Muille kertominen...

Mulla myös yhdellä hyvällä ystävällä on la lokakuussa ja toisella on syyskuussa. Se on kyllä mukavaa, varsinkin sitten kun vauvat on syntyneet! :happy:

Me ei myöskään laitetan Facebookiin mitään ennen kuin vauva on syntynyt. Tällä hetkellä kaikki läheisimmät sukulaiset ja ystävät taitavat jo tietää ja se riittää. Muut saa sitten tietää viimeistään kun vauva on ulkona ellei aikaisemmin törmätä jossain. :)
 
Mekään emme aio laittaa facebookiin mitään, sillä emme sitä kovin aktiivisesti muutenkaan käytä. Ehkä sitten, kun vauva syntyy voi jonkun häneen liittyvän kuvan sinne lisätä. Kuitenkin niin, etteivät lapsen kasvot näy :)
 
Mä laitoin facebookiin päivityksen tyyliin "eka piknik nautiskeltu ja mansikka syöty! Vielä kun löytäis mammashortsit niin vois sanoo että se on kesä nyt!" Aika moni tutuista ja ystävistä jo tiesikin mutta monelle kuitenkin oli vielä yllätys ja muutamat hämmästyneet kommentit sain :D puskaradio oli myös ollut tosi tehokas ystäväporukan miesten keskuudessa ja kun kävin vappuna moikkaamassa tuttuja grillijuhlissa niin siellä tultiin onnittelemaan, taputtelemaan masua ja eräs innostui jopa laulamaan mahalle. Eipä siinä pahastuakaan voinut tais olla kuitenkin herttaisimmat onnittelut mitkä oon saanut :D
 
Mä ihmettelen vieläkin, ettei meillä töissä juttu kierrä tehokkaammin. Siellä on jo liki kymmenen jotka tietää ja asiasta on ihan avoimesti puhuttu, mutta ei vaan tunnu juttu kiertävän kaikille. Ja vielä kun tämä maha kyllä näkyy, niin en voi ymmärtää ettei osa vaan tajua. :)
 
Tuo masulle laulaminen oli ihan paras! :hilarious: Se onkin muuten jännä, miten sanotaan, että naiset ovat kovia juoruamaan (niin kuin ovatkin), mutta niin ovat kyllä miehetkin!!
 
Nonni, nyt mie laitoin sen Facebookiin. Laitoin tilanteen paljastavan kuvan itsestäni ja lähimmistä tärkeistä ja lisäsin kuvan kommenttiin (en siis suoraan kuvan otsikoksi), että söin toki paljon äitienpäivälounastakin, mutta on mulla kyydissä salamatkustajakin. Nähtäväksi jää, moniko uutisen tuosta bongaa. :)
 
Tadaa, anopille ja muille miehen lähisukulaisille kerrottu. Anopilla kesti hetki hokasta esikoisen bodyn teksti, mut hetken päästä sanoi arvanneensa tän. Mut onneksi kaikki oli ihan ilahtuneita eikä tullut ikäviä kommentteja. Ainut vaan et kyseltiin et oliko vahinko kun näin pienellä ikäerolla tulee, sanottiin suoraan et oli mut ihana sellainen.
 
Uteliaat asiakkaat on nyt tän viikon tuijotellut mun mahaa. Ainoastaan yksi on rohjennut sanoa ihan suoraan että sä saat vauvan! Jotenkin tuntuu vaan tosi kiusalliselta se pällistely. Mä en ainakaan kehtais tuijottaa kaupan tädin mahaa.
 
No mulla sitten eilen eka jostain jo asian kuullut onnittelija jo hiplasi mahaakin.:confused: Ja mulla siis ei ole edes oikeastaan mahaa vielä, turvotusta ja jatkuvan nälän aikaansaamaa läskiä vasta, jonka alla on pikkuinen vauvamaha piilossa. :grin Mä meinaan todellakin ostaa sellaisen paidan, jossa lukee mahan kohdalla, että jos et laittanut sitä sinne, älä koske!
 
Mulla kävi myös yksi työkaveri (ei mikään läheinen sellainen) kysymättä tunnustelemaan vatsaa. Vaistomaisesti peräännyin askeleen. Tuntuu vaan hassulta, että ihmiset jotka ei narmaalisti koske muhun, tulee taputtelemaan vatsaa.
 
Jotenkin toi mahan hiplaaminen lupaa kysymättä kuulostaa epämukavalta. Heti vauvauutisen kertomisen jälkeen mun äitikin oli joka tapaamisella hinkkaamassa vauvamahaa - jota ei siis todellakaan edes siinä vaiheessa ollut näkyvissä saati kosketeltavissa. Olkoonkin, että oli oma äiti, mut vaistomaisesti säpsähdin ja tuli oudohko ja epämukava fiilis.

Ehkä läheisten mahan silittely tuntuu luontevammalta, kun oikeesti on kunnon maha. Silti aviomiestä lukuunottamatta toivoisin, että muut kysyis ensin, saako mahaa silittää tai koskea.

Ja todellakaan en halua, että jotkut ei-läheiset työkaverit tai tutut alkaa ronkkia. Tai jos tekevät niin, mä sion yhtälailla läimäistä käpälän heidän pötsilleen. Siitäs saavat sitten. :D

Nessu 16+6
 
Juu, kyllä ne miehetkin osaa juoruta. Olin asiakaskäynnillä ja asiakas sitten sanoikin, että hän jo tietää minun olevan raskaana. Ihmettelin että miten: meidän työpaikan harjoittelija oli kertonut puolisolleen, joka oli kertonut töissä työkaverilleen, joka oli kertonut vaimolleen, joka oli tämä asiakas. Ihan kiinnostavaa, että mun raskaudesta jaksaa juoruta täysin tuntemattomatkin! En pahastunut kun en ole asiaa mitenkään salaillut, mutta ihmetyttää vaan, että miksi tuntemattomat miehet omalla työpaikallaan keskustelee mun raskaudesta... Äärimmäisen huvittavaa!

Ja ei pitäis olla mitään erityistä uutisarvoa sillä, että äskettäin naimisiin mennyt vajaa kolmekymppinen nainen on raskaana...
 
Tuo on kyllä oikeasti törkeää tulla koskemaan mahaa... Jos toisella sattuiskin olemaan vaan vaikka ennen menkoja kunnon turvotukset päällä (mun yks kaveri esim. Ennen menkoja näyttää hyvinkin raskaana olevalta pari päivää ennen niitten alkua) tai syönyt jotain sopimatonta... Tai... Sit vaan muuten lihonut. Tässä vaiheessa kun kaikki vaihtoehdot on vielä mahdollisia kun ei nämä mahat vielä niin jättipalloja ole. Sit loppua kohden ei enää voi paljon erehtyä, mutta eipä tarvi kyllä ainakaan mun mahaan tulla vielä sittenkään lääppimään :D Kohteliaasti voi kyllä ottaa asian puheeksi muutoin, jos kiinnostaa.
 
Ipihiittinen, kyllä ne miehet todellakin osaa juoruta kans! Mä olin aiemmin sihteeri ja mun esimies etsi perheelleen taloa naapurikaupungista. Yhden talonäytön jälkeen hän tuli töihin innoissaan ja kysyi multa miksen mä ole koskaan kertonut että olen harrastanut vatsatanssia?! Mä olin pikkasen hämilläni kun tuosta harrastuksestakin oli jo yli kymmenen vuotta aikaa... No, pomo sitten selitti et tän talon omistajan (joka itse esitteli taloaan) tytär on syntynyt samana vuonna kuin minä (miten hitossa se on tullut esille taloesittelyssä ja mistä pomo edes muisti mun iän?!?) ja miehet olivat päätelleet meidän todennäköisesti käyneen samaa lukiota (pomo muisti sen mun CVstä) ja kun pomo oli kertonut mun tyttönimen (miten tarkkaan hän oikein oli opetellut mun CVn ulkoa kun hain työpaikkaa?!?) oli tää talon omistaja muistanut mut ja sanonut et, juu, kyllä hän sen vatsatanssia harrastavan tytön muistaa... Hän oli siis nähnyt mun esiintyvän kerran. Mä istuin monttu auki ja kuuntelin kun pomo selitti asiaa ihan kuin olisi ihan itsestään selvä juttu. :D
 
Toi mahan hiplaaminen on ärsyttävää! Esikoisen aikana mun sisko ja miehen mummo hyökkäsi aina tilaisuuden tullen taputtelemaan mahaa ja tunnustelivat josko vauva sattuisi potkaisemaan. Ja joka kerta mummon osalta homma alko sillä et hän sano mahan kasvaneen, joten pakko vähän kokeilla... Eikä siinä mitään jos olisi kysynyt eka saako, mut kun vaan hyökättiin kimppuun.
 
Kävin eilen vastassa parasta ystävääni lentokentällä, kun hön tuli reilu 6kk reissusta eli ei ollut nähnyt vielä mun pallomahaa. Siellä se keskellä lentokenttää paino päänsä mun mahalla ja huusi asukkaalle jotain terveisin tulevalta tädiltä:D jos kyseessä olisi ollut kukaan vaan muu, niin en olisi kyllä pitänyt, mutta kun kyseessä oli juuri tuo ystäväni niin oli aika hellyyttävää ❤
 
Esikoista odottaessa mun mahassa oli usein samat ihmiset kiinni.
Silloisen miehen tätikin tuli mahaa kokeilemaan ja huusi miehensäkin kokeilemaan kuinka mahassa liikuttiin. Se oli hämmentävää..
Tokan kohdalla annoin siskolleni ainoastaan luvan koskea. Hän tosin oli liian innokas koskettelija ja sai myös kiellon. :grin
Kolmannessa en antanut kenenkään muun koskea ku miehen. Ärsytti liikaa vieraiden näpit. :grin

Kerrottiin meidän lapsille tulevasta vauvasta. Sanottiin et tää on vaa meidän perheen salaisuus josko pysyis vielä hetken tieto vaan lähipiirissä.
Ne ilmeet mitkä lapsilla oli en unohda ikinä.
Meidän 9v meni kerrankin hetkeksi sanattomaks ja näytti siltä että pyörtyisi.
Ehdin ajatella ettei tää ollut yhtää mieleinen uutinen.
Hetken hiljaisuuden jälkeen alkoi riemun kiljahdukset.
6v poika oli hiljaa ja kysy totisena onko tyttö vai poika.
Sillon kun kolmatta odotin ja saatiin tietää että tyttö tulee niin poikamme oli tosi pettynyt ja itki päiväkodin pihassa kun meille tulee tyttö.
Nyt hän taas hartaasti odottaa poikaa meille.
 
Mulla on kans pari työkaveria hyökännyt mahaan kiinni jo tässä vaiheessa. Minä myös koen sen hieman epämukavana. Toinen työkaveri vielä sanoi, että onpa kamalaa kun ihmiset tulee taputtelemaan mahaa luvatta siinä samalla kun mahaa taputteli... Nämä työkaverit on sentään olleet naisia. Edellisessä työpaikassa esikon raskausaikana yksi miespuolinen työkaveri herkesi silittelemään oikein innolla siinä vaiheessa kun maha ei vielä edes ollut huomiotaherättävän suuri. Oli vähän kiusallinen olo. Nytkin yksi työkaveri, joka on mies, on aivan suunnattoman kiinnostunut raskaudesta. Kyselee aina kun näkee, että mites masussa voidaan. Tätä toki saattaa selittää se, että hänellä on vaimo juuri nyt samaan aikaan raskaana.

Läheisten kiinnostus mahaa kohtaan ei haittaa. On ihanaa kun poika joka päivä halaa mahaa ja juttelee vauvalle. Mies saisi enemmänkin silitellä masua enkä laittaisi pahaksi. Mun muut sukulaiset asuu niin kaukana ettei juuri nähdäkään raskausaikana.
 
Takaisin
Top