Mitä vauvalle mukaan synnärille ?!?

Mä oon nyt kattonut valmiiksi vauvan kotiinlähtövaatteet pussukkaan turvakaukalon päälle (kun ei tässä tiedä koska lähtö tulee) niin, että mies osaa ne siitä sitten mukaansa ottaa kun meitä tulee hakemaan. Laitoin sinne bodyn, sukkikset, neulehaalarin, pienen peiton, ohuemman ja paksumman myssyn ja kolmet eri tumput ja sukat, jotka on eri paksuisia :rolleyes: eli näillä mennään. On sitten vara vähän sään mukaan kattoa paljonko pukee. Toki jos lähtö tuleekin paljon aikaisemmin niin täytyy miehen etsiä sitten vielä yks kerros jotain lämmintä tuohon päälle.

Vähän aiheen vierestä mutta käytättekö te äidit sairaalassa omia vai sairaalan vaatteita?
Mulla oli viimeksi vaan se sairaalan järkyttävä "mekko" mutta ihan hyväkin kun meidän vauva pulautteli niin paljon, että niitä meni monet päivässä. Nyt kyllä ajattelin ottaa mukaan omat legginssit tms kun viimeksi jotenkin kaipasin housuja. Kaippa se tuli siitä kun oli joutunut olemaan ilman alaosaa "kaiken kansan" nähtävillä niin tarvitsi jotain suojaa :grin

Käytän sairaalan ihanuuksia kaikessa kamaluudessaankin. Omat päälle sit ku kotiutuu. En viitti teettää itelle pyykkiä suotta...

Mä pidin vauvalla omia vaatteita kun ei pyynnöistä huolimatta löytynyt minille sopivia. itellä oli ihan ekat päivät se sairaalan kaapu ja sit kaks vikaa päivää omat vaatteet, oltiin 5 päivää synnytyksen jälkeen sisällä. Meinaan nytkin pitää vauvalla omia ja itellä fiiliksen mukaan.

mä meinaan verhoutua siihen kauheeseen kaapuun taas ja vauva saa olla vaippasilteen ihokontaktissa :) me puettiin esikoiselle ekat vaatteet vasta kotiutuessa. En nähnyt tarpeelliseksi pukea sairaalassa, ellei sitten kapalossa ollut :)

Meillä oli niin pikkuruinen tuo tenava et oli vaatteet ja oli käärittynä peittoihin, meiän vauvan taival alko vvo:lta sokerilla ja antibiootilla. Kun sain vierihoitoon niin ei osastolta löytynyt sopivaa päälle joten omat oli ainoo vaihtoehto jonka näin järkevänä.

Mää inhosin sitä sairaalan kaapua. Mulla oli sit imetystoppi, ja sairaalan pyjama. Eli paita ja housut. Niillä aattelin nytki mennä, en jotenki osannu olla ilman housuja kokonaan. Aluks oli se kaapu mut vaihoin sen ekan suihkun jälkeen pois. Sit jos poistuin huoneesta nii oli aamutakki vielä.

Otatteko mukaan 50 vai 56 cm vaatteita? Mä olen tässä kamppaillut että minkä verran noita pieniä kokoja ihan oikeesti pitäis ostaa??

Mä otan 50cm bodyn ja sukkikset. Neulehaalari 56cm. Ja nämä ihan edellisen lapsen perusteella.

Meillä meni viimeksi 50cm vaatteet noin kuukauden ja sitten 56senttiset noin 2kk. Toki me ollaan kaikin vähän lyhemmän puoleisia :grin
Onhan niitäkin, joilla 50cm ei mee päivääkään. Itse kuitenkin ekallakin kerralla halusin ostaa 50senttisiäkin varooksi ja onneksi ostin kun oli se kiva pukea vauva sopiviin vaatteisiin eikä aina liian isoihin..

mä otan kans 50cm, esikoinenkin oli niin pieni et 44cm oli vähän reiluja....

50 cm body ja housut lähtee mukaan. Esikoinen oli 51.5 cm syntyessään ja olisi kyllä ensimmäiset viikot hukkunut niihin 56 cm vaatteisiin. Toki nyt riippuu aina kovin valmistajastakin...

56 cm vaatteet lähtee mukaan. Esikoinen oli 51 cm/3600 g eikä mahtunut 50 cm vaatteisiin, ja epäilen että tästä on tulossa isompi vauva.

Meillä taas kaksi viimesintä ollut 51cm 3695g ja 50cm 3718g ja 50cm vaatteet olleet kaikki reiluja mitä meillä on ollut, joten 50cm lähtee laitokselle myös mukaan nyt. Eilen neuvolassa käydessa täti sanoi että pieni vauva on, kun käpälöi, itseasiassa niin pieni, että laittoi lähetteen kättärille, kun ei sf meinaa kasvaa tarpeeksi. En kuitenkaan huolestu, vaan mennään nyt vielä kerran katsomaan pientä miestä ennen kuin ulos tulee :) Hyvä kuitenkin että tarkistetaan, jos nyt jotain sattuisikin olemaan. Nyt vaan kovasti odotan kutsua ultraan :)

Mulla kanssa ollut nyt matala sf-mitta ja tosiaan viikko sitten ultrassa sanoikin, että vähän keskiarvoa pienempi. Vitsi noissa vaatteissa on kyllä kovin eroja, koska meillä kanssa esikoinen saman kokoinen Satsuman tyypin kanssa ja 50 cm käytettiin useampi viikko vielä keston kanssa =) Mutta kävin tosiaan meidän noita 50-62 cm vaatteita läpi ja ne meni kyllä ihan ristiin. Pitää varmaan laittaa kasoihin oikean koon eikä kokolapun mukaan, ettei huomaa sit heinäkuussa, et vaatteita jäänyt pieneksi käyttämättöminä.

Neuvolassa kyselivät multa tällä viikolla (30+), että olenko jo sairaalakassia pakannut valmiiksi, joten nyt on varmaan munkin pakko alkaa miettimään mitä sitä pakkaisi mukaan ja laittaa kassi sellaiseen paikkaan, että kiireessä helppo ottaa mukaan. Tai jos en itse ole sitä ottamassa niin sellainen paikka, että mies löytää sen ilman mun apuja :grin

Voisi vaikka tämän viikonlopun aikana sitä pakata ja miehen kanssa yhdessä valita vaatteet.
Mietin kyllä, että ottaisiko sitä vähän tyttömäisemmät vaatteet sekä semmoiset neutraalimmat, jos vauva onkin yllätyspoika vai pelkästään ne neutraalit.. :)

Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä, että sitä on jo tässä vaiheessa :Heartred

Minä pakkasin sairaalakassin viimeksi siinä supistusten lomassa pari tuntia ennen kuin lähdettiin synnärille vauvaa hakemaan, eli jäi hieman viime tinkaan, mutta kaikki tarvittava tuli mukaan :) Vaikka samalla sai pakata tavarat myös isommille lapsille hoitoon menoa varten :) En siis pitänyt mitään turhaan kiirettä sen kanssa. Voi olla että tällä kertaa jää yhtä myöhäiseen, jos taas olen oma laiska itseni :D

Mulle kävi vähän samalla tavalla esikoisen kanssa, että silloin kun lähti käyntiin tuli niin siinä piti pakata samalla.
Semmoinen vaan, että ne supistukset lamaannutti mut kokonaan etten osannut ajatella tai toimia. Onneksi oma äiti tuli pelastamaan. Olin vaan jotenkin niin varma, että yli menee ja aikaa on, mutta syntyikin sitten päivää ennen LA :grin

Nyt ajattelin olla valmis! :p

Meillä tuo syntyi 40+5, että olisihan siinä ollut aikaa pakkailla aikasemminkin, mutta ei vaan saanut aikaseksi :)

haha mä esikoisen kohalla pakkasin jo hyvissä ajoin kassin ja kerkesin kertaalleen syödä herkutkin sieltä ja korvata uusilla :D oli kyllä niin paljon turhaa tavaraa mukana et huhhuh...nyt en taida ottaa muuta ku vähän herkkuja, laturin ja hygieniatuotteet sekä vaatteet kotiutumiseen meille. Tarviikin vauvalle ottaa kaukalo ja vaatteet josko pääsiskin synnyttämään poliklinisesti :) noh, aika pitkä lista tuli nyt jo :D

Hah, mä en edes tiennyt, että sairaalaan voi tuoda omia syötäviäkin mukana :grin
Ja tosiaan.. pitää mun jotain tavaraa itsellenikin pakata!

Mulla oli kans kaiken näköistä herkkua mukana seka itselleni että miehelle, mutta yllättäen minä söin kaiken, ja mies sai sitten käydä siellä synnärin ravintolassa syömässä kun minä huilasin :) Ja tietenkin kanttiinista hakemassa vielä vähän lisää herkkuja mulle :D

Takaisin