Mitä vauvalle mukaan synnärille ?!?

Persikka

Satasella mukana keskusteluissa
Meillä laskettuaika kesäkuun alussa ja kovasti täällä pähkäilen mitä vaatetusta ottaisin vauvalle mukaan synnärille kotiinlähtövaatteiksi?! Millään ei kyllä pysty ennustaa kesäkuun alun säätä. Voi olla jo tosi lämmin tai sitten vaan pari astetta plussalla.. Ja vastasyntynyt kuitenkin tarvii aika paljon vaatetta..

Heinäkuun alussa syntyneellä oli muistaakseni päällä body, potkuhousut, lakki, tumput ja sellainen pörrötakki ja -terälliset pörröhousut.. Itselläniki oli silloin pitkät vaatteet, ettei tainnut älytön kuumuus olla.

Riittäiskö kesäkuun alussa samantyyppiset.. body, potkuhoust ja collegehaalari + lakki, tumput ja sukat
vai mitä muut ootte ajatelleet??

Ja mitäs muuta ootte pakannut / ootte ajatellut pakata vauvalle mukaan? Viime kerralla (joka olis siis ensimmäinen kerta) mä unohdin ottaa tutit mukaan, joten ne ajattelin nyt muistaa, että tarvittaessa saa antaa oman tutin.
Niin ja omat rintakumitkin ajattelin varoiksi ottaa mukaan!
 
Meillä taisi olla kakkosesta mukana (syntynyt siis toukokuun lopussa) body, potkarit, villasukat ja -tumpit, myssy ja ohkanen haalari, just jotain college tai velouria. Ja sit oli vielä trikoo peitto, jos on tosi viileää. Muuta en vauvalle pakkaa, tuttia alan tyrkyttää kuitenkin vasta kun imetys sujuu ja ainakin edellisillä kerroilla sain sairaalasta kumit, rasvat jne. Tai mistäs sitä tietää, että mitä kaikkea sinne kassiin tulee sitten loppuviimein heitettyä :D
 
Mulla mukaan tulee usemmat vaatteet kun meinaan jo laitoksella pitää vauvalla omia vaatteita, niin tein esikoisenkin kanssa. Mun esikoinen syntyi syyskuussa ja kotiin lähdettiin niin et päällä oli body, sukkikset, mekko, tumput, myssy ja velourhaalari.
Nyt meinaan ottaa kans bodyn, jonkun haalarin tahi housut ja sukat tai sukkahousut ja myssyn ja tumput. Autolla kuitenkin tullaan kotiin niin tuskin tarttee sen enempää ja tarvittaessa laitan pienen peiton kaukaloon vauvan päälle.
 
tuttia en meinaa mäkään ottaa mukaan, saa sen sitte joskus kotona kun imettäminen sujuu ja jos tarvetta ilmenee.
 
Itse olen jo pakannut laukun jonka otan mukaan se sisältä:

  • Vauvan vaihtovaatteita ja lämpimiä vaatteita kun lähdetään sairaalasta.
  • Itselleni vaihtovaatteita, sillä ei ole enää äitiysvaatteiden tarvetta.
  • Vauvakirjan johon saan kirjoittaa tapahtumia + kynät.
  • Kamera ja videokamera + akut.
  • Pieni kannettava läppäri.
  • Hammasharja, hammastahna, harja jne.
  • Turvakaukalo on autossa kun lähdetään.
  • Äitiys kortti.
Mieheni otti myös itselle vaihtovaatteita sillä otamme perhehuoneen jos on vapaana.
En rupea jäämän sinne yöksi ilman miestäni on muutenkin sairaala kammot Venäjältä ja lääkäreistä.

 
Mulla ainakaan ei maha kyllä kauheemmin kadonnut ja niin vaan tultiin kotiin äitiyshousuissa ja hupparissa... meni pari viikkoa et se meni pienemmäks ja pahin turvotus meni pois. Lisäksi kun maito nousi niin mikään normipaita ei olis päälle edes mahtunut. Mulal on useampi ystävä manannut sitä et kun on synnyttänyt alakautta niin lantio on siinä levenny sen verran ettei ole menneet muut kuin mammahousut tai verkkarit aluksi jalkaan. Mulle tehtiin esikoisen kanssa hätäsektio ja ei puhettakaan et olisin jotku normi housut vetäny siihen kipeän leikkaushaavan päälle.
 
Juu ite olin viimeks pakannu kotiinlähtöhousuiksi ne äitiyshousut jotka ei menny loppuraskaudessa lantiosta. Kyllä ne synnytyksen jälkeen just meni (mut ahisti) mut nyt otan suosiolla ne viime hetkellä käytössä olevat housut jos ei samoilla onnistu tulla ku on mennyki. Ja löysä rento paita. Omia sukkia kannattaa ottaa, ne sairaalan sukat ei pysy.
Vauvalle aattelin bodyn, sukkahousut, hattu, sukat/töppöset, velourpuku, tumput (ellei bodyssa oo) ja varalta puuvillapeitto kaukalon päälle jos tarttee.
 
mä aattelin vauvalle pukea bodyn, puolipotkarit, myssyn, tumput, villahaalarin ja peiton kaukaloon jos on hirmu kylmä :) itelleni en taida kauheesti ottaa mitään viihdykettä mukaan, toiveissa olis päästä jo samana päivänä kotiin :) jos käy huonosti ja joutuu jäädä osastolle ni isäntä saa sit tuoda puuttuvat tavarat :)
 
toiveissa olis päästä jo samana päivänä kotiin :) jos käy huonosti ja joutuu jäädä osastolle ni isäntä saa sit tuoda puuttuvat tavarat :)

Masunasukki, sä siis myös toivot kotiutumista suoraan salista? onko sulla mitään ohjeita siitä miten siihen tavoitteeseen pääsee, muutakun se onnistunut synnytys ja hyvinvoiva vauva ja äiti:wink- itse laitoin asian "sairaalan toivelappuun" ja keskustelin neuvolassa (joka lupasi selvitellä..)...mutta riittäkö se, mitä vielä vois tehdä ennakkoon??

niin ja puhelimen otan kyllä, saa ilmoitella sitten uutista ystäville..haluan kyllä ainakin omille vanhemmille soittaa.

Galina
En rupea jäämän sinne yöksi ilman miestäni on muutenkin sairaala kammot Venäjältä ja lääkäreistä.
Synnytätkö venäjällä? Toivottavasti saatte sen perhehuoneen.
 
Me ollaan tehty kahden viimesen kanssa niin, että olen laittanut parit eri vaatteet koppaan valmiiksi, minkä mies tuo mukanaan kun tulee meitä kotiin hakemaan, ja kerron sille sitten sinä aamuna kummat ottaa mukaan, niin ei turhia tarvitse mukana raahata :)
Ja Galina, tosissaan äitiysvaatteille, tai ainakin normaalia isommille vaatteille on käyttöä, kun se maha ei heti häviä mihinkään, niin ikävä sitten todeta ettei ne omat menekkään päälle :) Mulla ekassa synnytyksessä lantion ympärys leveni 10cm, ja siinä meni joitain kuukausia että palautui takaisin entisiin mittoihin.
 
Meillä esikoisella heinäkuun alussa taisi olla body, housut, sukat, tumput ja pipo. Ja olisiko sitten viltti heitetty siihen päälle? Ja mies toi siis auton suoraan synnärin ovelle ja kotona sama juttu. Tuli kaatamalla vettä mutta oli ihan lämmin. Nyt ajattelin body, housut, tumput, sukat ja myssy ja sen päälle sitten joku college tms jumppis. Yksi minikokoinen saatiinkin just anopilta, eli ehkäpä se. Siinä oli terätkin, niin tulee lisälämpöä jaloille =) Ja tosiaan joku pikku peittohan on näppärä olla vaikka koko ajan autossa, että voi tarvittaessa heittää päälle/ottaa pois.

Ja itsellä taisi viimeksi olla äitiysleggarit & tunika ja samalla kaavalla tälläkin kertaa. Ei kyllä ilkeä mitään kireämpää ottaa mukaan. Itsellä vatsa kyllä katosi aika hyvin heti, Pientä turvotusta oli, mutta kyllä sieltä moni näytti lähtevän melkein yhtä isolla mahalla kuin tulikin.
 
joo lambi, mä toivon poliklinista synnytystä :) kaikki sairaalat ei ilmeisesti siihen suostu ja täytyy varmaankin olla uudelleensynnyttäjä. Mä vaan nukun sairaalassa niin huonosti (eli käytännössä en yhtään) ja viimeksi kun jouduttiin olemaan 3yötä niin univelkaa kertyi niin paljon et romahdin ja vedin itkukohtauksen isille ja henkilökunnalle kun väsytti enkä saanut unta :sad001 ja jouduttiin olemaan kolme yötä siksi ettei sunnuntaina ollut lastenlääkärille aikoja ja vasta maanantaina päästiin viimesenä kotiutumaan kun meidät "unohdettiin". Nyt jos kaikki menee hyvin niin haluan kotiin heti kun mahdollista, 6h taitaa olla se raja.
 
Kuulostaa juurikin omalta kokemukselta masunasukki, mä melkeinpä romahdan jo valmiiksi kun ajattelen sitä sairaalaan homehtumista:confused:..oi toivotaan että siltä vältytään!
 
Mä kans viimeksi nukuin aivan surkeasti, kun oli vielä äänekäs huonekaveri. Nyt täytyy toivoa, et päästään potilashotellin puolelle, niin saa oman huoneen =)
 
Masunasukki, sä siis myös toivot kotiutumista suoraan salista? onko sulla mitään ohjeita siitä miten siihen tavoitteeseen pääsee, muutakun se onnistunut synnytys ja hyvinvoiva vauva ja äiti:wink- itse laitoin asian "sairaalan toivelappuun" ja keskustelin neuvolassa (joka lupasi selvitellä..)...mutta riittäkö se, mitä vielä vois tehdä ennakkoon??

niin ja puhelimen otan kyllä, saa ilmoitella sitten uutista ystäville..haluan kyllä ainakin omille vanhemmille soittaa.

Galina

Synnytätkö venäjällä? Toivottavasti saatte sen perhehuoneen.

Ei kun olen saanut venäjän sairalasta kammon niin en haluaa suomen sairalassakaan olla.
 
Mä olin viimeks yhden hengen huoneessa ja tod.näk tulen olemaan nytkin ja mä pyysin ihan lääkkeen jotta saisin nukuttua, vaikka olin yhden hengen huoneessa.
 
Tampereella ei noita perhehuoneita ole - paitsi nyt siellä hotellin puolella tietty. Esikoisen aikana joutui osa punkkaamaan käytävällä vauvan kanssa, kun huoneista oli paikat täys... Suljettu muutama pienempi synnytysyksikkö lähiseuduilta, niin nyt ei ole tilaa sit huoneissa. Nyt varmaan paljon parempi tilanne, kun sinne potilashotelliin pääsee, jos ei äidillä tai vauvalla ole mitään ihmeitä.
 
Mä en ees ollu perhehuoneessa, oliskin ollu ihanaa jos olis miehen annettu jäädä sinne mun kanssa mut eipä annettu :sad001 Mä olin semmosessa eristyshuoneessa sairauden takia ja mies olis aivan hyvin mahtunut sinne mun kanssa mutta meiän menneisyyden takia se kiellettiin.
 
mä en jotenkin osaa yhtään ressata tällä asialla,kun sairaalalta kotiin on matkaa vajaa 2km niin äkkiäkös mies hakee sieltä mitä tarvii. :) kissat on kuitenkin pakko hoitaa niin samallahan siinä si nappaa jotain mukaankin.se kun nyt on fakta että tällä päällä unohdan kuitenkin jotain :grin
 
Takaisin
Top