Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onko teillä joku sellainen henkilö, jolle jännittää kertoa raskaudesta? Mulla on yksi ystävä, jolle vaikea kertoa, en tiedä miten reagoi.
Näin mäkin olen ajatellut. Tiedän että tämä on hälle tosi kipeä asia eikä varmasti ole tuollaisen jälkeen helppoa kuulla toisen raskaudesta. Siksi kerroin jo tosi varhain, kun tuntui vielä pahemmalta pimittää tietoa. Meillä oli siis tarkoitus nähdä silloin, mutta laitoin viestin että ymmärrän jos hän ei nyt sitten haluakaan nähdä. Noh, ei nähty eikä hän tosiaan vastannut mitään. Mutta en myöskään osaa tuosta mitenkään loukkaantua, kun tiedän miten pahoilla mielin hän varmasti on. Uskon ja toivon että ottaa yhteyttä kun on siihen valmis.Tosi kurjaa Terkku Toivottavasti ystäväsi ottaa yhteyttä kun on saanut asian itse käsiteltyä
Onko teillä joku sellainen henkilö, jolle jännittää kertoa raskaudesta? Mulla on yksi ystävä, jolle vaikea kertoa, en tiedä miten reagoi.
Voithan silti ottaa itse yhteyttä. Jos on pidempiakainen ystävä niin todennäköisesti on jotain muutakin kuin sun raskaus puhuttavana. Ehkä ystävä kaipaa tukea suruunsa. Jos on fiksu ihminen, se ottaa kyllä kipeää mutta ymmärtää että toisen raskaus ei ole iteltä pois, kun lapsia ei vaan jaeta sillai perheisiin... Se on aika synkkää aikaa tuo km.Mun oli pakko kertoa yhdelle ystävälle (en muista, saatoin tännekin jo asiasta mainita), joka sai vaikeiden vaiheiden jälkeen keskenmenon alkusyksystä. Laitoin viestin joskus kuukausi sitten enkä oo sen jälkeen kuullut hänestä mitään.
Uskomatonta että ne tollai antaa hylsyn ilman ehtoja . Harmi! Käsittääkseni sinne ei ole mikään helppo päästä sisään (joskus haaveilin ja luin "jumppatestivaatimuksia").Dootti pääsin, mutta lääkärintarkastuksessa selvisi että en läpäissytkään näöntarkastusta joten tuli hylkäys, silmäleikkaus kun pystyy ja uusi haku
Valitettavasti tiedän että tällä ystävällä kestää pitkään, että pystyy olemaan yhteydessä. Ollaan kyllä juteltu tuon km:n jälkeen ja hän silloin sanoi, että ei kestä yhtään raskausuutista vielä. Tuossa ei siis ollut taustalla pelkkä km, vaan lapsettomuushoidot, alkionsiirto ja siitä seurannut yksi km, jonka jälkeen selvisi että alkioita olikin ollut kaksi. Toinen selvisi johonkin rv 12 asti ja kaiken piti olla hyvin, kunnes menikin kesken. Ja iso todennäköisyys, ettei raskaus koskaan hänellä onnistu. Siksi tää on erityisen kova paikka. Kyllä toki jossakin vaiheessa otan itse yhteyttä jos hänestä ei kuulu, mutta en koe että vielä(kään) on sen aika.Voithan silti ottaa itse yhteyttä. Jos on pidempiakainen ystävä niin todennäköisesti on jotain muutakin kuin sun raskaus puhuttavana. Ehkä ystävä kaipaa tukea suruunsa. Jos on fiksu ihminen, se ottaa kyllä kipeää mutta ymmärtää että toisen raskaus ei ole iteltä pois, kun lapsia ei vaan jaeta sillai perheisiin... Se on aika synkkää aikaa tuo km.
Surullista. Se on kova paikka ystävällesi.Valitettavasti tiedän että tällä ystävällä kestää pitkään, että pystyy olemaan yhteydessä. Ollaan kyllä juteltu tuon km:n jälkeen ja hän silloin sanoi, että ei kestä yhtään raskausuutista vielä. Tuossa ei siis ollut taustalla pelkkä km, vaan lapsettomuushoidot, alkionsiirto ja siitä seurannut yksi km, jonka jälkeen selvisi että alkioita olikin ollut kaksi. Toinen selvisi johonkin rv 12 asti ja kaiken piti olla hyvin, kunnes menikin kesken. Ja iso todennäköisyys, ettei raskaus koskaan hänellä onnistu. Siksi tää on erityisen kova paikka. Kyllä toki jossakin vaiheessa otan itse yhteyttä jos hänestä ei kuulu, mutta en koe että vielä(kään) on sen aika.