Kazku
Vauhtiin päässyt keskustelija

Moikka kaikille! Täytyy tulla huhuilemaan, kun huomasin että täällä on käyty kirjoittelemassa.
Juho on tänään 11kk vanha ja jo melko iso poika :o). Kuukausi sitten käytiin neuvolassa ja pituutta oli 80,5cm.
Meillä kävellään tukea pitkin ja välillä seisoskellaan jo aika pitkiä aikoja ilman tukea. Poika on aikamoinen tihulainen ja ylettyy tosi korkealle kiskomaan tavaroita. Saamme siis olla koko ajan vahtimassa. Juho on myös hoksannut yläkerran rappuset ja alkanut harjoittelemaan kiipeämistä.
Poika on ollut hoidossa nyt pari kuukautta ja kaikki on mennyt tosi hyvin. Juho jää mielellään hoitoon ja on iloinen, kun haetaan kotiin. Päivät on noin 6,5h pitkiä, mikä tuntuu sopivalta. Ainut miinus on ollut nuha-yskä-kuume -kierre, joka piinasi meitä ensimmäiset puolitoista kuukautta. Juho oli kipeänä joka toisen viikon, mikä alkoi olla jo tosi raskasta. Isäntä sairastui aina heti perään, eli talo oli täynnä potilaita. Nyt alkaa helpottamaan onneksi.
Me lähdetään kolmen viikon päästä Turkkiin pariksi viikoksi. Siitä alkaa mun seitsemän viikon kesäloma, jota ootan ku kuuta nousevaa. Oon ollu vasta pari kuukautta töissä, mutta tuntuu ihanalta päästä olemaan kotona Juhon kanssa. Viikolla se yhdessäolo rajoittuu muutamaan tuntiin illassa, koska Juho käy jo seitsemän aikaan yöunille. Viikonloput sitten nautiskellaan :o).
MITÄ TEILLE MUILLE KUULUU?
Saa nähdä milloin tärppää!!! sitä jännätään nyt kovasti. Kerttu saatiin alulle ensimmäisestä yrittämästä, mutta nyt sellainen tunne ettei ehkä onnistu noin nopsaan.
Asiaan voi vaikuttaa hyvinkin pitkälle se, että toivotaan raskautumista todella kovasti! ja tietää nyt mitä odottaa. Miten muilla? joko on toiveissa uutta vauvaa vai voiko vielä semmoista edes kuvitella?
oli pakko laittaa tuo kuva.
Parin vuoden päästä ehkä. Minä nautin koko ajan enemmän äitiydestä, kun lapsi kasvaa. En oikein ole "pienen vauvan äiti" vaan viihdyn tosiaan paremmin, kun Milja jo liikkuu ja ymmärtää puhetta melko hyvin.
Ja onpa ollut mahtavaa tavata näitä toukomammoja pk-seudultakin

Siskoni tuli ja synnytyksestä aikaa 3kk ja ei todella kuukautisista tietoakaan. Miten muuten lapsia voisi saada vuoden ikäerolla?
nämä uudet kuvat on aivan huippuja!!!!
mut eihän siinä kotiin jäämisessä ole kyse yhtään siitä. Jos tosiaan jää päiviksi kotia istumaan lapsen kanssa niin ei kait sitä jaksa kukaan. Itse ainakin järjestän joka viikko jokaiselle päivälle toimintaa. Käydään tytön kanssa kerhoissa joissa muita vanhempia. Naapurista on tullut tuttuja lapsen kautta ja ystävien kanssa nähdään usein. Ollaan tämän vuoden aikana matkustettu ja tehdään arjen keskellä paljon asioita. Lapsen hoito tulee paremminkin siinä sivussa eikä todella mistään kakkavaipoista puhuta.
Se vaatii toki hieman järjestelyä, mutta on sen arvoista. Nämä vuodet kultaakin kalliimpia ja ei haluta lapsen viettävän niitä hetkiä hoidossa. Mutta siis hoitoa vastaan ei todella ole mitään! tai että se ois huono juttu ollenkaan. Töissä kerkee olemaan sinne yli 60 vuotiaaksi niin nämä vuodet kotona tuntuu meistä TOOODELLA pieneltä ajalta pitemmässä juoksussa.
Mutta se varmaan niin paljon riippuu ihmisestä ja tilanteesta, en osaa tuohon vastata sulle. Toivottaan nyt, että tärppäis ja tyttö saisi sisaruksen. Sitten kun lähden töihin niin haluan alkaa luoda paremmin uraa, nyt on lasten vuoro olla pääroolissa. Tokihan ne on sittenkin, mutta jo vähän isompia ja koulussa ym. omaakin niillä. 
Kyllähän niitä lapsia tuntuu syntyvän pienellä ikäerolla, mutta jotenkin tässä on odotellut, että ne kuukautiset alkaa ennenkuin rupeaa suunnittelemaan...Hmmmm...työkaverillakin lasten ikäeroksi tuli vuosi ja päivä, joten kyllä se tosiaan taitaa natsata aika aikaisin.
Tuntuu, että en vielä osaisi nauttia uudesta lapsesta, kun tämän yhdenkin kanssa touhua riittää ihan tarpeeksi. Mutta ymmärrän täysin niitä, jotka suosivat pientä ikäeroa lapsilla. Itselläni on vuotta vanhempi sisko ja me ollaan oltu aina tosi läheisiä, ihan eri tavalla kuin muiden siskojeni kanssa.
Siis tottakai käydään leikkipuistossa, muskarissa ja tavataan muita mammoja sekä lapsia, mutta pääsääntöisesti mulla ei oo tällä hetkellä kiire takaisin töihin. Nautin ihan oikeasti kiireettömistä aamuista ilman mitään aikatauluja. Nautin myös niistä rauhallisista kotipäivistä, jolloin ei käydä tytön kanssa missään muualla kuin omalla pihalla. Jotenkin oon nyt ajatellut, että tämä aika on tosiaan loppujen lopuksi niin lyhyt. Töitä ehtii tehdä vielä ihan varmasti kyllästymiseen saakka.