Mua ärsyttää...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tema
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oltiin tänään appiukon synttäreillä, jossa tarjolla oli kahta erilaista voileipäkakkua ja leipiä, joiden päällä oli graavattua siikaa. Voileipäkakut oli tilattuja, joten ei ollut varmuutta, mitä niissä oli. Todennäköisesti kuitenkin tuorejuustoa tai majoneesia, kenties jopa molempia. Ei siis mitään suolaista syötäväksi itselleni, mutta se oli ihan ok kun en odota, että kaikki muistaisivat, mitä raskaana saa syödä ja mitä ei. Mutta se, mikä ottaa päähän, on mieheni siskon asenne, jolla siis myös kaksi lasta itsellä. Hänen mielestään on täysin turhaa "draamaa" olla syömättä tuorejuustoa tai majoneesia. Myös graavattua siikaa olisi hänen mielestään aivan hyvin voinut syödä kun se kerran oli itse graavattua eikä vakuumista otettua. :mad: Hänen ollessaan raskaana en kertaakaan kommentoinut, vaikka pisteli naamaansa kaikkea lähes normaalisti, en edes hänen nauttimastaan viinilasillisesta aina ruuan kanssa. Mutta toisinpäin on kuitenkin ihan ok kommentoida, kun on aivan turhaa vältellä pienen riskin ruokia. :shifty: Itsehän en toki osaa päättää, mitä suuhuni laitan ja mitä en. :eek:

Minua myös ärsyttää ihmisten kummastelut ja tuhahtelut siitä kun kieltäydyn kielletyistä ruoka-aineista, "fanaattinen ensiodottaja"... Ei, vaan vauvastaan välittävä ja vastuuntuntoinen tuleva äiti. Ei se tietääkseni ole keneltäkään muulta pois jos minä en jotakin syö.
Itsellä ei ainakaan kestäisi kantti kantaa koko loppuelämää tietoa siitä, jos jotakin pahaa sattuisi, että se johtuisi siitä kun ei nyt vaan millään kyennyt 9kk olla syömättä jotain, mitä ei saattaa tehdä hallaa vauvalle ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa keskenmenon tai jtn.. En usko että sinne kiellettyjen syötävien listalle on yksikään aines vaan huvikseen ja summamutikassa päätynyt.

Mä en ymmärrä sitä, että on ihan ok kieltäytyä jostain ruuasta ihan vaan koska siitä ei tykkää, mutta ei ole ok kieltäytyä sillä, että se on raskaana ollessa kiellettyä. o_O

On ylipäätään ärsyttävää, että ihmisillä on niin voimakkaita mielipiteitä toisten raskauksiin liittyen. Esim. toisten raskausoireita ei pitäisi ikinä vähätellä, koska ne on niin yksilöllisiä.

Mua ärsyttää ihan hirveästi muiden holhoaminen.
Siis hyvällähän ne varmasti tarkottaa.
Muista et saa tehdä sitä, et saa tehdä tätä.
Muista tehdä niin ja niin.
Ihan välillä kytätään mitä teet.
Sisu nousee jo siinä vaiheessa kun joku jotain kieltää.
En mä säry näin pienestä.
Toki omassa päässä vielä varmasti vaikea sisäistää mitä pystyy ja mitä ei pysty tekemään.

Mulla eilen töissä rupes vihlomaan mahaa nostellessa, toivottavasti ohi menevää. Oon joutunut jo luopumaan maitolaatikoiden nostelusta, koska maha on edessä ja tuntuu pahalta se laatikko mahaa vasten. Ärsyttää, että joutuu jo nyt rajoittamaan työntekoa. Tulee tosi pitkä tästä odotus ajasta. Mä kuitenkin tykkään mun työstä ja siitä että on paljon vaihtelua ja paljon fyysistä työtä.

Täällä sama vika.
Sain aikaiseksi ekat supistukset kun töissä riuhdoin kans painavia laatikoita.
Nyt täytyy rajoittaa.
Sekin ärsyttää kun tykkää työstään eikä viitti tehdä siitä vaikeaa. Ja sit rajotetaan eikä kaikkea saa tehdä..
Mur..

Ärsyttää, kun vihdoin sain ostettua itselleni äitiysmalliset farkut ja ajattelin sitten olevani järkevä ja ostin vähän reilut. Ekan käyttökerran ne olivatkin ihan ookoo, mutta nyt niitä saa olla nostelemassa ihan koko ajan. ÄR-SYT-TÄÄ!!!!!!

Mua ärsyttää ihan hirveästi muiden holhoaminen.
Siis hyvällähän ne varmasti tarkottaa.
Muista et saa tehdä sitä, et saa tehdä tätä.
Muista tehdä niin ja niin.
Ihan välillä kytätään mitä teet.
Sisu nousee jo siinä vaiheessa kun joku jotain kieltää.
En mä säry näin pienestä.
Toki omassa päässä vielä varmasti vaikea sisäistää mitä pystyy ja mitä ei pysty tekemään.
Mun äiti harrastaa tota holhousta, niin ärsyttävää :mad: Hänen mielestään ei tyyliin saisi nurmikkoa leikata, ettei tule keskenmeno.. No ymmärtäähän sen, kun hänen viimeisestä raskaudesta on 30v ja silloin ei tyyliin saanut käsiä nostaa hartialinjan yläpuolelle tai tulee vähintään joku peruttamaton vamma vauvalle, mutta silti.. Huoh..

Mä olen tänään näin vapaapäivänä nähnyt pelkästään punaista ja kiukutellut - myönnän =D Mies sai osansa, ja äiti myös. Mutta se semmoinen paapominen ja pompottelu ei oikein natsaa. Ja kun yhden kerran pyydän miestä tuomaan jotain hyvää kaupasta, niin mitä se tekee, ei tuo mitään! Voi taivas kun salamat lensi silmissä.. (meillä on siis kauppaan matkaa n. 8 km, ja autottomana en aina jaksaisi lähteä bussilla makean perässä.)

Täällä myös raivistuttaa holhaminen...Nään punasta pelkästään kun joku sanoo et älä sie nyt tee sitä ku oot raskaana...
Töissä oon semmsella osastolka missä agressiivisia vanhuksia ni en oo vieläkään siellä kertonu raskaudesta ku se holhoaminen alkaa HETI...
Uskon että te tiien ja osaan kuunnella kroppaani et mtä voin tehdä ja mitä en..Meillä nyt samaanaikaan toine n raskaana oleva työntekijä eri ammattiryhmästä ni katon kauhulla sen holhoamista...Tosin kyllä rsyttää senkin asenne et nyt kun on raskaana niin mtöän ei tosiaan voi tehdä...
Onneks on läskiä reilusti ni pysyy raskaus salassa :)

Toi holhoaminen on niin tuttua. Esikoisen odotusaikana(talvella) miestä muistutteiin hiekottamaan piha jotten mää kaadu. Samoin anoppi ja miehen mummu neuvoi mua kuinka saunanlauteilta tullaan putoamatta alas. Joo no enköhän mää oo sen jo tähän ikään mennessä oppinut. Samoin mun ruokia tarkkailtiin ja kyseltiin et saanko tyyliin syödä suklaata.. Töissä en silloin alkuun heti kertonut raskaudesta, mutta muutama työkaveri jotka tiesivät alkoivat holhoamaan mun töitä. Varsinkin jos satuin olemaan vuorovastaava jolla oli yksin autettavia potilaita hoidettavana. Ihan niinkuin mää menisin siitä rikki kun autan jonkun vessaan tai vien ruuan/lääkkeet.. Ymmärrettäväähän se oli kun potilailla saattoi olla rankka alkotausta tai muistisairautta ja saattoivat käyttäytyä aggressiivisesti. Tässä raskaudessa ei onneksi ole vielä esiintynyt ylenpalttista suojelun tarvetta kellään.

No niin, tää on taas niin tätä. 1 vee oli jossain vaiheessa piilottanut toisen kenkänsä lakanapyykin sekaan. Yllätys yllätys, 60 asteen puuvillaohjelma oli sille hieman liikaa... eipä auta kuin lähteä kenkäostoksille. Sen jälkeen kun maksoin ihteni kipeäksi nuohoojalle vain kuullakseni, että meidän takasta tippuu a) tukiraudat ja b) tiilet eli c) se ois sit niinku uuden takan hankinta... Joo, tehtiin tähän aikanaan remppa tähän taloon, mutta sit päädyttiin silloin vaan tuunaamaan vanha takka ulkoa päin uuteen uskoon. No, nyt se on sit finaalissa... Ja pelkällä sähköllä tulee kyllä kalliiksi tän tuvan lämmittäminen talvella!

Meilläkin on pyörinyt pyykin mukana ties mitä ja milloinkaan ei opi ensin tarkistamaan sitä konetta ennen kuin sinne pyykkiä survoo. :shifty: Tosin yks päivä mies oli tunkenu suoraan koneeseen yöpukunsa kun lapsi oli oksentanut päälle ja olin katsomatta laittanut sinne esikoisen valkoiset pyykit pyörimään. Oli kyllä vihainen vaimo vastassa kun töistä tuli! Onneksi ei ollut mikään värjäytynyt, oli varmasti niin moneen kertaan pesty yökkäri, mutta hittoako säilömään likaisia vaatteita pesukoneessa. :mad:

No nii ja nyt ku paikkakunta on just näin köppäsen kokoinen, niin eihän tuon kokoisia (21) kenkiä löytynyt loppuviimein kuin urheiluliikkeestä. No ny on sitte likalla Adidakset, on ainaki sporttinen :D Ja tietty se astu heti ekana niillä johonki kissanpaskaan tms. Eiku pesemään, mut ihan käsipelillä vähän hanan alla... ei sentään lakanapyykin joukkoon tällä kertaa. Mut ei, tää ei oo mun päivä! En enää tiiä itkettääkö vai naurattaako vai ärsyttääkö vai...

Mun täytyy varmaan siirtyä kokonaan tähän ketjuun, kun tuntuu että käyn täällä foorumilla pelkästään valittamassa :D

Nyt ärsyttää (vauvan sukupuolen lisäksi) se, miten hankalaa on löytää kivoja sulupuolineutraaleja vaatteita.
Kaupat pursuaa tytöille kaikkea yltiösöpöä ja myös ihan perusvaatetta, mutta pojille tuntuu olevan pelkkää sinistä autokuosia, joka ei mun silmää miellytä sitten yhtään.
Kaikissa neutraalin värisissäkin vaatteissa on jotkut pitsireunukset, jotka tekee vaatteesta tyttövaatteen, vaikka värin puolesta menisi pojallekin.

Olin niin odottanut että pääsen ostamaan tytölle kaikkia kivoja värejä ja kuoseja, ja nyt tää onkin poika ja tarjolla vaan autoja ja veneitä.

Olen samaa mieltä siitä, että tyttövauvoille löytyy helpommin omaa silmää miellyttävää vaatetta... Naisia kun ollaan.. :p Mitäs jos keskittyisit etsimään musta-valko-harmaita vaatteita (nuo värit sopisivat hyvin meidän kodin sisustukseenkin - hehheh, pieni kevennys väliin!) :grin Esim. tässä ihan kivan näköinen pakkaus.
http://www.ellos.fi/ellos-kids/aloi...=12&Ns=RankValue7|1&selArt=306154&pr=0C1S2B3T

Pojille on paljon vaatteita tarjolla, jos jaksaa vaan etsiä. Perusmarketeista ei löydykkään kuin jotain traktori kamaa mutta esim metsoloiden vaateet käy molemmille sukupuolille, jos äiti esim hyväksyy pojan bodyssä puput/auringot/raidat ym. Ja pojankin voi pukea röyhelöihin(ainakin niin kauan kunnes ei itse vaikuta pukeutumiseeesa).

http://www.metsola.co/metsola/bodyt?p=1 mun silmään ainakin osui tuolta monta bodya jotka voi hyvin pukea niin pojalle kuin tytölle.

Muokattu viimeksi:
Takaisin