Ehkä käytännön apu voisi auttaa sinua jaksamaan. Meillä käy kotipalvelu kahdesti viikossa ja heistä on ollut iso apu. Siivoavat, hoitavat lasta, oikeastaan melkein mitä vaan. Työntekijät on asenteella että minä (ja mies) kerron mitä tehdään. Meille on myös puhuttu sijaisperheen saamisesta, jonka luona lapsi olisi viikonloput, mutta sellaista me ei haluta eikä koeta tarvitsevamme. Ja sitten voi ainakin saada mahdollisuuden käyttää MLL:n lastenhoitajaa. Me lähdettiin hakemaan apua neuvolan kautta sosiaalihuollosta. Ollaan ennakollisen lastensuojelun asiakkaita tms. Ei siis varsinaisesti lastensuojelun, mutta saadaan sosiaalihuollon kautta apu. Varmasti sieltä voi pyytää apua myös ilman neuvolan apua. Tiedän kyllä kuinka vaikeaa on hakea apua. Se oli minullekin todella vaikea sanoa neuvolan hoitajalle että en jaksa, tarvitsen apua. Mutta se on rohkea, joka myöntää ettei jaksa!
Ihanaa että sinulla on hyvä mies rinnalla. <3 Tuo mitä hän sanoo on varmasti täyttä totta. Ehkä minunkin olisi ollut jossain mielessä helpompaa ilman syöpä- ja psyykesairasta miestä. Hänen perässähän minä masennuin. Mutta en voisi ikinä kuvitella että eroaisimme, hän on minun rakkaani ja mieluummin olen hänen kanssaan, voi hän kuinka huonosti hyvänsä kuin ilman häntä. Ja yhdessä tästä selvitään.
Masennuksen ääni on vahva, mutta on hyvä että tiedostat edes osan ajasta että sen puheet ei ole totta. Nuo kaikki tunteet kuulostaa kovin tutuilta. Se ettei jaksa uskoa että asiat olisi joskus hyvin. Onneksi siltä ei kuitenkaan tunnu kokoaikaa, onneksi on hyviäkin hetkiä.