takaisinpäin ;)

Muuten en aio huudella, juorut kulkekoot, kuten jo aiemmin kirjuutin.

Mä oon kans huomannut, että alkaa olee jotenki vaikeempi kertoa ihmisille. Aluks ois tehny mieli kuuluttaa kaikille, muttei sit halunnut kuitenkaan niin aikaisin. Sit nyt koko ajan tuntuu et tulee semmonen olo et no kerron sit ku oon käyny seuraavassa neuvolassa, eiku sit seuraavan ultran jälkeen, eiku kerronki sitte... Töissä vaan pari ihmistä tietää ja mietin milloin pamautan uutisen niille ja miten.

Kavereiden kanssa jutellessa oon saanu uutisen sujautettua hyvin sen yhteyteen, kun on juteltu kesästä ja lomasuunnitelmista. Että jään muuten kesäloman jälkeen äitiyslomalle. :D

Mä kerroin tänään kollegalle, joka istuu muutaman sadan kilometrin päässä olevassa toimipisteessä. Meillä oli viikko sitten videopalaveri. Kollega sanoi heti, että kyllä he toisen kollegan (he istuvat samassa paikassa) katsoivat, että mun naama näytti siltä, että miettivät olenko raskaana :grin
Ei noilta vanhemmilta äiti-ihmisiltä jää mikään huomaamatta, vaikka näkisivät vain livekuvaa...

Ja joistain ihmisistä vaan näkee ja jo äänensävystä kuulee. Mä säikäytin jo ihtenikin (ja anopin), et minkälainen noita-akka mä oon ku jo joulun jälkeen sanoin anopille, et huomasiko se toisen miniänsä olevan raskaana... Ei ollut huomannut se, mutta mä olin jo ihan varma ja sit aprillipäivänä sillä oli viikkoja jotain 18 ku se ilmoitti olevansa raskaana. Laskeskelin siitä, et se on ehkä joskus joulun aikoihin plussannut ja mä näin heti :P Sen aikaisemmista raskauksistakin oon kyllä aina tiennyt jo ennen kuin se on kertonut...

Oon kertoillut tässä aina tilaisuuden tullen. Ja jään kyllä mahasta jo kiinnikin. Tänään palaverissa kerroin eräille yhteistyökumppaneille, äsken kerroin esikoisen luokkakavereiden vanhemmille. Aina se aasinsilta jostain löytyy ja ihana kertoilla ja nähdä ihmisten yllättyneet ilmeet. :) Rakenneultran jälkeen laittanen jotain faceenkin.

Mun läheisimmät ihmiset tietää, loput saa huomata sitten kun huomaavat. Mies ei ole kertonut vielä veljilleen eikä se asia mielestäni kuulu mulle, joten kertoo kun kertoo tai sitten on kertomatta. Kyllä se totuus joskus kuitenkin heillekin selviää. :)

Mun tekis mieli nyt oikeasti kertoa tää juttu mun Facebook seinällä, mutta miten sen tekisin? Rakenneultran jälkeen oisin voinut laittaa ultra kuvan, mutta nyt ei oo sitä vielä (rakenne vasta 31.5. nyt rv 17+0)... Tuntuu jotenkin hassulta vaan töksäyttää, et meille tulee muuten neljäs lapsi :D Ideoita?

Meilläkin tietää vasta melko pieni porukka ympärillä: mun työkaverit, molempien vanhemmat ja pari kummankin läheisintä ystävää. Facebookissa kumpikaan ei ole vielä sanonu asiasta halaistua sanaa.

Oon tuumaillut, että odottelen vielä hetken, että maha näyttää oikein kunnon vauvamahalta, ja sitten täräytän Faceen jonkin päivityksen. Muakin kiinnostaa kuulla, miten muut siellä raskaudesta kertoneet on sen tehneet :)

Nessu 15+6

Itse laitan varmaan siinä puolenvälin kieppeillä mahakuvan faceen. Tai sitten pullan uunissa. ;) Ihan julkinen tää tieto jo on, en enää salaile millään tavalla. Moni tietää, mut joitain kauempana asuvia ystäviä en oo nähnyt/ollut tekemisissä ja ottais vähän päähän, jos he kuulevat asiasta joltain kolmannelta osapuolelta. Mieluummin kerron itse.

Mahakuvaa mietin myös, mutta kun mä en oo "harrastanut" niitä aiemmissa raskauksissakaan, niin tuntuisi oudolta nyt. Tuo pulla uunissa on kyllä hyvä idea :D (Pitäis vaan pestä uuni ensiksi).

Maailmalla suosivat paljon niitä, että ottavat lapsista kuvan, joissa nuorimmalla on lappu, että nuorimman status umpeutuu laskettuna aikana. Tai että on lapset tuolilla (leikkitraktoreilla jne) ja yksi tyhjä, jossa lappu lasketusta ajasta.
Ja sitten niitä, että on äidin ja isän harrastusvälineet/kengät/villasukat/paidat jne vierekkäin ja välissä pieni versio, jossa sitten lappu lasketusta ajasta. Meillä voisin tehdä esim kuvan, jossa on mun ratsastushousut/saappaat/kypärä/hanska (tms. joku tunnistettava esine) ja isännän harrastuksesta samanlainen vaatekappale ja välissä sitten joku (sukupuolineutraali vielä tässä vaiheessa) lasten versio. Ideoita voi googlettaa kuvahaulla esim. "pregnancy announcement ideas". Siellä on tosi hauskojakin.

Tänään pitäis taiteilla se body äitienpäivää varten esikoiselle. Vklna kerrotaan miehen lähisukulaisille ja sit ru:n jälkeen fb:n laitan varmaan sellasen klemmari kuvan tai sit kehittelen jotain joka sais esikoisen mukaan.

Noni, nyt on alkanut juorut kulkea ja puskaradio soida! Ja asialla olleet miehet! Sain tänään meseen viestin että juttuja kuuluu. Ärsyttävää. Ehkä mun pitää läväyttää tieto faceen jo aiemmin...

Mä en usko laittavani Faceen muuta kuin tiedon sitten kun lapsi syntyy. Lapsettomuusaikana koin raskaaksi useat vauvapäivitykset, joten pidän omani minimissään. (Vaikka haluan kyllä ilmoittaa sielläkin sitten.) En tiedä, kuka fb-kavereistani mahdollisesti potee lapsettomuutta.

Kerroin eilen parille työkaverille lisää. Heiltä kuulin sitten juorun, että vielä yksi henkilö yksiköstämme on raskaana (entisten usean lisäksi), ei vielä juuri näy. Onneksi heillä oli antaa myös nimi, joten kävin tänä aamuna juttelemassa kyseisen henkilön kanssa. Meillä onkin vain pari viikkoa eroa lasketussa ajassa! Onpa hauskaa, kun on joku muukin jonka kanssa jännätä.

Meillä oli tänään myös palaveri, mahdollisesti pomoni ja lähin työkaverini odottivat minun kertovan uutisen siellä, mutta en ollut tajunnut ajatella asiaa ja meni pupu pöksyyn. Seuraava palaveri on vasta parin viikon päästä, varmaan juorut kerkeää levitä ennen sitä. No, ei voi mitään. :rolleyes:

Blackpanther näin just facessa tuollaisen hakaneulakuvan kun joku oli kuvasta tykännyt olitkohan se sinä ;) En kyl enää ees muista minkä nimisellä henkilöllä sen kuvan näin :) Ja meillä taitaa olla ainakin sama synnäri :)

vaveli16, mahdollisesti minä :D jos ollaan saman synnärin alueella, niin voi hyvinkin olla yhteisiä tuttuja. Mulla on nyt niin helpottunut olo kun kerroin -ei tarvi enää piilotella mahaansa ja kun tällä säällä se ei oikein ole edes mahdollista :) Ja oikeastaan, kiva vaan pukeutuakin vaatteisiin jotka enemmänkin korostaa mahaa kuin vaatteisiin, jotka on niin säkkejä, et saa näyttämään vaan kunnolla lihoneelta.

Minä en ajatellut tätä facebookissa kertoa, en käytä sitä muutenkaan niin aktiivisesti ja ajattelen että kyllä ihmiset sit saavat tietää tavalla tai toisella.

Mies kertoi vihdoinkin veljilleen, vastaanotto oli oikein iloinen. Toiselta heistä saadaankin kaukalo ja pinnasänky, jee!

Mä en usko laittavani Faceen muuta kuin tiedon sitten kun lapsi syntyy. Lapsettomuusaikana koin raskaaksi useat vauvapäivitykset, joten pidän omani minimissään. (Vaikka haluan kyllä ilmoittaa sielläkin sitten.) En tiedä, kuka fb-kavereistani mahdollisesti potee lapsettomuutta.

Kerroin eilen parille työkaverille lisää. Heiltä kuulin sitten juorun, että vielä yksi henkilö yksiköstämme on raskaana (entisten usean lisäksi), ei vielä juuri näy. Onneksi heillä oli antaa myös nimi, joten kävin tänä aamuna juttelemassa kyseisen henkilön kanssa. Meillä onkin vain pari viikkoa eroa lasketussa ajassa! Onpa hauskaa, kun on joku muukin jonka kanssa jännätä.

Meillä oli tänään myös palaveri, mahdollisesti pomoni ja lähin työkaverini odottivat minun kertovan uutisen siellä, mutta en ollut tajunnut ajatella asiaa ja meni pupu pöksyyn. Seuraava palaveri on vasta parin viikon päästä, varmaan juorut kerkeää levitä ennen sitä. No, ei voi mitään. :rolleyes:
Meidän yksiköstä kolmella on laskettu aika lokakuussa! Ja hyvä ystäväni odottaa esikoistaan syntyväksi lokakuussa! Ihmeellisiä ja hauskoja sattumuksia. :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin