Mitä tänään syötäisiin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emsu86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen lämmitin makaronilaatikkoa. Tänään teen broilerin jauhelihasta tod.näk pikkulihapullia, joille kaveriksi kypsennä pottukasvissuikaleita. Hyvää sotkematonto sormi/ haarukka ruokaa siis

Pitsaa, pakastetaikinasta.
Inspiroit minua!

Pitsataikina tulee helposti näinkin:
- peukalokynnen kokoinen hiivapala tai 1/2 pussia kuivahiivaa
- 5dl vettä, lämmitä käden lämpöiseksi
- suolaa, ripsaus - puoli tl.
- lisää jauhoja kunnes taikina irtoaa kulhon reunoista
- öljyä loraus
Sekoita hyvin! Ripsaus jauhoja ja keittiöliina kulhon päälle, jauhon idea on estää taikinaa tarttumasta keittiöliinaan. Kohota taikinaa jonkin aikaa, ja leivo. Jos et ehdikkään leipomaan taikinaa niin se säilyy jääkaapissa hyvänä päivän pari. Töki välillä taikinaa alas jääkaapissa, jos se meinaa kiivetä kulhosta ulos. Taikinan voi toki pakastaakin, suosittelen pakastamaan annoksina. Taikinasta saa myös sämpylät, jos mieli muuttuukin.

Pitsa paistuu 200-225 asteessa n. 12-15min, sämpylät tulevat nopeammin, 8-12min koosta riippuen. Muista kohottaa sämpylät.

Lounaaksi uunifetapastaa (mun lemppari) ja illalla makkaraperunoita tai ranskalaisia kalapuikkojen kanssa sekä itse tehty majoneesia.

Meillä oli tänään lounaalla perunaa ja jämiä. Näköjään viime päivinä on menty paljon siitä missä aita on matalin, sillä jäminä oli kalapuikkoja sekä kaupan liha- ja muupyöryköitä (siis Muu merkkisiä kasvispyöryköitä.) No, kohta kauppaan ja josko sitten vaihteeksi ihan tekisi ruokaa.

Takaisin