Muille kertominen...

toinenpikkuinenko

Vauhtiin päässyt keskustelija
Loinpa uuden ketjun, kun alkoi kiinnostaa milloin/miten olette aikoneet kertoa raskaudesta muille, vai joko joku on kertonut?

Vielähän on toki aikaista, eikä meistä kumpikaan haluaisi kertoa vielä pitkään aikaan etenkin kun edellinen päättyi keskenmenoon. Toisaalta tekisi mieli kuuluttaa asiasta kaikille :)

Meillä olisi työpaikan kekkerit 20. päivä, jonne ehdin siis jo ilmoittautua mukaan..nyt mietinkin pitäisikö keksiä joku hyvä syy jäädä pois, kun juomattomuuden kaikki huomaisi. Mitään hätävalheita en kuitenkaan haluaisi kertoa.

Yhdelle ystävälle olen kertonut. Sama kaveri tietää että olemme lasta yrittäneet ja oli myös tukena keskenmenon sattuessa..otti mm. pojan hoitoon että sain olla rauhassa kotona :Heartred. Vanhemmille en haluaisi kertoa kuin vasta lähempänä pääsiäistä, niin säästytään edes osalta hössötyksestä :D
 
Oon kertonu osalle lähimmistä ystävistä, mies on kertonut perheellensä ja itse kerroin eilen äidilleni :) On ainakin tukijoukkoja jos ei kaikki menekkään hyvin.. Toivotaan kuiten että menis! :) Hirveä hinku ois kertoa kaikille mutta rv 5+6 menossa niin pitäs yrittää vielä malttaa ainakin reilu kuukaus!
 
Niin ja! Itse kerroin tosi tylsällä tapaa, ystäville laitoin viestillä uutiset ja äiskälle soitin kun vasta eri paikkakunnalle ollaan muutettu miehen kans. Mies kävi kylässä siskollaan (jolla vauva tulossa) ja kyseli mistä ovat ostaneet pinnasängyn kun meilläkin ois tarvetta :D taispa tulla vähän puun takaa laughing7
 
Mäkin pojan kummeille vihjasin kun heille pojan vanhoja vauvanvaatteita vein, että saavat ne nyt lainaan..mutta eivät tainneet tajuta
 
Ei pitänyt vielä kertoa, mutta äiti arvasi, kun mies oli niin onnellinen ja minä kuulema rauhallinen :rolleyes:

Lähimmälle kaverille kerroin kun hän on sitten tukena jos jotain käy.
 
Meillä ei tiedä muut kuin mun paras ystävä mieheni ja mun lisäks. Lapsia halutaan säästää tältä tiedolta ultraan asti kun kuitenkin huutelisivat koulussa ja päiväkodissa enkä halua niin laajasti vielä ilmotella. Siispä isovanhemmatkin saa nyt odotella pääsiäiseen ainakin. :D
 
Niin ja mulla on oölu muutenki tapana ottaa 1kk/2kk tipatonta syksyllä tai alkuvuodesta niin nyt mennään sit kolme kuukautta.. sit voiki alkaa kertoilla :D
 
Mä olen jo kertonu muutamalle lähemmälle kaverille ja mies muutamalle. Mennään parin viikon päästä mun vanhemmille, käydään siellä harvemmin kun asuvat eri paikkakunnalla. Aattelin jo kertoa siellä kun mun äiti tuossa jo pyysi vähän aikaa sitten et kerron heti jos pukkukakkonen tuloillaan :happy:. Tilasin jo pojalle paidan jossa lukee isoveli, saa nähdä älyävätkö siitä :wink. Ja mun maha on niiiin turvonnu tällä hetkellä et eipä tätä töissäkään kauaa salassa pidetä :thumleft
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään ja taidetaan nyt jonkin aikaa vielä odotella :-) lähemmäs viikkoa12. Kovasti tekisi mieli jokaiselle vastaantulijalle hehkuttaa
 
Itse kerroin kyllä perheelleni ja läheiselle kaverille. Kerroin kyllä että mitä tahansa voi tapahtua, kun on vielä niin alussa. Ovatpahan sitten tukena.
 
Mä vannotin miestä ennen näitä ikäviä vuoto-oireita, että ei kerrota kenellekään, ennenkuin maha alkaa kunnolla näkyä (esikoisen kohdalla se oli viikolla 22). Edellisilläkään kerroilla, kun on mennyt kesken, ei ole kukaan mieheni lisäksi tiennyt edes koko raskaudesta, saati keskenmenosta. Olisi ollut esimerkiksi oman äitini kohdalla todella raskasta lohduttaa häntä ja hänen pettymystään, kun itse on siinä taustalla ihan rikki. Mutta nyt siis odotellaan, päästäänkö takaisin tuonne ikäloppujen kuumeilijoiden joukkoon :sad001 ei ole enää helppoa tässä iässä näköjään tämä pikkukakkosen hankkiminen.
 
Me kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen muille raskaudesta, niin ollaan 2 aiemmassakin raskaudessa tehty ja hyväks todettu
 
Me ollaan perheille kerrottu ja muutamille ystäville. Aluksi halusin olla kertomatta ainakin ar-ultraan asti, mutta viikonloppuna tuli kuitenkin kerrottua :) perheet ja muutama ystävä tiesivät myös ed raskaudesta ja km:stä ja kiva oli kertoa että uusi raskaus on taas aluillaan :Heartred Siskolle kerroin heti kun sain plussa. Siskon tuki ja lohdutus oli tärkeää myös edellisessä km:ssä. Ristiriitaista tää alkuraskaus, iloisen asian haluaisi jakaa ja kertoa, mutta toisaalta tekisi mieli pitää salaisuutena. Viime km:stä oli tietty ikävä kertoa perheille, mutta toisaalta taas ymmärsivät kun mieli oli maassa.
 
Kerrottiin vain mun siskolle, ja hällekkin vain sen takia, että jos esikoinen pitää saada hoitoon neuvola/ultra käyntien ajaksi :) Muille sitten ekan ultran jälkeen joskus :)
 
Meillä ihan lähimmät ystävät on tienneet jo viime keväästä lähtien että lasta yritetään, ja olleet tsemppaamassa tänä aikana kun ei olekaan lasta heti kuulunut. Näille samoille ystäville kerrottiin heti kun plussa tuli. Töissä jouduin jo yhdelle työkaverille kertomaan kun oli pari kysymystä (hän on terveydenhoitaja). Muille kerrotaan vasta pääsiäisenä, kun ollaan turvallisilla vesillä :)
 
Rupesin tässä pohtimaan, että missä vaiheessa raskaudesta yleensä kerrotaan työnantajalle?
T. Tietämätön esikoisen odottaja :-)
 
PikkuApila123: Mun on ainakin kerrottava ihan pian. Tällä tai ens viikolla. Neuvola-aika sattuu niin että pitää olla aamusta pois töistä. Viimeksi kärähdin kun menin vakipaikan saatuani, terveystarkastukseen :laughing002
 
Minä kerroin esikoisesta pomolle vasta vkolla 13, ensimmäisen ultran jälkeen. Tämä oli ihan okei juttu :) nyt teen samalla tavalla, enkä aio kertoa myöskään ystäville tai tutuillekaan ennen sitä. Raskaustodistus toimitetaan esimiehelle mun muistaakseni vasta 2. ultran jälkeen.
 
Työnantajalle pitää kertoa viimeistään 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä. Varmaan kerron jo aikaisemmin niin saan kevennystä töihin..onpa edes pieni mahdollisuus jatkaa töissä lähemmäksi äitiyslomaa ilman pitkää saikkua
 
Takaisin
Top