Äh,toi on niin hanurista,kun yhden osan huonovointisuus kertaantuu muilla osa-alueilla. parisuhde- huonot yöunet- väsymys- parisuhde ahdistaa- nukun vieläkin huonommin- olen vieläkin väsyneempi. Joo, ei oo helppoa!!!!!!!!!!!!
Itkeminen on hyvä mutta jos pää tuli siitä kipeeksi, ota kipulääke. turha kärsiä ja huonontaa elämänlaatua siksi. Kokeile päästäsi sormin hieromalla löydätkö kipeitä alueita, jos löydät, hiero niitä!
Just osu taas silmään yksi kirjoitus siitä, miten pitäisi levätä silloin kun väsyttää. Mutta tosiasiassa just pienten lasten äideille se on mahdottomuus, ja tulee tuo erittäin paha tilanne niinkuin sinullakin " en olisi jaksanut, mutta oli pakko!!" Oikeasti tämä skenaario on niin ällöttävä, ja jos oltais työmaailmassa ,niin äidit voisivat kannella huonoista työoloista, vaan kenelleppä me kannellaan??? Näin.
Joo mä alan itse kartoittaa mitkä jutut mua alkaa stressaamaan, ja pohdin miten voin niihin vaikuttaa. Otan option myös todeta jokaisessa tilanteessa, että en jaksa nyt. Lapsen ääritarpeet on tietenkin se ainoa poikkeus mikä sallitaan. Lisäksi haluaisin lausua yhden viisauden jonka itse olen oppinut vasta kantapään kautta ja koskee äidin uupumista: muista että et ole lastesi jokaisen tarpeen tyydyttäjä, eli et ole sätkyukko joka toimii heti kun lapsi vaatii. Se on molempia osapuolia hyödyttävä tilanne, että arvioit tarpeen kiireellisyyden, ja reagoit sen mukaan. Lapselle tekee hyvää oppia odottamaan palvelua ja äidille se, ettei tarvi singota heti pelastamaan lasta kun vähänkin jotain tulee. Nämä asiat sopii ainakin omaan tilanteeseen nyt hyvin ja ne ovat tulleet näkyviksi vallankni nyt kun ei ole enää niin pieniä lapsia talossa.