Miten kertoa/kerroit raskaudesta muille?

Mammavaan97

Näppärä viestien naputtelija
Kesäkuun äidit 2019
Miten kertoa raskaudesta muille? Haluaisin tietää miten te muut olette kertoneet :)
 
Mitään spektaakkelia ei olla järjestetty, ei esikoisesta eikä nyt. Esikoisen aikaan kyllä pidettiin raskaus salassa paljon pidempään. Silloin laitoin viestillä kuvan raskaustestistä lähimmille ystäville ja sukulaisille tai "ihan vaan kerroin". Tällä toisella kierroksella mun isä alkoi kysellä, lähdetäänkö taas ensi kesänä heidän kanssaan Espanjaan kuten kahtena edellisenä kesänä, niin oli pakko sanoa että nyt ei taida onnistua :D Ja sitten taas tietyille ystäville ei tarvinnut sanoa muuta kuin "arvaa mitä?" ja he arvasi heti :Heartpink
 
Itse kerroin exän kanssa esikoisen kohdalla melkein heti kaikille, nyt en ole kertonut muuta kuin pikkusiskolle ja kuntoutus ohjaajalle, miehelle en ole kertonut vielä odotan sopivaa hetkeä ja mietin että miten kertoisin :)
 
Esikoisesta soitettiin vaan vanhemmille ja kerrottiin, nyt tästä laitoin äidille ja kaverille kuvan positiivisesta raskaustestistä. :D tekisi mieli keksiä jotain erikoisempaa tästä nyt miten kertoa, omalle isälleni varmaan isänpäivänä kerron jotenkin :D
 
Miehelle tottakai kerroin eka. Kahdelle ystävälle laitoin vaan kuvan raskaustestistä. Miehen vanhemmille näytettiin niiden käydessä puhelimesta kuvaa digistä ja omille vanhemmilleni vaan soitin asiasta.
 
Parille hyvälle ystävälle laitoin testistä kuvaa ja perheelle aiotaan kertoa vasta joskus varhaisultran jälkeen aikasintaan :) ja kasvokkain ehdottomasti halutaan!
 
Siskolle ja yhdelle kaverille olen kertonut. Muille vasta varmaan 12 viikon ultran jälkeen
En usko vieläkään olevani raskaana
 
Meillä tietää vasta minä, mies ja se neuvolan täti:grin anoppi ehkä sit seuraavana. Muuten ei oo kiirettä kertoa.
 
Lähetin heti ekasta testistä kuvan ystävälle ja sen jälkeen olen kertonut kahdelle muullekin ystävälle. Omille vanhemmille haluaisin jo kertoa, mutta miehen vanhemmille vasta vähän myöhemmin. Mies ei haluaisi vielä kertoa kenellekään.
 
Meillä ei minun ja miehen lisäksi tiedä kuin kaksi ystävää ja neuvolantäti. Ja saa olla tämä tilanne nyt useamman viikon. Olen vaan pian lähdössä vanhempien kanssa reissuun, ja pelkään väsymyksen paljastavan minut...
 
Oli pakko kertoa omalle äidille. :joyful: Muuten tästä tietää vaan mieheni ja minä. Eikä nyt ihan heti kerrotakaan. :)
 
Me pidetään omana tietona varmaan tosi pitkään. Tai kahdelle kaverille jotka yrityksestä tiesi niin tietää mutta ei muut.
 
Mites teillä toi raskauden salailu onnistuu? Musta tuntuu että tää kaksi viikkoa mitä olen tiennyt asiasta on ollut tosi vaikeaa. Viimeinen niitti oli kun ystävät pyysivät syömään heille ja tadaa, ruokana kaikista maailman ruuista SUSHIA. Niin eipä auta muu kuin esittää kipeää ja perua. Tuntuu niin ikävältä salailla mutta minkäs teet :banghead::sad001 Se nyt ois liian ilmiselvää että en juo viiniä enkä syö sushia.
 
Muokattu viimeksi:
Mites teillä toi raskauden salailu onnistuu? Musta tuntuu että tää kaksi viikkoa mitä olen tiennyt asiasta on ollut tosi vaikeaa. Viimeinen niitti oli kun ystävät pyysivät syömään heille ja tadaa, ruokana kaikista maailman ruuista SUSHIA. Niin eipä auta muu kuin esittää kipeää ja perua. Tuntuu niin ikävältä salailla mutta minkäs teet :banghead::sad001 Se nyt ois liian ilmiselvää että en juo viiniä enkä syö sushia.

Ite olen salaillut jo viikon verran mieheltä, pikkusisko ja kolme kaveria tietää. Käytii tänään syömässä miehen kanssa sanoi että voin ottaa siiderin ruokajuomaksi no onneksi vaihto ehto oli omena ja en voi juoda sitä joten pääsin helpolla
 
Ite olen salaillut jo viikon verran mieheltä, pikkusisko ja kolme kaveria tietää. Käytii tänään syömässä miehen kanssa sanoi että voin ottaa siiderin ruokajuomaksi no onneksi vaihto ehto oli omena ja en voi juoda sitä joten pääsin helpolla

Jos saa kysyä niin miksi salailet mieheltäsi? Kuulostaa aika hullulta omaan korvaan että tällästä asiaa ei miehelle voi jakaa :/
 
Mies oli juuri stressin takia sairaslomalla ja nyt menossa rankka työputki ensi viikolla olisi tarkoitus kertoa, kun miehellä pidemmät vapaat niin pystyy rauhassa sitten totuttelee tulevaa. :)
 
Appletyts, onko sulla sitten epäilys että mies jotenkin stressaantuu raskausuutisesta? Kun mä jotenkin ajattelen ihan toisinpäin, että just tuollaisen rankan työputken ja stressin keskellä vauvauutinen olis tosi piristävää :)
 
Terkku2, mies stressaa todella helposti ja tässä kuussa hänellä on töitten lisäksi paljon bändi hommia ja stressi taso niiden takia jo hyvin korkealla, lisäksi ollaan sovittu että hän lopettaa tupakoinnin kun tulen raskaaksi joten tämänkin takia odotan hänen vapaita. :)
 
Appletyts, onko sulla sitten epäilys että mies jotenkin stressaantuu raskausuutisesta? Kun mä jotenkin ajattelen ihan toisinpäin, että just tuollaisen rankan työputken ja stressin keskellä vauvauutinen olis tosi piristävää :)
Klassisestihan mies reagoi vauvauutiseen rupeamalla perustamaan pesää, kun ei muutakaan voi. Siihen liittyy yleensä äidin voinnista, asumisesta, tulevista hankinnoista, vauva-arjesta ja rahahommista huolestuminen/huolehtiminen. Ymmärrän hyvin tilanteen vaikka itse en pystysi pitää asiaa mieheltä salassa. Itseasiassa ajattelin etten kertoisi heti, kun halusin vähän sulatella itse ensin, mutta kerroin sit kuitenkin heti kun hän tuli töistä. Lörppäsuu!
 
Takaisin
Top