Jep, aika (eli vajaa viikko) kultaa muistot. En nyt heti ois jonossa synnyttämään, mut...
Alkaa alapääkin tuntumaan jo paremmalta (siis istuminen), luulen että yksi repeämä on enää ainoa joka välillä muistuttaa olemassa olostaan. Otan kyllä panadolia kerran pari päivässä, ihan näihin mun rintoihinkin... niin kovat möllykät, että mahalla nukkuminen on vieläkin vain haaveissa :P
Tuli vielä mieleen, kun juttelin hoitajan kanssa, joka ilmeisesti oli enemmän perillä mun synnytyksestä kuin minä itse - et menin kanssa lähinnä ilokaasulla koko synnytyksen (sain epin siin aivan viime tipassa, joka kyllä auttoi, sillä olin niin loppu).
En tiedä, nyt kun en ole mtn synnytysstooria kirjoittanut, että olenko maininnut, mitä siellä salissa siis tapahtui:
vauvan sykkeet alkoi heikkenemään, ja joudun hengailemaan kontallani ponnistusvaiheeseen asti. Napanuora oli siis kiertynyt pojan ympärille. Siinä sitten ponnitusvaiheessa ketarat levällään gynessä, henkilökunta alkoi "lietsomaan" paniikkia, että vauvan sykkeet romahtaa etc. En tosiaan tarkkaa muista tapahtumia, mutta paniikki iski ja itkin ja huusin ja huone oli täynnä jotain ihme tyyppejä (opiskelijoita?). Pakolla sitten ponnistin vikoilla voimilla, et ei ihme et paikat repes. Joku oli hakemassa jo imukuppia, josta siis sain vikat voimat (en todellakaan halunnut, et alkaa imemään kaveria ulos)... voi elämä mikä helpotus sen jälkeen. Ja onneksi epi toimi ees tossa vaiheessa ainakin jollain tapaa, etten tuntenut mun alapään tuntemuksia :D Vetelin lisää ilokaasua, kun vauva oli rinnalla (sattui jo silloin imetys). Oudointa oli ehkä oma reaktio - olin ihan pihalla kun näin vauvan, siis oletin et oisin itkenyt tai jotain. Oltiin vauvan kaa varmaan yhtä huuli pyöreenä. Miehen reaktio oli onneksi normaali :D (itkuhan sillä tuli)
Tuossa lyhyesti mitä tapahtui salissa... se miksi oli "hirveä" kokemus johtui just tosta kivusta ja paniikista. Kuitenkin kaiken kaikkiaan synnytyshän meni hyvin eli mitä valittelemaan. Parin vuoden päästä uusiksi.