Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten olette muuttaneet ruokailutottumuksianne? Noudatatteko suosituksia tiukasti? Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä raaka-aineista.
 
Tarkoitus on noudattaa, mutta eilen söin epähuomiossa salaattia, jossa oli runsaasti fetaa. Nyt ahdistaa. :disappointed-face:
 
Tämä shotti on em. sivulta. Tuossa ei juuri fetaa mainita, mutta samaanhan se menee mozzarellan ja ricottan kanssa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20211230-185107_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20211230-185107_Samsung Internet.jpg
    583.5 KB · Katsottu: 14
Komeesti meni mulla vielä kaikki jouluruuatkin, graavit yms. Plussatestin tein 27.12 Tästä eteenpäin kylläkin noudatan tarkkaan. Lakritsi tekee tiukkaa!
 
Noudatan kyllä tarkkaan. Tänään vahdin silmä kovana kun mies paistoi chevre-juustoa, että kuumentaa sitä varmasti riittävästi. Chiansiemeniä (ja siemeniä yleensäkin), Aura-juustoa, mätiä ja haukipihvejä tulen varmasti kaipaamaan. Niin ja salmiakki!
 
Noudatan tarkkaan. Ite juon paljon yrttiteetä niin se on nyt sitten harmi kun niitä ei voi juoda. Lakritsista ja salmiakista löytyy omien tietojeni mukaan glykyrritsiinivapaita tuotteita..tämä on yhdeltä seurattavalta bongattu joten en nyt mene takuuseen näistä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220103-125438_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20220103-125438_WhatsApp.jpg
    841.9 KB · Katsottu: 22
Noudatan niin hyvin kuin osaan. Aika paljon tuli muutoksia:

- Vähemmän kahvia. Tämä saattaa paljastaa mut töissä :rolling:
- Ei enää yrtti-iltateetä (kamomilla, valeriaana etc.), rooibosta vielä käytän (siitä ristiriitaista tietoa). Mustaa teetä en juo muutenkaan ja vihreästä luin, että haittaa foolihapon imeytymistä :sad-face:
- Ei enää sushia, homejuustoja, vuohenjuustoa
- Ei alkoholia tietenkään
- Erityistä harkintaa päiväysalennettujen tuotteiden kohdalla. Normaalisti luotan haju-, näkö- ja makuaistiin, nyt pitää olla varovaisempi
- Einesten kuumennus kiehuvaksi, eikä sinne päin
- C-vitamiinivalmiste vaihtui sellaiseen, jossa ei ole spiruliinaa
- flunssaa ei enää hoideta sinkkitableteilla ja auringonhattu-uutteella, mustaherukkamehun ja parasetamolin pitää nyt riittää
 
Toi Evenan mainitsema vihreän teen vaikutus foolihappoon olikin uutta mulle. Mulla foolihapon tarve on reumalääkkeiden vuoksi muutenkin suurempaa, niin pitänee vähentää teenjuontia.
 
Ajattelin noudattaa melko tarkkaan ohjeistusta. Kaikista eniten tulee ikävä kylmäsavulohta ja sushia, ehdottomasti.
 
Esikoisen aikaan tarkasti, toisen kohdalla tuli useampia "hups, tätä ei olisikaan saanut syödä" hetkiä... Eikä muutenkaan aivan joka asiassa tullut oltua niin tarkka. Epäilen, että tällä kertaa hups tapahtuu vielä useammin!
 
Esikoisen aikaan tarkasti, toisen kohdalla tuli useampia "hups, tätä ei olisikaan saanut syödä" hetkiä... Eikä muutenkaan aivan joka asiassa tullut oltua niin tarkka. Epäilen, että tällä kertaa hups tapahtuu vielä useammin!

Mä oon kans nyt jo ehtinyt toteamaan, että ekan kanssa olin ihan hysteerinen noiden rajoitusten suhteen ja nyt kakkosen kanssa on huomattavasti rennompi meininki, vaikka toki rajoituksia pyrin noudattamaan! Mutta on tämä pääkopalle mukavampaa tämä vähempi hysteerisyys :Grimacing Face:
 
Takaisin
Top