Mitä teille kuuluu?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kazku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä mekin pitkään mietittiin tuota pikkukakkosta. Kun Joan kanssa ollaan edelleen saatu ravata Meilahdessa keskimäärin 2 kertaa kuukaudessa eikä ole vielä tiedossa tuleeko tuo vasen silmä kuntoon koskaan.

Alun perin haluttiin pienellä ikäerolla mutta sitten piti alkaa miettiä että uskaltaako tähän ryhtyä ollenkaan kun syytä Joan silmäongelmille ei ikinä löytynyt. Päässä vaan pyöri että mitä jos toisellekin tulee, kestääkö pää toista samanlaista rumbaa yms yms. Ensin ajateltiin odotella että Joan silmä saadaan edes suunnilleen stabiiliin tilaan mutta sitten kun ei hyvää ratkaisua näkynyt vaikka kaikkea yritettiin  niin päätettiin yrittää heti jotta mä voin olla pidempään Joan kanssa myös kotona. Piilarit ja silmätipat päiväkodissa ei kuulostanut meistä hyvältä vaihtoehdolta. Siellä kukaan ehdi tarpeeksi katsoa perään ettei Joa hiero linssiä pois ja tippojen määrä vuorokaudessa voi muuttua taas millon vaan.

Pelko on takamuksessa koko ajan mutta jos sama vaiva tulee niin ainakin tiedetään mitä edessä on. Just miehen kans mietittiin toivottavasti edessä olevaa synnytystä ja todettiin et ekana tulee varmaan katsottua pienen silmät...Toisaalta onneksi Joaa ei pienet vastoinkäymiset haittaa. Herra ottaa elämän vastaan sellaisena kuin se tulee turhia stressaamatta. Pitkään aikaan ei ole meikussakaan tutkimuksissa itketty vaan Joa kattelee leluja ja lääkäri saa rauhassa mittailla ja tutkia silmiä. Mikroskoopinkin jo muistaa ja laittaa päänsä jo itse oikeaan paikkaan. <3

Mutta on se vaan ihana seurata miten joka päivä lapsi oppii jotain uutta ja itse oppii lapsen luonteesta ja persoonasta uutta :) On nuo sellaisia pakkauksia että!

Kirjotin yksi päivä toooosi pitkän sepustuksen tänne, mutta painelin jotain nappia ja se hävisi. emoticon  Joten nyt ei tule yhtä pitkää versiota enää. Kyllä se niin menee, että varmasti yleistäkin miettiä, että rakastaako toista lasta yhtä paljon kuin ensimmäistä. Squiik! emoticon tulin siihen tulokseen, että kyllä voi.

Ja tuosta kotona olemisesta lapsen kanssa ja yleisesti kotiäitiydestä, kaikki ei sovi kaikille. Pääasia, että vanhemmat on onnellisia ja sitä onneahan heijastelee myös lapsi sitten. emoticon

Täällä sitä raskautta vain mietitään! millonhan tärppää! ensi viikolla pitäisi alkaa perjantaina menkat ja saapa nähdä onko tulematta. Jotenkin sellanen olo ettei vielä tärpänny, mutta sydän on täynnä toivoa. Voi tätä kuumetta!!!!!!

RASKAANA!!!!!!!!!!!!!emoticon  Jos on kahteen selvään viivaan luottaminen. Testi on suoritettu tänään. Toivotaan, että kaikki menee hyvin!!!!!!!!! olihan se pakko tulla kertomaan. IHANAAAAAAAA!!!!!! emoticon

KIITOS kaikille onnitteluista!!! nyt vain ollaan hissun kissun ja toivotaan parasta. emoticon  Kaikki alkaa muistua mieleen todella elävästi... neuvolat, mahan kasvu ja jännääminen mitä tuleman pitää. Ei se näköjään toisellakaan kerralla ole yhtään arkisempaa. emoticon

Ainakin tokalla kerralla tietää synnytyksen lähestyessä, mitä on mahdollisesti odotettavissa. Minä ainakin aion vaatia tiettyjä asioita sitten joskus toisella kerralla... Enkä aio suostua tiettyihin asioihin.

Oliko teillä hurjat kokemukset ensimmäisen kanssa?! Mulla on taas vähän niinpäin, että ensimmäinen synnytys meni jotenkin "liian helposti" ja kun on kuunnellut muiden juttuja tulee mieleen, että seuraavan kanssa varmaan menis kaikki pieleen emoticon  (joo, tiedän, että on tosi typerää tehdä ongelma tästäkin, mutta minkäs sitä itselleen voi...?)

Muuten siis menee hyvin, mitä nyt vähän ollaan tsempattu nukkumisen kanssa ja neidillä on välillä vähän liikaakin vauhtia, mutta pysyypähän äitikin liikkeessä...

Tuossa toukokuussa kirjottelin, että ei vielä pikkukakkosta, mutta nyt semmonen kumminkin olisi tulossa, toukokuussa on laskettu aika, 24.5 (Onnista oli 20.5 :D). Tuntuu oudolta hypätä mukaan uuteen ryhmään, kun täällä on tää tuttu ja turvallinen jossa tosin ei ketään käy :D.

Heips pitkästä aikaa.
Pakko tänne oli tulla kurkkimaan,
ku on perheenlisäystä luvassa!!!!!

Yee!!! Kolmena päivän oon testaillu joka aamu. Tiistaina oli ihan hailu haamuviiva, eilen hieman tummempi, mut edelleenkin erittäin hailu, mut tänään vaaleenpunane viiva ilmesty testiin!!!!
Oon ihan onnesta sekasin. Minella saa toukuussa 30.pv pikkusiskon tai veljen. :)

Onnea Lme ja vauveli!!

Olihan se kieltämättä outoa mennä uuteen ryhmään ja eikä ole kyllä tullut yhtä aktiivinen oltua kun tässä ryhmässä mut täältä ikävä kyllä kaikki tosiaan katosivat.

Eksyinpä minäkin tänne pitkästä aikaa - ihanaa "nähdä" teitä kaikkia  

Hurjasti onnea kaikille odottajille, minä roikun vielä tuolla haaveilijoissa! Kovasti olis pikkukakkonen toiveissa joten toivotaan että pian tärppää  kuume nousee ihan omiin sfääreihin tässä kun vauvauutisia tulee oikeelta ja vasemmalta koko ajan lisää!

Kiitos Mimmu :). Sulla on jo raskaus pitkällä! 

Vauveli, kiva odotella taas samaan aikaan :)

Joo aika hassuu tosiaan, et tääl on vielä samoja naamoja viime odotuksesta!!

Meil ei Lme taida olla edes viikkoa eroa. 

Toivotaan et Tirri sullakin pian tärppää ja kaikilla muillakin vanhoilla kamuilla ;)

Mimmu: Sä alat oleen loppusuoralla, eikä enää oo pitkä matka maaliviivaan.

Onnea kaikille odottajille: tutuille ja tuntemattomille. Kiva ootella taas yhdessä ja kirjotella kuulumisia tänne.

Vauveli: ei ole ihan viikkoa eroa ja näillä jo syntyneillä lapsilla on kaksi viikkoa eroa :). Hassua! Ei muita sitte tainu osua toukokuulle, mutta jospa Tirri pääsisit jo kesäkuisiin, tsemppiä!

Ohhoh, täällähän tuntuu ainakin joka toinen odottavan tai vähintään yrittävän :)
Onnea, onnea, hurjasti onnea kaikille odottajille!!
Tässähän tulee ihan vauvakuume...

Täällä on tullut vierailtua todella vähän, ja välillä on ollut ikävä sitä "vanhaa" meininkiä kun viestejä tuli paljon päivätasollakin.
Vaan taitaa kaikilla olla vähemmän tarvetta vertaistukeenkin kun vauva-arki alkaa olla tuttua.

Täällä ollaan edelleen hoitovapaalla, tarkoitus olla niin kauan kun rahallisesti pystyy.
Mulla todettiin synnytyksen jälkeinen masennus kun tyttö oli n.7 kuukautta, sitä ennen olikin r a n k k a a.
Meillähän oli alusta asti ongelmia tytön nukkumisen kanssa, ja maitoallergia siihen päälle.
Ihan helpolla ei olla päästy, mutta hengissä ollaan ja elämä alkaa taas tuntua omalta :)
Imetän edelleen, meillä asuu sellainen tissitakiainen ettei ole tullut paljon mietittyäkään vieroitusta :D Tyttöhän ei koskaan tuttia tai pulloa huolinut, joten äiti on aina ollut se lohtu (josta syystä myös aikalailla kiinni tytössä 24/7).
Pikkumimmi myös nukkuu yönsä edelleenkin äidin vieressä.
Molemmista on tarkoitus pikkuhiljaa vieroittautua, yksi asia kerrallaan nyt kun elämä alkaa vihdoin löytää uomiinsa.

Päivärytmin löytyminen vei kauan, mutta nykyisin mimmi nukkuu yhdet päikkärit joka päivä samaan aikaan, ja yöunille nukahtaa joka ilta samaan aikaan.
Öisin nukutaan miten sattuu, hyvinä aikoina ei heräillä ollenkaan ja huonoina sitten vähän väliä. Hampaita tulee nyt yhtä aikaa varmaan kaikki jäljellä olevat, joka kohdasta pilkottaa vähän hammasta.
Vaikuttaa tietysti yöuniinkin, ja joskus varmaan leikitkin jatkuu yöllä kun herää siihen että istuu sängyssä eikä osaa itsekseen käydä takaisin nukkumaan.
Aina typy ei yöllä edes herätä mua, vaan nappaa omatoimisesti tissin suuhun ja jatkaa unia. Muutamia kertoja isi on kertonut että hänen herätessään aamulla töihin mä nukun selälläni ja tyttö poikittain mun päällä tissi suussa :D
Että juu, voi olla mulla puuhaa ja taistelua vieroittamisten kanssa ;)
Imettämiseen on vaikuttanut tytön maitoallergiakin, ollaan säästytty antamasta erityiskorvikkeita, mutta mä taas olen ollut koko imetys ajan maidottomalla ruokavaliolla itse.

Kävelemään tyttö lähti viikko sen jälkeen kun täytti vuoden, ja sen jälkeen ollaankin menty vauhdilla. Todella sosiaalinen tapaus hän on, ei ole koskaan paljon vierastanut ja muiden lasten kanssa leikkii hienosti.
Koirasta jouduimme luopumaan, kaikista yrityksistä huolimatta koira ei tottunut lapseen eikä niitä voinut pitää samassa tilassa ollenkaan. Onneksi sai kasvattajan kautta kodin jossa pariskunta ei voi lapsia saada, ja meille tuli jonkin ajan koirattoman elon jälkeen pentu rodusta joka oli erittäin tarkkaan harkittu.
Muksu ja koira ovat nyt parhaita ystävyksiä, tekevät pahojaankin yhdessä ja jakavat kaikki lelut.

Täällä ei siis ole ehditty edes harkita tytölle sisarusta vaikka alun alkaen oltiin ajateltu lapset pienillä ikäeroilla, sen verran rankkaa on yhdenkin kanssa eka vuosi ollut.
Nyt alkaa vihdoin tuntua siltä että toista voisi jopa alkaa harkita.
On ne vaan mahtavia pakkauksia, täälläkin nautitaan täysillä siitä kun tyttö kasvaa ja vuorovaikutusta on koko ajan enemmän :)

Ainiin, kohta neiti varmaan jo puhuu, eka sana "äiti" tuli todistajien läsnäollessa joskus 7-8kk iässä, aikaisemminkin oli sen sanonut useaan kertaan mutten uskonut että voi siinä iässä sanoa tarkoituksellisesti :D
Nyt tulee useampia sanoja: isi, mummo, pappa, hauva, vauva, vaippa, nalle jne.
Joka päivä tuntuu tulevan uusi sana varastoon, joten innolla odotan milloin alkaa tulla lauseita :)

Onnea kaikille pikkukakkosta odottaville! Mulla ja mimmulla alkaa olemaan jännät paikat kohta kun LA lähestyy. Saa nähä miten menee kahden pikkusen + kahden koiran kanssa. Meillä alkaa nyt sanoja tulemaan ja toistaa perässä enemmän ja enemmän. Ehkä Janika halus tuon kävelyn ja juoksemisen ensin pois alta ja nyt opetella sanoja sitten :)

Takaisin