Muiden suusta kuultua.. Raivostuttavaa?

-Eevi-

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Eli mitäs kaikkia kommentteja ulkomuodostasi on lipsahdellut muiden suusta? Onko elämäntapasi herättänyt kohua lähipiirissä? Eli kertokaas kaikkia "lipsahduksia" mitä olet kuullut omasta raskaudestasi muiden suusta :)

Täälä ärsyttää: "Aika pieni vatsa!" "Ompa se alhaalla." "Syötkö tarpeeksi?"
Arrg, tiedän ja lupaan että kyllä se siitä vielä kasvaa viimeistään kun vikat 10 viikkoa koittaa. Ja kyllä, syön säännöllisesti, paljon ja herkutkin on maistunut ehkä vähän liikaakin.. Mutta noi kaksi pientä lasta pitää siitä huolen ettei pääse ylimääräistä kertymään..
 
Mua ärsytti töissä yks päivä kun työkaverit alkoi lyömään vetoa että tuleeko meille tyttö vai poika, ja yksi sanoi että varmasti tulee tyttö kun sen näkee mahan muodosta että silloin leviää enemmän... Paljonkohan oon niiden mielestä levinnyt?! Tuli paha mieli. :sad001 Ja moni on töissä kommentoinut jotain tyyliin "no kyllä sun mahasta selvästi näkee että olet raskaana!". Mitä sitten?! Eikö sen kuulukin näkyä? No en ole ollut mikään ihan pieni ennen raskauttakaan, mutta tuntuu silti pahalta kun monet kommentoi että maha on niin iso. :sad001
 
Ohho, olipas kauniisti ilmaistu tyttömahasta. Tietääksenihän siitä sanotaan, että maha näkyy myös taaksepäin :D ..Ehkä ne ei sillä pahaa tarkoittanut, mutta en ihmettele että mielesi pahoitit :sad001 Toi on kyllä ikävää ettei jotkut ajattele yhtään mitä sanovat, ei tuo "leviäminen" raskaana olevalle ole kuitenkaan niin helppo asia käsitellä.. Ja juu, kyllä sen mahan jo kuuluukin näillä viikoilla näkyä ;D Tsemppiä raskauteen sen "tyttömahan" kanssa :wink :)
 
mulle työkaveri sanoi että olen kuulemma turvoksissa, että mun nenä on turvonnut! sanoin siihen että en ole kuule ollenkaan turvoksissa mistään ja lähdin pois. että äyrsytti tollanen kommentti :D
 
:wtf No ompas melkoisia mölyapinoita..hmh.. Mun mahaa silmäillään silminnähden ohikulkiessa töissä. Myös suorat kysymykset, kumpi se on, on tullut eteen. Olen vastannut, ettei se ole selvää. Iso porukka myös kahvilla keskusteli, että tulisko sieltä se tyttö nyt (edelliset tulokkaat on ollut poikia) Oma ukko tokaisi lauantaina, että on se kyllä iso :think005 Noo äänensävyssä oli ripaus hellyyttä, joten siitä en mieltäni pahoittanut, vastasin vaan taas, etten se ole minä (vakiofraasi laughing7)
 
Heh, mä olen itsekkin varmaan sellanen möläyttelijäapina normaalisti :smiley-ashamed008. Mutta en kyllä ikinä pahaa tarkoita, kun aina aatellu, että vauvan myötä kuuluukin kropan kasvaa ja muuttua :smiley-ashamed008. Mutta mulle kans hirveesti möläytellään töissä ja oikeestaan aina välillä naureskellaankin mulle ruokkiksella kaikki kilpaa (minä tietty itse myös) :grin. Mulla on kanssa tällänen "tyttömaha" ja tyttöä moni kanssa levinneisyydestä kanssa veikkaillut. Mutta ei sitä monen tule varmaan ajateltua ja muistettua, että raskaana saattaa olla välillä vähän "herkillä" noitten huomautusten takia :oops:
 
Itse olen kyllä päässyt helpolla. Ei ole pahemmin outoja kommentteja tullut, vielä ainakaan.

Isoäitini meinasi kokeilla mahaani. Totesin vain, että irti. Mä en tykkää, että mua lääpitään muutenkaan, niin saavat jättää mahanikin rauhaan. Samainen isoäiti on muutenkin sellainen, että hiplaa aina muiden hiuksia jne. Hän ymmärsi kyllä, eikä sen jälkeen ole tullut iholle. :)
Muita lääppijöitä ei sitten meidän suvuista tai kaveripiiristä löydykään, onneksi.

Yksi kaveri aina välillä sanoo, että "on se kasvanut". Vähän tulee tosiaan itelle se olo, että niinhän se pitäiskin. Enemmän huolestuisin jollei yhtään kasvaisi maha. Mutta hän ei tätä pahalla tarkoita eikä sano sitä niin että "hirvee ku oot iso", joten en tuota ole pahana ottanut. :)

Se mitä usein kysytään on "mites vauva voi". Vastaan aina vaan, että enpäs tiedä, varmaan ihan hyvin kun ei ole mitään ihmeellistä ollut. Kun ei ole ollut ultria tai neuvoloita niin ihan oikeasti en vain tiedä miten se kaveri siellä mahassa juuri nyt voi.
 
Joo tiedän että oon ehkä ottanut vähän liiaan "vakavasti" nuo kommentit.. Mutta en muutenkaan kauheasti tykkää ylimääräisestä huomiosta, niin tuntuu epämukavalta kun ihmiset kiinnittää niin paljon huomiota muhun ja erityisesti mun ulkomuotoon.

Toi koskettelu on kyllä kans toinen asia, ihan kauheasti en oo onneksi sitä joutunut kokemaan mutta vähän kuitenkin... Mun täti hyökkäsi heti koskettelemaan, ja töissä muutama tyyppi on käynyt iholle mitään kysymättä. Siinä oma reaktio oli heti laittaa kädet eteen, yllätyin vähän itsekin kuinka sitä "suojelee" omaa mahaa... :) Aluks mulla oli jopa niin että en tykännyt kun mies koski mun mahaa (silloin kun ei vielä edes tuntunut mitään), mutta nyt haluaisin että hän enemmänkin koskisi. Mutta nyt sitten taas hän on pettynyt kun ei tunne ulospäin mitään ja ei jaksa kauaa kerrallaan tunnustella. Mun äiti tahtoisi kosketella mun mahaa, mutta siitä en myöskään tykkää... Vaikeaa on! :)
 
Mä oon taas jotenki joutunu ihan päinvastaiseen tilanteeseen - kukaan ei huomioi mun raskautta tai mahaa. Kukaan ei ole yrittänyt koskea mahaa eikä kukaan ole vielä edes kysynyt, että olenko raskaana. Ja ei, maha ei ole mitenkään pieni :grin .

Että tässä sen näkee, aina menee pieleen. On liian pieni maha tai liian suuri maha, sä syöt liikaa tai liian vähän tai liian terveellisesti tai epäterveellisesti. Oot joko liian reipas tai liian väsyny. Laitat itsesi liian hienoksi tai annat itsesi rupsahtaa... :taunt010
 
Ahh, ihana ketju! RV 14: "Siis miten ihmeessä sun maha voi olla jo noin iso? Mulla oli tollanen vasta monta kuukautta myöhemmin." Rv 16 (eri henkilö kommentoimassa): "Sä oot ihan valtava. Mieti hei, kuinka iso toi on sitten joulukuussa." Mietin, juu.

Mummoni kommentit heti raskausuutisen kuultuaan: "Toivottavasti se on sitten poika. On ne pojat vaan niin kivoja." Ja myöhemmin: "Toivottavasti se saa sitten isänsä silmät." Itselläni ruskeat on silmät, miehellä siniset. Mummon mielestä siniset on paremmat.

Kaverin kommentti muutama viikko sitten: "Niin, no kyllähän sä silloin alkuraskaudesta aika kauhealta näytit" Tiedetään, etten pahoinvoivana ollut hehkeimmilläni, mutta en olisi tuotakaan välittänyt kuulla.
 
:D apua.. ja apua, mahdankohan mä olla kans pahansorttinen laukoja.. ehkä se on se, kun en ite kauheesti ressaa siitä oonko kenenkin mielestä sopiva (taidan olla kaukana siitä..) omalta ulkomuodoltani, enkä helposti ota kommentteja pahalla, niin niitä tulee varmaan myös lauottua liian rempeästi.. jos ite pitää jotain asiaa sinänsä neutraalina tai sanoo jotain jopa kehuna, ni ei ehkä aina tiedostakaan et toisille se voi olla arka paikka tai kuulostaa kritisoinnilta. Voin varmaan pyytää anteeks kaikkien meidän mölyapinoiden klaaniin kuuluvien puolesta!

Ite oon yllättyny seuraavista: rv 16 tai 17 ai ootko sä raskaana, ei näy mitään? (Oon lihonu 10kg ja käytän äitiysvaatteita, mun maha on omasta mielestä jo aika huomattava..) Johtopäätös: joko mun ruhoa ei katella kovin tarkasti tai sitten mun lihomista pidetään täysin luonnollisena asiana joka ei vaadi erityistä selitystä, mhahaha laughing7

Rv 22: No nyt ei kyllä jää enää kenellekään epäselväks.. on sulle tullu jo aikamoinen maha! (Jes, viimein se näyttää ja tuntuu samalta, ei pelkältä läskiltä..)
Rv 24: No niin, näkeehän sen nyt heti.. naapurin irmalta kuulin että saattaisit olla pieniin päin mutta täähän on aivan selvä. (Aaaahahaha huvittavaa että kerrotaan päin naamaa, että kylillä kulkee juoruja? Sitä paitsi miten ihmeessä jotain tuntematonta irmaa voi kiinnostaa oonko mä raskaana vai en?? :laughing001

Rv 24: töissä kahvihuoneessa arvuutellaan kumpi on tulossa kun saavun paikalle ja nähtävästi asiasta on lyöty myös vetoa.. no -kumpi se on? Mä kerroin, tytöltä vaikuttais, jolloin osa alkaa tietäväisinä selostaa että sehän on päivän selvää ku oon yrjönny niin pitkään ja on päivänselvä tyttömaha, alhaalta leveä, poikamahat on pystyjä. (Osa puolustautuu että niillä ainakin oli kivat pystymahat vaikka olikin tyttö tulossa) Noh, mun maha kieltämättä on suht leveä osittain siks että oon itekin levee ja osittain siks, että vauveli tykkää koko ajan hengailla poikittain ja änkeä päätä toiseen nivuseen ja jalkoja toiseen, se tosiaan on kuin banaani tos alamahalla ja kiristelee kaikkia kannattimia siellä.. en sit tiedä johtuuko se tyttöydestä vai onko muuten vaan viehättyny hengaamaan noin kummallisesti. (Toivottavasti sentään kääntyy jossain vaiheessa..)

Rv 26: Ai sä oot jo NOIN iso?? (Järkyttyneellä äänensävyllä) Mä olin tollanen vasta ihan loppuraskaudessa! Johtopäätös: apua, millanenkohan mä mahdan olla loppuraskaudessa? Taitaa tulla tukalat paikat. Mutta toisaalta, mulla ei oo mitään "selkää" missä piilotella, kaikki on alusta asti ollu tos pinnassa ja edessä. Kiva puoli on se, et liikeet tuntuu hyvin vaikka istukka on edessä. Ja onhan se ihan hauskaa näyttää pallomahalta..(joskin on jo aika tukalat oltavat) o_O

+muutama mahantunnustelu. Jonkin verran friikki tunne kieltämättä..
 
Muokattu viimeksi:
:D ihania sukulaisia, naapureita, työkavereita, kavereita jne! Tosihan se on että harva tarkoittaa pahalla, mutta ei tajua sen loukkaavan :) Ehkä jos itse tiedät että painoa on tullut enemmän kuin olisi tarves niin asiat loukkaa helpommin tai varsinkin jos niitä kuulee jokapäivä (alkaa tulemaan pikkuhiljaa korvista ulos.)
MUTTA! Onneksi me kaikki ollaan odottavia äitejä jotka saa hyvästä syystä pyöristyä ilman, että heti pitäisi alkaa laihduttamaan! :) Ei mene kauaa niin se hyvä syy tuhisee meidän sylissä ja mahakin alkaa siitä pikkuhiljaa katoamaan (sitten sitä mahaa vasta ikävä tuleekin!)
Kamalaa, tosiaan.. Meillä kolmas lapsi tulossa ja ollaan päätetty että enempää ei varmasti tule. Saan siis enään 14 viikkoa nauttia näistä potkuista ;( :D
 
laughing7 Buahah, voi näitä kommentteja.. Tuli vielä mieleen yhden suorasanaisen työkaverin reaktio. Tuli ensin muissa asioissa juttelemaan, lähti pois, kävi viereisessä huoneessa supisemassa (varmistamassa olenko raskaana) ja tuli takaisin ja uskalsi onnitella. Jatkokeskustelu: "Kun ei uskalla suoraan onnitella, jos ootkin vaikka lihonut kesän aikana. Joskus joulujuhlissa katottiin että ootkohan raskaana, mut sulla onkin sen mallinen kroppa, että maha sattui pömpöttämään, vaikka hoikka MUUTEN oletkin.. (joo kiitos riittää kroppani analysointi jo :think005..) (sitä paitsi oltiin tultu ed. yönä 2 viikon All-Inclusive aurinkolomalta, NIH! :smiley-angry026 )

Mun masua on kans tullut koskemaan yks ystävä ja serkku. Hassua, kun siinä niinkun säpsähtää, kun tullaan liian liki. Itselle ei ole tullut tarvetta koskea kenenkään masua, oli sukua tai ei..
 
Kivat analyysit työkaverilta, Miisa78. :thumleft Piti vielä tuohon mahan hipelöimiseen palata sen verran, ettei mua ei oikeastaan haittaa jos koskija on joku läheinen ystävä tai sukulainen. Yleensä ovat osanneet luvankin pyytää. Sen sijaan tuntemattomia läpsisin varmaan sormille. o_O
 
Mä kun teen vanhustenhoidossa töitä niin ne mammat hipelöi vatsaa ihan ilman lupaa kysymättä! se on mulle ainakin vähän liikaa... Sisko ja äiti nyt hiplaili masua jo heti kun kerroin että oon raskaana ja se ei häirinnyt ollenkaan :) ja kaikkein hauskinta oli kun naapurin mummo sanoi mun äijälle, että voi kun se sun vaimos vatsa on sitten ihana! että pian päästäänkin sitten jo katselee miltä vauva näyttää. Äijä sitten siihen että nii... joulukuussa. Mummo oli sitten ihan huuli pyöreänä että aa, sillon vasta. Ja parasta vielä se että ei me olla edes naimisissa, just menty vasta kihloihin :D
 
Mulla on tainnnut yksi asiakas koskea tossa ennen lomaa vatsaa, mutta se johtui siitä, et se on melkeen sokea, joten "ei näe" vatsaa ilman koskemista...joten sallittakoon se hänelle, onhan hän sentään 89v :) Sitten on mies, omat siskot ja miehen sisko (lapsineen) kosketellut masua...ei häiritse, mutta muiden hipelöinti saattaisi häiritä.
Odotan jännityksellä, kun palaan ensiviikolla töihin, millaisia kommentteja saan töissä (lähimpiä työkavereita olen kyllä jo nähnyt ja heidän jutuista en kyllä loukkaannu)... Olen myös menossa pitämään luentoa yhdelle eläkeläisporukalle, jossa on aika suupaltteja ukkoja...pitäisi keksiä joitakin nasevia vastauksia, jos alkavat liikaa udella mun masusta. Toden näköisesti olen kuitenkin vaan niin iloinen masustani, etten a) viitsi edes yrittää peitellä sitä b) ota mitenkään loukkaavana heidän juttuja...ehkä jälkikäteen sitten ärsyynnyn vasta.
Itse kanssa möläyttelen varmaan aika useasti jotain hölmöä raskaana oleville, joten kai sit täytyy itsekin kestää kaikki sellanen kritiikki, mitä ihmisiltä tulee. Yhdellä tutulla on marraskuussa laskettu aika ja sen kanssa täytyy ilmeisesti varoa sanomisia, vaikka ennen raskautta ei kyllä ole loukkaantunut mistään ja on itsekin aika kova soittamaan suutaan. Tuntuu ainakin, että se muistaa kaikki mun kommentit liittyen hänen raskauteen ja että hän on ottanut niistä kaikista myös jotenkin herneen nenään... :)
 
eniten ehkä mulle tullut vastaan niitä "ohhoh, milläs viikolla olet" "sähän varmaan synnytät jo kohta", "ootko varma, et siellä on vaan 1......." ai, sulla on vasta joulukussa laskettu aika".......

ja sitten joidenkin mielest on ok, että voi vaan ihan pokkana sanoo, "et oo pahasti turvonnut, ihankun oisit jopa kasvoista kaventunut, ei oo varmaan painoo tullut hirveesti...? "
 
Jeee, mä kuulin ekan kerran viikonloppuna "Sä olet kasvanut!" ;D Tosin sama ihminen ihmetteli myöhemmin "tääh, jo rv 26!) Sit on kiva kun ne veikkailee poikaa xD (kaikki luulee ettei itekään tiedetä.) Tyttöä sieltä on kyllä "lupailtu" mutta kyllä mulla pieni poikavaraus on päällä :D
 
Mua on muuten alkanut ärsyttää ihan kamalasti kun ihmiset kysyy että "kuinka paljon painoa sulle on tullut". WTF?! Ja tätä on nyt viime aikoina kysynyt yllättävän moni... Oon varmaan levinnyt vielä entisestään... :sad001
 
Ohhoh.. menee jo härskin puolelle kysellä kiloista! (Paitsi ehkä jos kysyjä on itekin raskaana tai tilanne jotenkin muuten selittää kysymyksen.) Voisko tohon vastata vastakysymyksellä, että kuinka paljon itsellesi on? :confused3
 
Takaisin
Top