Mitä teille kuuluu?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kazku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi että teillä Mimmu ja Inxu ne pikkukakkoset putkahtaa maailmaan jo ihan pian!!! Hirmusesti onnee viimesille viikoille. Kertokaahan kuulumisia sit miten meni ja kumpaa sukupuolta tuli. Vai joko on tiedossa?

Minella juoksee ja kiipeilee jo ihan mihin vaa yltää. Ku silmä välttää ni se kököttää olohuoneen pöydällä.

Ostettiin jatkettava lastensänkykin valmiiksi. Harjottelee nyt siihen nousemista ja laskeutumista. Aika hyvin menee jo. Vielä ei olla kuitenkaan nukutettu siinä. Pikkuhiljaa saa totutella ajatukseen uudesta pedistä.

Kakka, äiti ,vaippa, isi, hauva, pallo, kato, ukko (ukkonen) tulee jo sanoina, mut ei lauseita vielä. Lähinnä se on sellasta omaa mongerrusta ja sormella osottamista ku jotain haluu.. nopeesti aika on menny. Vaipoissa täysin vielä, enkä sen suhteen aio mitään kiirettä pitääkään. Potta ostettiin kyl kaks kuukautta sitten. Ja yhdet kakat tuurilla onnistunu sinne pusertaan, mut ei muuta. Tykkää kyl istuskella siinä ja lueskella kuvakirjoja, mut ei älyy pissata sinne ;D Ens kesänä sit ku uus vauva syntyy, niin aattelin enempi keskittyä siihen pottaharjotteluun. Antaa toisen vielä olla vauva. Eiköhän kouluun mennessä opi kuivaksi :D

Meilläkin pitäs jossain vaiheessa alkaa ostella uutta sänkyä Onnille. Ensi kuussa tapahtuu paljon muutoksia: mies lähtee töihin, mie valmistun, mahdollisesti muutto eri paikkakunnalle ja Onni lähtee hoitoon. Niin ja mie töihin, jos vain pääsen. Jos tulee tosiaan muutto (ja tulee se jossain vaiheessa), niin kolmio olisi hakusessa. Jospa Onnillekin irtoais siellä oma huone :).

vauveli meille on poika tulossa eli nyt sitten voikin lopettaa kun molempia löytyy ;)

vähän yli viikon päästä olis pelkopoli jolloin tehdään päätös synnytystavasta =/ saa nähä miten käy

Nyt sitten voin minäkin huokaista =) kolmeen tikkuun ilmestyi hetki sitten kaksi viivaa, että kai se on uskottava että vihdoin olis pikkukakkonen tuloillaan!! Meidän juhannusvauva <3

Hirmusesti onnee Tirri!!!!!!
Ihanaa et teilläkin tärppäs :)

Taas ollaan sit melkeen samaan aikaan raskaana. Mulla on 30. toukokuuta laskettu aika, mut paljon mahdollista et menee kesäkuun puolelle :DD

Oikein paljon ONNEA kaikille raskaaksi tulleille! ihania uutisia sai lukea täältä. Minulla menossa raskausviikko 27 nyt ja hyvin jaksetaan. Pikkuinen potkii masussa ja Kertun pitäisi saada sisko jos ultraan uskominen. Tytöille tulee ikäeroksi 1v8kk.

Kirjoittelen tuolla tammikuu 2012 odottajissa, mutta tänne on ikävä. emoticon Ensimmäinen raskaus ja kaikki oli niin uutta... sitä kait johtuu ettei tunnu nyt niin samalta kirjoittelu uudella palstalla. Miten teillä muilla? onko toinen raskaus "vanhaa kauraa" vai yhtä jännää kuin ekassa? itse otan tällä kertaa kaiken vähän rennommin, mutta moni asia tuntuu yhtä jännältä kuin ekassa. Tokihan synnytys ei jännitä nyt niin paljoa. Tietää jo vähän mitä odottaa.

Mukavaa syksyn jatkoa kaikille ja joulun odotusta! sekin kohta jo on. emoticon

Onnea Tirri! 

Aurinkopuuteri: Melkein on odotus ko "vanhaa kauraa", ja täällä mieluusti kirjottelisin.. Tänään sitte oli paperissa pyyhittäessä vaaleanpunaista :/. Toivottavasti vaukkeli kumminkin pysyy mukana, eikä tämä merkkaa mittään ihmeellistä. Ensi viikolla ois sitte eka neuvola, toivottavasti kuuluu sydänäänet!

Kiitokset =) ja halituksia Lmelle, toivottavasti on vaan jotain normaalia tiputtelua sulla tuo! Sydänäänet olis kyllä ihana kuulla, mutta en kamalasti elättele ite toiveita kun mulla ekassa neuvolassa on viikkoja vasta 6+5 =S Aika hauska on vauveli kyllä, kuinka taas ootellaan niin samoihin aikoihin =D mun rakkaista rakkain ystäväni oottaa kans nyt kesäkuun vauvaa!! He muutti juuri kesällä ihan meidän lähelle toisesta kaupungista ja ollaan molemmat jo fiilistelty ensi kesää kun voidaan sit lasten kanssa mammia nurmikolla ja käydä rannalla jne <3 elämä on niin ihanaa juuri nyt!!

Ite ootan kovasti että uudella palstalla tulee ihmiset "tutuiksi" ni varmaan sit tuntuu ihan kivalta kirjoitella sinnekin =) jotenkin olen nyt juurtunut tuonne kuumeilijoiden puolelle vielä, ja käyn siellä kyttäämässä mitä ihmisille kuuluu! Mut tätä porukkaa on kyllä ikävä! Tasaiseen käyn kyllä lukemassa teidän odotusjuttuja eri palstoilta =) Ite oon kyllä ihan yhtä täpinöissäni nyt kuin Luukaksesta olin alussa. Jotenkin tää tuntuu vielä mahtavammalta olla nyt raskaana kun vaavia jouduttiin tällä kertaa ihan tekemällä tekemään muutama kuukausi. Ootan kun kuuta nousevaa ekaa neuvolaa ensi viikolla ja ultraa sit joulukuun alussa! Sit saa kailottaa koko maailmalle että meille tulee taas vauva!!!!

Tirri: jos meil tulee poika niin vahva nimisuosikki on Luukas tai Luca. Ihastuin siihen heti ku kerroit mikä nimi teen pojalle tulee. Mut saapi näkkee kumpi saadaan. Molemmat toki ihan yhtä tervetulleita. Tyttö ois varman sit Lumina tai Lumia. :D

Huomenna on Minellan puoltoistavuotis neuvola. Hauska puolen vuoden paussin jälkeen nähä paljonko mittaa on tullu lisää. Hoikalta tytöltä mielestäni näyttää. Epäilisin et noin 11kg ois paino. Pituudesta vaikee sanoo. Influenssarokotetta ne tarjos eilen jo neidille, mut ku oli edeltävänä päivänä ollu viel pikkasen kuumetta ni meinas et pare oottaa huomiseen. Jos ei sit niitä sivuvaikutuksia tulis nii paljoa. Eli kaks piikkiä ois hälle luvassa. Raskaana olevatkin rokotetaan jos siis vaa ite haluaa. Kovasti suositteli eilen neuvolassa et kantsis se ottaa ens kerralla.. Joten kait mä sen sit hankin. Viiden viikon päästä on seuraava neuvola, sillon sit.

Tänne oli kyl paljon luontevampi kirjotella, ku mitä uudelle palstalle.. Mut ehkä ajan kanssa sinnekin tottuu.. :) Mukavaa loppusyksyä kaikille.

vauveli kauniita nimiä nuo tytöllekin =) Luukas oli jotenkin meille semmoinen että kolahti aika lailla heti! Ite oon kovasti kans miettinyt että mitä nimiä voisin antaa tytölle tai pojalle. Varmaa on ainakin että jos tämä tyttö on, niin toiseksi nimeksi tulee mummini perintönä Katarina. Ekaksi nimeksi Sofia olis ehkä tällä hetkellä mun suosikki =) Pojalle onkin sit vaikeampi keksiä nimiä =O niinkun oli viimeksikin. Mutta eiköhän tässä nyt ole hyvin aikaa niitä miettiä *heh* nyt meinataan selvittää tulokkaan sukupuolikin ultrassa, niin eipä tarvi sit miettiä kuin yhtä nimilistää =D

Eipä kuulu hyvää, ei. Neuvolan ultrassa ei näkynyt pikkuisella sykettä, huomenna keskussairaalan ultraan tarkistaan tilanne, mutta kyllä tässä on kaikki toivo jo menetetty.. Täytyy vain mennä eteenpäin ja jossain vaiheessa sitten yrittämään uudelleen.

Käytiin siis ultrassa, eikä sielläkään näkyny sykettä. Koko vastaa 8+1, nyt pitäs olla neuvolan mukaan 10+6. Uskon vahvasti, että on tuolloin mennyt kesken :(. Ensi viikolla mennään tarkistamaan, onko kasvanut ollenkaan ja pitäisi sykekin näkyä. Sitten lääketieteellinen keskeytys, jos ei ole elonmerkkejä.

Ei tässä toivoa ole, mulla on kaikki oireet kadonnu, mahaa ja selkää kipuilee niinko menkkojen aikaan ja vuotoa tulee koko ajan runsaampana. Toivottavasti tulis pois ilman lääkkeitä. Fiilis on aivan hirveä, mutta onneksi ei ole eka raskaus.. tietää, että pystyy saamaan terveen lapsen. 

Vauveli: joo oli niillä huonot, mutta Onnistaki näkyi samoilla laitteilla syke. Jospa kumminkin vielä tämän vuoden puolella pääsisi yrittämään taas.. 

Voi Lme, kovasti jaksamisia ja toivottavasti et lääkkeitä tarvitse.

Ja tämä nyt on kovin ristiriitaista mutta kiitos kaikille onnitteluista. Nyt olisi tosiaan nelisen viikkoa vielä jäljellä ja olisin kyllä jo aika valmis synnyttämään. Sormet on taas kuin nakit ja Joan kanssa touhuuminen jäänyt kauheen vähälle kun tämä maha on niin pahasti tiellä. Vähän jopa Joan puolesta harmittaa mutta ei tosiaan hirveän pitkä aika enää ole. Toista poikaa lupailivat ultrassa ja aika selkeästi itsekin ne vehkeet siellä näin :D

Ite olin tosiaan tähän asti hoitovapaalla ja siitä jäin suoraan äitiyslomalle. Yhdeksi isoksi syyksi pienelle ikäerolle tuli nyt nuo Joan silmät. Ollaan tässä tosiaan vuosi taisteltu silmänpainetaudin kanssa joten näin saan sitten pitää Joankin pidempään kotona kun rahallisesti ei olisi muuten onnistunut. Nyt saatiin vihdoin silmään putki ja toistaiseksi tulokset ovat ainakin olleet tosi hyviä. Nyt vaan toivotaan että ne pysyisikin edes jonkin aikaa sillä alhaalla ja jos selvittäisiin kokonaan ilman silmätippoja. Herra on nyt 1,5v ja kuukausi ollut täysin tipatonta aikaa...osaakohan sitä ollakaan jos ei tarvii tippaa laittaa? :) Nyt vaan jännitetään että onko juniorilla samat vaivat...

Aurinkopuuteri kyllä on tullut otettua paaljon rennommin alun jälkeen (alussa hävisi yhtäkkiä kaikki oireet ja lääkäri ei ultrassa löytänyt mitään ja oli ihan varma etten olisikaan raskaana, jännättiin sitten sinne rv 12 asti et mikä on homman nimi kunnes np-ultrassa oli vilisti viikkoja vastaava sikiö) enkä toisaalta ole edes ehtinyt hirveesti miettiä koko raskautta ellei pahoinvointeja oteta lukuun. Olen vasta viimeisen kuukauden aikana oppinut milloin vaihtuu mulla nyt esim raskausviikko ja nyt suunnilleen muistaa missä vaiheessa ollaan menossa eikä tarvitse aina neuvolakortista tarkistaa :D Mutta mitä synnytykseen tulee niin se jännittää kyllä itseasiassa enemmän kuin ensimmäisen kanssa. Joa kun ei koskaan laskeutunut ja jouduttiin käynnistämään niin nyt mietin että jos nyt lähtis itsekseen niin millon pitää lähteä sairaalaan ja mitä jos taas tulee ongelmia ja jossittelen jatkuvasti :D Mutta eiköhän se tästä, onneksi on tuo esikko kun pitää kiireisenä niin ei ehdi hermoromahdusta saada :D

Ihanaa että täälläkin on vähän aktiivisempaa ollut! Kyllä tässä raskausaikana on teitä kaivattu! Kirjoittelin kyllä tuolla marraskuisissa mutta ei sinne jotenkin "juurtunut" samalla tavalla...Niin ja onnea kaikille tuoreille odottajille!!

Mukava kuulla että teillä KisMet on arki alkanut sujua jo paremmin, teillä on tosiaan ollut rankka vuosi. Voin vain kuvitella millaista teillä oli kun itse olin jo aika puhki kun Joa nukkui 8kk ikään asti vain puolen tunnin päiväunia.

Lme kovasti voimia sinne, mun ensimmäinen raskaus meni kesken ja löytyi vasta ensimmäisessä ultrassa että kaikki ei oo hyvin. se tunne on jotain mitä ei toivo kenellekkään. eikä tullut luonnollisesti vaan jouduttiin lääkkeillä keskeyttämään

täällä olis ens tiistaina suunniteltu sektio eli silloin viimeistään herra sylissä, yhtään ei oo laskeutunu että ehkä ihan hyvä vaan että sain sen sektion vaikka tuntuu jotenkin huonolta äidiltä että ei oo alakautta synnyttäny.

saa nähä mitä Jansku sanoo pikku veikasta.

Voi Lme emoticon ei sanat riitä...olen niin pahoillani teidän puolesta. Toivottavasti tulee ilman lääkkeitä sitten ulos. Lämmin halaus sinne ja hurjasti voimia.

Tässä alkaa itselläkin olla pelko persiissä ennen ekaa ultraa kun näitä on tuttavapiirissä käynyt nyt enemmänkin...kuukausi pitäis melkein vielä kärvistellä.

Kiitos :). Kaks viikkoa vuosin ja tänään ei ole tullu mitään enää, eli se  tais olla siinä. Ylihuomena tarkastamaan tilanne. Uutta yritystä kehiin lähiaikoina, toivottavasti. Täytyy toivoa, että tämä olis niitä "kerran elämässä"-juttuja.. 

Erehyin menemään maaliskuisten ja helmikuisten 2012 ryhmiin kattoon vauvamasujen kuvia.. tulipa paha mieli :(

Heippa kaikille!

Kyllä teitä ikävä on. Kaikki se fiilis kun oltiin yhdessä raskaana. Harmi että tää on jäänyt vähille. Ja voin vaan kuvitella et jos vielä raskaaksi tulen niin en tiedä sopeudunko "uudelle palstalle" :) Ensikertalainen on kuitenkin ihan erilainen kuin jo toista tai kolmatta odottava

Onnea Mimmu ja Inxu pojista...! Niitä treffejä odotellessa kunhan Inxu saa porukkansa muutettua uuteen kotiin. Pitkään aikaan ei olla tavattu. Silloin maaliskuussa Jumbossa? Ja sit toukokuussa kun järjestettiin meillä Joan, Janikan, Nellin ja Miljan synttärit mihin sit Inxu ja Janika ei päässyt... Tästä on IHAN liian kauan!

Minä palasin töihin syyskuussa ja lokakuun lopulla alkoi Nellin korvatulehduskierre. Vajaassa 3kk jouduttiin syömään 6 antibioottikuuria. Viikko sit perjantaina olitiin Helsingissä yksityisellä putkituksessa. Toivotaan et ne auttais. Kuulokin oli ilmeisesti huono kun 3kk aikana ei oikea korva ollut parantunut ollenkaan.

Uusi raskaus olisi ihana mutta en tiedä. Nellihän siis on ollut niin helppo vauva et enhän mä oikeesti tiedä vauvan hoitamisesta mitään. Ihan hirveet zempitykset ja hatunnostot teille kaikille jotka olette olleet kovilla!
Miehen pojat 4 ja 8v asuvat meillä kohta joka toinen viikko niin kyllä kakkosnelonen on todellakin harkinnan alla. Me ei voida pikku kakkosesta puhua kun olis jo miehen neljäs ;)
Asunto on suhteellisen pieni mut ihan hyvin me tänne mahdutaan kun asennoidutaan siihen. 79n kahdessa tasossa (4h rivari). Kesällähän lapset asuu melkein käytännössä pihalla

Ja kohta nää muruset täyttää 2 vuotta! <3

Kiva kuulla "vanhoilta odotuskavereilta" kuulumisia :D

Harmi et korvakierre oli niin paha et Joanna joutu monta kuurii syömään. Onneks on muuten ollu helppo vauva. Meillä oli vuos sitten samanmoinen talvi et jouduttiin Minellalle syöttään useempi antibioottikuuri korvien takia, mut tänä talvena ainakin toistaseksi vielä säästytty. muuten on kyl sairastellu tammikuussa oikeen toden teolla. kurkunpääntulehdus/valekuristustauti ajoi meidät ambulanssilla sairaalaan kaks viikkoa sitten. Nyt on sit keuhkoputkentulehdus neidillä ja antibioottikuurilla jälleen. Mut toivon mukaan kevättä kohden helpottaa.

Masu kasvaa kohisten. 25. rvko alko tänään et pitkällä ollaan jo. Ihanaa aina ku pääsee niin sanotuille turvallisille vesille, eli et on mahdollista jo pienokaisen selviytyä jos tulis ennenaikaisena ulos. Mut toki toivotaan et pysyis masussa turvassa ainakin toukokuun alkuun asti. Tyttö taitaa olla tuloillaan, vaik ei lekuri sitä ihan varmaks sanonutkaan, mut ei kuitenkaan mitään poikaa viittaavia ulokkeita löytäny ultrassa :DD

Kämpän vaihtokin on edessä. Arvioija kävi jo ja tarttis laittaa tää keväällä myyntiin ja kattoo isompaa tilalle. Sellasta täällä. Se on moro <3

Takaisin