Muiden suusta kuultua.. Raivostuttavaa?

Ihanaa... vertaistukea :love2
Tänään sitten oli vuorossa suklaakakun tuputus ihan tuskastumiseen asti. Ei mennyt oikein perille ystävällinen "ei kiitos, ei oikein nyt maistu". Eilen siis söin... noh mätin liikaa ja tänään liian vähän. Ota tosta nyt sitten selvää. :confused005 Tosi kivoja noi toimiston naiset.. tai no yksi, mutta siinä tuntuu tässä mielentilassa olevan jo liikaa. Ei kyllä omaan pieneen mieleen tulisi kommentoida kenenkään syömisiä, raskaana tai ei. Onneksi sentään aamulla paistoi jo päivä tähänkin risukasaan ja sain taaperrettua työpäivän suht normifiilareilla läpi.

Kuulostaa kyllä aika erikoiselta tuo natsiterkkari. Alkaa ensi keskiviikon neuvola kyllä vähän hirvittämään, kun painoa on nyt napsahtanut sen kahdeksisen kiloa lisää (enkä kyllä ole enää normaalipainon rajoissa painoindeksin mukaankaan). Toivottavasti meidän neuvolatädissä ei asu pientä aatua. Muuten kyllä pääsee ehkä poru.

Entä jos Silkki ehdottaisit työkaverillesi, että hakee itse saikkua joksikin aikaa? Viattomasti tyyliin "kyllä tolla sun naamalla sitä saa ihan tosta noin vaan.." Silläkin uhalla, että leimaudun raskaushormonikärtyksi; vähänkö ärsyttävää tommonen(kin). :evil7
 
On se kumma kun mikään ei ole hyvä ruokapoliisille ;D Jos sul 8kg on tullut lisää lähtöpainoon, niin ei se edes ole paljon :) itel taisi olla edellises raskaudessa saman verran noilla viikoilla (17kg tuli yhteensä, joten ihan normi lukuja :) )
 
mua ärsyttää vähän ton rakkaan miehen kommentit kun olin 3 päivää pois töistä selkä ja nivuskipujen takia. hän siihen sitten totes et senkin luipija=laiskamato et kyllä töissä tarttee käydä vaikka välil ei jaksaiskaan.... murr!! kyllähän se vähän alkaa jo häiritsee kun sattuu öisin joka paikkaan niin paljon ettei saa välillä nukuttua ollenkaan...itse siis oisin voinut olla vaan yhden päivän pois töistä mut pomo sanoi että oot suosiolla nyt sen kolme ja sit menent hakemaan s-lomaa lääkäriltä jos siltä tuntuu. Miten sillä on enemmän ymmärrystä kun omalla miehellä? :eek: tosin ehkä se naisena osaa samaistua ja ei halua olla ns. vastuussa jos lapsi syntyy etuajassa... :D mut kuitenki, jäi vaivamaan tollanen kommentti omalta äijältä, ihan kuin se ei haluais mun tai vauvan parasta?

Toinen asia oli se että eilen meillä oli tykypäivä ja pomo sanoi että kun muut polkee fillarilla sen 17 km, niin mä en todellakaan saa sitä tehdä vaan mut viedään sinne autolla jolla pari melkein eläkkeellä menevääkin meni. Ne sitten vei ensin mut paikan päälle ja ajoi auton n. 4km päähän ja käveli sen matkan. No sitten tuli kotiin lähdön aika ja sanoin et voin kävellä niin paljon tosta 4 km kuin jaksan ja ylläri jaksoin kävellä koko matkan. Ja ai että olin ylpee ittestäni ja työkaveritkin oli! no kun kun tulin kotiin ja kerroin miehelleni et kävelin sen 4 km niin hän vaan vastas siihen et hän käveli töissä vähintään sen verran et ei se oo mikään iso asia! sitten totesin hänelle et se on vähän eri asia kävellä raskaana ollessaan ja ei hän oikein tajunnut et miten se on eri asia... ajatteli lähinnä et nii onhan sulle tullut tota PAINOA lisää mikä vaikeuttaa varmaan kävelyä!

onneks äijäni oli eilen niin väsynyt et se sit nuku koko päivän ja aamulla kun heräsin niin se oli lähtenyt kalaan... en varmaan ois halunnu hänen naamaansa nähdä :D
 
Voi noita miehiä - ei ne vaan tajuu :happy118 . Mun täytyy kyllä sanoo, että ennen raskautta en mäkään tajunnu et miks raskaana olevat istuu koko ajan, syö koko ajan ja vaappuu ku ankat :oops: . No nyt tajuun :laughing021 . Mulle ainaki 4 km kävely vastais nykyololla maratonia, että syystäkin olet ylpeä.
 
Äh, mun mahaa taas ihmeteltiin kun vein lapsia kerhoon. "No ei ole iso maha! Onko se kuitenkin ollut ihan normaalin kokoinen niissä ultrissa?" Mun mielestä mulla ei ole edes pienin maha mitä oon nähnyt! >:| Ja mistä hitosta mä tiedän onko normaalin kokonen jos olen viimeksi käynyt (rv21?) ultrassa. Olihan se siinä pari päivää pienempi kuin lasketun mukaan, mutta mun käsityksen mukaan noihin aikoihin alkaa se yksilöllinen kehitys, joten eipä se ole kerenny ottaa omaa "kasvukaavaansa." Tosi raivostuttavaa kuulla noita juttui jokasen suusta, kun tässä alkaa jo itekkin kohta epäilee onko se normaalia pienempi.. 3pv päästä onkin lääkäri-neuvola, taidankin kysäistä lääkäriltä sen mielipidettä sikiön/mahan kokoon o_O Neuvolan täti nimittäin vain joskus totesi: "no ei se maha kyllä iso ole, kun sitä näin katsoo."
Kaiken lisäksi oon tosi vainoharhainen kaikesta, kun edelllisen raskauden jouduimme keskeyttämään pahan kromosomipoikkeavuuden takia..
 
Niin ja ite tykkään käydä muutamana päivänä viikossa n.6km lenkillä + muut muutaman kilsan reippailut kauppaan yms.. Tässä jo tullut vainoharhaiseksi että lenkkeilenkö liikaa ja sikiö ei saa tarpeeksi ravintoa.. (Oon kyllä lisänny välipalojen ja iltapalan kokoa.) "vali vali" :D On se kumma kun mikään ei ole raskaanaolevalle hyväksi.. Ärg, onneksi tuli syksy ja voi heittää takin niskaan niin kukaan ei yleisilläpaikoilla edes huomaa mun olevan raskaana, niin ei tarvi kuunnella vatsan kokoon liittyviä juttuja :D
 
Keskustelu viime viikolta (kaverin sukulaisnainen / minä):

Hän: paljonko on tullut kiloja?
Minä: no kymmenen
Hän: joo näkee, kun naama on pyöristynyt - mulla ei aikanaan tullut kuin viis kiloa ja nekin jäi laitokselle

Jäi jotenki korpeemaan. Mikähän oli sanoman tarkoitus. Itselle ei tulis mieleen...:cwm21
 
:laughing002 Haha joo - harmi, kun nää nasevat vastakommentit tulee aina mieleen vasta liian myöhään, hmh..

Tuon lausunto ehti vaikuttaa siten, että jätin ottamatta lisää herkullista kakkua kaffepöydästä.. :confused013 :BangHead
 
Niinhän se on yleensä, että kun jottain törkyä kuulee, niin ei hetkeen osaa sanoo mitään :confused5
Ite oon huomannu, että oon tullu niin kiukkupyllyks, että nykyään lipsahtelee kaikenlaisia höpläyksiä suusta :confused1
 
Jestas mitä kommentteja! Mä taas kuulemma näytän äitini mukaan ihan isäni siskolta nyt, kun on noita "kiloja päässyt kertymään". Kiva, näytän siis harmaantuvalta, pyylevältä ja keski-ikäiseltä täti-ihmiseltä. :cool05
 
Voi Miisa78 :cussing . Mä oon kanssa häkeltyny näistä suorista "paljonko sulle on tullu painoa" -kyselyistä. V%¤#ako se sulle kuuluu :smiley-angry019 ?!?!?!
 
:confused3 Mininen: Voi eei - tosi kiva kuulla näyttävänsä isän siskolta :laughing3

LittleMyy: Mä en kans ymmärrä, miks tulee mieleen kysyä, paljonko on tullut kiloja ?!?! :wtf
 
No niin, vanha virsi: "Ootko ihan varma, ettei siellä oo kahta?" Ei enää jaksa muuten hetkauttaa, mutta kun kyseessä oli kampaaja, jonka olin tavannut kerran aiemmin. Kommentoi myös mun painoa, että ei näytä kiloja tulleen muuta kuin mahaan, vaikka hän ei ole koskaan nähnyt mua ei-raskaana. Ei me ehkä ihan niin hyviä kavereita vielä olla.
 
Juu ja tää asian kysyminen kiertäen "ei sulla kuitenka vissii painoa ole paljon tullut? Vai onko?" =D Mä olen aina vaan sanonut kaikille kelle se ei kuulu tippaakaan "ihan tarpeeksi on tullut viikkoja nähden." Siinä sitte miettii onko tullu vai ei :D Se on toi perus et mahan kokoa "kauhistellaan" tai sitte ihmetellään kun on niiiin pieni, minkäköhän kokonen on "oikean kokoinen" vauvamaha? :D Mäkään en jaksa juuri sanoa enää mitää kellekkään, eilen puolituttu sanoi kaupassa "no ei sulla toi maha kuitenka mikään iso ole!" Totesin vaan: "joo se ei ole tykänny kasvaa isoksi tällä kertaa." Mieltä ehkä helpottaa sekin kun nyt oon mahan huomannu oikeesti kasvavan ihan reipasta vauhtia :) Ja tottakai pitääkin kerta vauvakin kasvattaa massaa aika hurjaa vauhtia näillä viikoilla :D
 
Mulle on nyt lähes kaikki heittäny tätä "ootko varma, ettei oo kahta" -läppää. Viimeksi kivahdin aika napakasti, että kai se ois neljässä ultrassa huomattu jos siellä kaks ois... Jälkeenpäin kadutti ottaen huomioon se, kenelle asiasta kivahdin...

Lisäksi oon nyt sekä lääkäriltä, hierojalta että neuvolantädiltä saanu kuulla, että sun lantio on tosi kivasti jo levähtäny :angry1
 
Takaisin
Top