Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Oletteko syöneet mozzarellaa? Ohjeissa sanotaan että pastöroitu on ok, mutta en tiedä kuinka yleistä pastöroimaton mozzarella on. Siis jos sitä on tarjolla jossain niin että ei pääse pakkausselosteita tarkistamaan...
 
Oletteko syöneet mozzarellaa? Ohjeissa sanotaan että pastöroitu on ok, mutta en tiedä kuinka yleistä pastöroimaton mozzarella on. Siis jos sitä on tarjolla jossain niin että ei pääse pakkausselosteita tarkistamaan...

Suomessa suurin osa myytävistä juustoista taitaa olla pastöroituja (ei toki kaikki). Muistaakseni kaupan hyllyssä aikanaan tutkailtuani suurin osa mozzarelloista olisi ollut pastöroidusta maidosta :smiling-eyes:
 
Mua on ehkä eniten itkettäny pepperoni :tears: toisaalta mietin et jos just pizzassa ois ok kun kumminki on uunissa sen 15min?
Salmiakki on toinen mikä harmittaa, siihen tulee välil kausittainen himo. Harmi ku karkkipusseissa on melkeen aina puolet salmiakkia, hyvä tekosyy ostaa irttareita :Face With Tears Of Joy:
 
Juustoihin liittyen (ja muutenkin) mun mielestä hyvä ohjenuora on että raskaana ollessa ei kannata syödä mitään mistä ei ole tietoja saatavilla :smiling-eyes:

Söin tänään vahingossa sisältä raakaa pihviä :disappointed-face: hyvin alko tää... En mä muistanu yhtään että olis pitäny pyytää kypsänä ja olin jo alkanut syömään ennenkuin tajusin. Pyydän neuvolasta ne toksokokeet, menee onneksi samalla kuin yhdet toiset verikokeet missä täytyy käydä.
 
Mä ainakin olen syönyt aurajuustoa ja pepperonia tms. pizzassa, kun on kuumennettu kunnolla :smiling-eyes:
 
Noudatan kyllä tarkkaan. Koen kuitenkin aika helpoksi sillä olen maidoton ja syön pääasissa vegaanisesti. Tosin voi olla, että jossain vaiheessa lisään jotain eläinperäistä myös eli en siis ole vegaani.
 
Aloin itse muokata ruokavaliota siinä vaiheessa kun aloimme suunnitella että yritämme lasta. Kyllä olin järkyttynyt kun aina toitotetaan, että äitien tulee syödä monipuolisesti yms. Sit kun aloin tutkia listaa mitä saa ja mitä ei saa syödä niin kyllä tuli olo että KAIKKI on kiellettyä huoh.....
Onneksi tein tätä totuttelua jo suunnittelu vaiheesta asti kosk akyllä olisi nyt niiin vaikeaa luopua paljosta kerralla! Mutta kahvi, huoh siitä en vaan kykene luopumaan mutta pannullinen kahvia on onneksi jo historiaa pitkän opettelun ja taistelun lopputuloksena :) kaksi kuppia kahvia, joskus valitettavasti vaan himo kasvaa liian suureksi. Teetä on pakko lipitellä, tiedän että on kyllä vielä paljon kofeiinimäärän pienentämisessä :/
 
Fazerin salta katten (huom ainoatstaan 70g pussi!!!) On sitten syötävää kun ei sisällä lakritsiuutetta (eli ei glykyrritsiiniä)
Muut pakkauskoot sitten taas sisältävät, missä ei ole musta mitään järkeä...
 
Aloin itse muokata ruokavaliota siinä vaiheessa kun aloimme suunnitella että yritämme lasta. Kyllä olin järkyttynyt kun aina toitotetaan, että äitien tulee syödä monipuolisesti yms. Sit kun aloin tutkia listaa mitä saa ja mitä ei saa syödä niin kyllä tuli olo että KAIKKI on kiellettyä huoh.....
Onneksi tein tätä totuttelua jo suunnittelu vaiheesta asti kosk akyllä olisi nyt niiin vaikeaa luopua paljosta kerralla! Mutta kahvi, huoh siitä en vaan kykene luopumaan mutta pannullinen kahvia on onneksi jo historiaa pitkän opettelun ja taistelun lopputuloksena :) kaksi kuppia kahvia, joskus valitettavasti vaan himo kasvaa liian suureksi. Teetä on pakko lipitellä, tiedän että on kyllä vielä paljon kofeiinimäärän pienentämisessä :/

Miten ois kofeiiniton kahvi? Sitähän myydään myös kaupoissa :)
 
Fazerin salta katten (huom ainoatstaan 70g pussi!!!) On sitten syötävää kun ei sisällä lakritsiuutetta (eli ei glykyrritsiiniä)
Muut pakkauskoot sitten taas sisältävät, missä ei ole musta mitään järkeä...

Tästä oli muuten Facebookin yhdessä ryhmässä juttua, että nykyisin olis kaikki Salta Kattenit ok, mutta mä laitan tästä vielä Fazulle viestiä, kun olen kuullut ton saman, että vaan 70g pussi olis ok :Grimacing Face:
 
Tästä oli muuten Facebookin yhdessä ryhmässä juttua, että nykyisin olis kaikki Salta Kattenit ok, mutta mä laitan tästä vielä Fazulle viestiä, kun olen kuullut ton saman, että vaan 70g pussi olis ok :Grimacing Face:
Mä hamstrasin näitä sallittuja salta katteneita kolme pussillista kun löysin niitä yhdestä kaupasta. Yks pussi on jäljellä :Smiling Face With Halo::Grinning Face:
 
Eli 70g ja 140g pussi ok, mutta aski ja irtokarkit ei. Mä käyn kyllä kanssa hamstraamassa pari pussia. Mulla on yleensä vielä verenpaineetkin vähän turhan alhaiset, niin ei haittaa pikkuisen napostella salmiakkia:Grimacing Face:
 
Eli 70g ja 140g pussi ok, mutta aski ja irtokarkit ei. Mä käyn kyllä kanssa hamstraamassa pari pussia. Mulla on yleensä vielä verenpaineetkin vähän turhan alhaiset, niin ei haittaa pikkuisen napostella salmiakkia:Grimacing Face:
Kysyin just eilen Fazerilta ni ainoastaan toi 70g on ok
 
Kysyin just eilen Fazerilta ni ainoastaan toi 70g on ok

Oho, onpa outo, kun näin eilen toisen kirjallisen vastauksen, että myös 140g ok. Ja itseasiassa Fazerin sivujen mukaan näissä kahdessa samat ainesosat. Nyt alkoi sen verran kiinnostaa, että laitan itse viestiä:rolling:. Saavat kyllä luvan korjata nettisivunsa, jos siellä virhe.
 
Maalaisjärjellä mennään. Alkoholi jäi täysin toki. Sushin jätin pois ja kahvi väheni kolmeen kuppiin automaattisesti kun mieli ei tee kuten ennen (vedin aiemmin n. 2 täyttä pannullista/vrk). Maksamakkaraa en vedä kaksin käsin. Siinäpä se.

Ei meillä Suomessa majoneesit sisällä yleensä raakaa munaa vaan yleensä ovat pastöroituja/munajauheesta. Aurajuustot ym. sopii kyllä, pastöroituja ja saati kun hyvin kuumentaa. Suurin osa tuorejuustoista on ok. Kylmäketjut ja hygienia toista kuin suurimmassa osissa maita.
 
Oho, onpa outo, kun näin eilen toisen kirjallisen vastauksen, että myös 140g ok. Ja itseasiassa Fazerin sivujen mukaan näissä kahdessa samat ainesosat. Nyt alkoi sen verran kiinnostaa, että laitan itse viestiä:rolling:. Saavat kyllä luvan korjata nettisivunsa, jos siellä virhe.
Ihanaa kun jaksatte selvittää, kiitos :folded: Tietää sitten mihin turvautua, jos ylitsepääsemätön himo iskee
 
Mä en vaan löydä noita salmiakkeja kaupasta!
Voisko olla et esim. Salta katteneja myydään vaan k-kaupoissa? S-kaupoista ei löydy :loudlycrying:

Tänäänkin salmiakin himoissani koitin etsiä.
 
Mä en vaan löydä noita salmiakkeja kaupasta!
Voisko olla et esim. Salta katteneja myydään vaan k-kaupoissa? S-kaupoista ei löydy :loudlycrying:

Tänäänkin salmiakin himoissani koitin etsiä.
Mä en löytänyt noita Prismasta enkä salesta, mut k-marketista löytyi. Samoin kuin se TV mix mini suolainen löytyi k-marketista. Eli voi olla ettei kuulu s-ryhmän valikoimaan?
 
Mä en löytänyt noita Prismasta enkä salesta, mut k-marketista löytyi. Samoin kuin se TV mix mini suolainen löytyi k-marketista. Eli voi olla ettei kuulu s-ryhmän valikoimaan?

no näin se sit varmaan on! K-kauppaan siis :smiling-eyes:
 
Takaisin
Top