Mitä kaikkea yleisesti paheksuttavaa foorumilaiset tekee? Täällä ei tuomita!
Meillä saa olla puhelimet ruokapöydässä.
Meillä saa olla puhelimet ruokapöydässä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Annetaan lasten syödä nakkeja.
Eikös noissa makkaroissa ole suolaa jonkun verran? En tarkalleen tiedä, kun en itse ole mikään makkaroiden ja nakkien ystävä, mutta käsittääkseni ovat aika suolaisia ja prosessoituja mikä ei olisi hyvästä. Vastatkoon joku nakkiasiantuntija, jos tietää paremmin.En tiennyt että nakit on kiellettyjä? Miksi? Onko makkarat kiellettyjä vai vain nakit? Täälläkin syödään nakkeja, tosin niitä parempia, 95% lihaa tms. En itse millään antaisi, mutta lapsi itkee "nakki, nakki!" jos en anna
@Pilkki24 Sama meillä, pitkään nukutaan minä sekä lapsi. Herätään yhtä aikaa. Ennätys on klo 12. Hyvin sopii molemmille. Tosiaan kouluun on vielä aikaa, ehtii muuttaa rytmin kyllä.
Nakit, makkarat ja leikkeleet sekä esim kinkkusuikaleet ovat siellä ns kiellettyjen listalla koska ne sisältävöt paljon mm nitriittejä/ nitraatteja. Muistaakseni se syöntisuosuositus oli luokkaa 1nakki/ viikko..En tiennyt että nakit on kiellettyjä? Miksi? Onko makkarat kiellettyjä vai vain nakit? Täälläkin syödään nakkeja, tosin niitä parempia, 95% lihaa tms. En itse millään antaisi, mutta lapsi itkee "nakki, nakki!" jos en anna
Häiritsee muistaakseni hapen kulkua. Mutta se määrä on kai aikamoinen mitä pitäisi syödä, mutta lapsilla tulee toki nopeammin täyteen.Ja mitäs se nitriitti sitten tekeekään Onko aikuisellekin vaarallista. Itse tykkään esim. nakkikeitosta, en paljaaltaan syö nakkeja. Mies kyllä syöttää liikaakin makkaraa ym. Vaan minkäs teet kun ei kiellot auta..
Oikein muistit @Pilkki24.Häiritsee muistaakseni hapen kulkua. Mutta se määrä on kai aikamoinen mitä pitäisi syödä, mutta lapsilla tulee toki nopeammin täyteen.
Miulla on vähän sama vaiva. En vain välitä noista erityisemmin. Taitaa olla yli 20 vuotta siitä, kun olen viimeksi nakkia syönyt.Oikein muistit @Pilkki24.
Päivitin juuri tietoja kookkelin avulla;
"Suuret nitraatti- ja nitriittimäärät voivat haitata hapenkuljetusta elimistössä. Nitriittialtistuksen on myös epäilty lisäävän diabeteksen, sepelvaltimotaudin sekä syövän riskiä, mutta tutkimustulokset ovat osin ristiriitaisia eikä suoraa syy-yhteyttä ole toistaiseksi osoitettu. Satunnaiset suuret käyttömäärät eivät ole ongelma, vaan toistuva runsas käyttö."
Onneksi minä en ole koskaan ollut makkaroiden tai leikkeleiden ystävä, vaikka maukasta ruokaa niistä osaan muiden syötäväksi tehdäkin. Niinpä taapero parka on joutunut kasvamaan ilman niiden maistelua.