Mitä vitamiineja käytössä?

Itselläni on nyt käytössä d, kalsium, foolihappo ja rauta. Kunhan pilleripurkit tyhjenevät aion hankkia jonkin raskausmonivitamiinivalmisteen ja kokeilla toista rautaa. Itselläni on ollut ferritiini jo vuosia murheena, mutta kunnallisella siitä ei ole niinkään murehdittu. Neuvolassa ajattelin ottaa asian puheeksi kyllä.
Minulla anemia aika helppo tulemaan, kun en syö punaista lihaa ja muutenkin nyt kana syönti aiheutta pahoinvointia.
Neuvolassa tänään kerrottiin, että parsakaalin, lehtikaalin ja persiljan syönti nosta rauta veressä.
Hän kertoi aika monesta asiakkaasta, että he eivät pystynyt syömään minkälaista rautavalmisteeta (sama minä, oksentelen) ja persilja nosti hemoglobiinia heillä.
 
Minulla anemia aika helppo tulemaan, kun en syö punaista lihaa ja muutenkin nyt kana syönti aiheutta pahoinvointia.
Neuvolassa tänään kerrottiin, että parsakaalin, lehtikaalin ja persiljan syönti nosta rauta veressä.
Hän kertoi aika monesta asiakkaasta, että he eivät pystynyt syömään minkälaista rautavalmisteeta (sama minä, oksentelen) ja persilja nosti hemoglobiinia heillä.
Oletko kokeillut SiderAll-nimistä rautavalmistetta? Se imeytyy eri mekanismilla kuin muut,joten sen ei pitäisi aiheuttaa vatsavaivoja.
 
Mä oon ilmeisen onnekas tuon rauta-asian suhteen, koska ferritiini oli rapiat 100 kun pari kuukautta sitten mitattiin 😄 vähän kuitenkin mietin, että pitäisikö nyt kun tuo foolihappopurkki kohta loppuu, hankkia seuraavaksi joku monivitamiini, missä on myös se rauta mukana. Kun raskaus kuitenkin sitten kuluttaa varastoja.
 
Mä oon ilmeisen onnekas tuon rauta-asian suhteen, koska ferritiini oli rapiat 100 kun pari kuukautta sitten mitattiin 😄 vähän kuitenkin mietin, että pitäisikö nyt kun tuo foolihappopurkki kohta loppuu, hankkia seuraavaksi joku monivitamiini, missä on myös se rauta mukana. Kun raskaus kuitenkin sitten kuluttaa varastoja.
Neuvolasta sanottiin, että hyvä olisi syödä kalsiumi lisaksi 500mg (raskaana tarvitse sen 900)
Itse en osta enää monivitamiinia kun ne on loppunut. Siellä on todella vähän niitä vitamiineja mitä raskaana ollessa tarvitse
 
Onko täällä muita jotka eivät juo maitoa? Oon siis tähän asti käyttänyt juustoa,jukurtteja,rahkaa saadakseen kalsiumia mutta nyt oon ruvennut miettimään että täytynee varmaan kalsium-purkki käydä myös ostamassa tuon minisunin maman lisäksi 🤔
Neuvolassa varmaan saan siihen vastauksen mut väärin en varmaan tee vaikka aloittaisin sen jo...
 
Onko täällä muita jotka eivät juo maitoa? Oon siis tähän asti käyttänyt juustoa,jukurtteja,rahkaa saadakseen kalsiumia mutta nyt oon ruvennut miettimään että täytynee varmaan kalsium-purkki käydä myös ostamassa tuon minisunin maman lisäksi 🤔
Neuvolassa varmaan saan siihen vastauksen mut väärin en varmaan tee vaikka aloittaisin sen jo...
Mä en juo maitoa tai käytä muitakaan eläinperäisiä tuotteita 🙂 Onneks on nykyään niin hyvät valikoimat kasvimaitoja ja jogurtteja. Maidoista ostan siis niitä vitaminoituja, mantelimaitoa oon tykänny juoda nyt viimeaikoina. Mut välillä oon silti napsinut varmuuden vuoksi kalsiumtabletteja myös.
 
Onko täällä muita jotka eivät juo maitoa? Oon siis tähän asti käyttänyt juustoa,jukurtteja,rahkaa saadakseen kalsiumia mutta nyt oon ruvennut miettimään että täytynee varmaan kalsium-purkki käydä myös ostamassa tuon minisunin maman lisäksi 🤔
Neuvolassa varmaan saan siihen vastauksen mut väärin en varmaan tee vaikka aloittaisin sen jo...
Minä en juo maitoa ja neuvolasta sanottin heti , että kalsiumi lisäksi 500mg, koska raskaana olevat tarvitsevat sen 900mg
 
Kiitos tiedosta ☺️ pitää siis apteekkiin mennä heti kun vaan pyhät on ohi.
Kun menet apteekkiin, niin kysy samalla tarvitsetko myös rauta, foolihappo, D3vitamiineja. Ja mitä kannattaa ottaa mihinkin aikaan ja ruuan yhteydessä vai ilman?
 
Kun menet apteekkiin, niin kysy samalla tarvitsetko myös rauta, foolihappo, D3vitamiineja. Ja mitä kannattaa ottaa mihinkin aikaan ja ruuan yhteydessä vai ilman?
Tuota rautaa pitää jossain vaiheessa kysyä. Hyvä pointti 👌 minisunin mama purkki on jo käytössä joten sieltä löytyy foolihappo ja D3 vitamiinit ja d3vitskuja oon syöny useamman vuoden.
 
Kiitos tiedosta, en tiennyt yhtään 🙂
Hei, pakko huudella kesäkuisten puolelta. Kokeilin juuri SiderAllia. Viikon ehdin käyttää ennen kuin jouduin uusiutuneen vatsahaavan takia tiputukseen osastolle. Kivut ja krampit olivat aivan sietämättömiä.

Väitän että raskauden hidastunut ruuansulatus pilkkoo myös nuo "myöhemmin vapautuvat" valmisteet liian aikaisin.

Itse vaadin päästä nyt seuraavaksi infuusioon. (Ferritiini 13, hemoglobiini 114.)

Eli rautaherkät, varjelkaa vatsaanne! :Heartred
 
Takaisin
Top