Mitä tänään syötäisiin?

Uunissa kypsennettyä kanaa ja ruusukaalia. Kaverina perunaa ja tuoreita kasviksia. Tuo ruusukaali oli meille suht uusi tuttavuus. Vauvan kanssa olin aiemmin syönyt jotain pakastekasvismixiä, jossa sitä oli. Nyt ostettiin tuoretta ja se kelpasi yllätyksekseni koko perheelle. :)
Mäkin söin tänään ruusukaalia:Heartred muille ei kelvannut, mut olikin pakasteesta. Siitäkö se johtuikin! Heh..

Lammasbolognese ja orakas-suppispaistosta sivussa.
Ruusukaalit on meilläkin suosikkeja, täytyykin laittaa pian!
Teillä on aina niin monipuolinen ruoka! Miten laitat ruusukaalit?
 
Mäkin söin tänään ruusukaalia:Heartred muille ei kelvannut, mut olikin pakasteesta. Siitäkö se johtuikin! Heh..


Teillä on aina niin monipuolinen ruoka! Miten laitat ruusukaalit?
Hei voi hyvin olla just näin! Kannattaa ehdoehdottomasti testata tuoreilla.
Itse vaan leikkaan niistä kannan pois ja keitän suolavedessä 5-8min. Tilkka voita päälle kun valmiita. Jos keittää yhtään liikaa niin kitkeröityvät.
 
Meillä oli pitaleipiä. Teen aina eri kokoisia, isoon ja pieneen nälkään. Täytteenä lammasta ja tulista coleslaw tyyppistä suppilovahvero-porkkana salaattia. Toimii!
Pitaleipää on helppo ja halpa tehdä, ne toimii paahtimen kautta monta päivää(jos ei heti lopu?) ja on niin käteviä täytteineen syödä!
 
Hei voi hyvin olla just näin! Kannattaa ehdoehdottomasti testata tuoreilla.
Itse vaan leikkaan niistä kannan pois ja keitän suolavedessä 5-8min. Tilkka voita päälle kun valmiita. Jos keittää yhtään liikaa niin kitkeröityvät.
Pitää kokeilla. Olen semmoinen että keitän kaikkea aina liian pitkään kun on pakko multitaskaa ja sata rautaa tulessaBeaming Face With Smiling Eyes
 
DSC_0054.JPG
tänään lammasriisi tattiliemeen keitettynä, parmesaanilla tottakai. 5min ruusukaalit kylkeen.
Jos risottoa sattuu jäämään yli, tulis ihania pasteijoita..
 
Pitää kokeilla. Olen semmoinen että keitän kaikkea aina liian pitkään kun on pakko multitaskaa ja sata rautaa tulessaBeaming Face With Smiling Eyes
Mä poltin aiemmin pohjaan monet ruuat kun multitaskasin eri huoneissa..sitten keksin uunin kellotoiminnon ja aloin tehdä samanaikaisesti montaa sorttia keittiössä. Ei unohdu enää keitokset kun liikkuu vaan saman huoneen rajoissa!
 
Hei voi hyvin olla just näin! Kannattaa ehdoehdottomasti testata tuoreilla.
Itse vaan leikkaan niistä kannan pois ja keitän suolavedessä 5-8min. Tilkka voita päälle kun valmiita. Jos keittää yhtään liikaa niin kitkeröityvät.

Kiitos keitto-ohjeesta. :) Me tehtiin tällä ensimmäisellä kerralla uunissa, mutta voisi tuotakin kokeilla. Ja kiitos ideasta pitaleipien suhteen. Voisi joskus kokeilla niitä. Teillä on kyllä aina niin hyvän kuuloiset ruuat. :happy:

Meillä oli tänään jämiä ja riisiä.
 
Makaronilaatikkoa. Usein tehdään kanasta tai jostain kasviproteiinista, mut tällä kertaa perinteisesti jauhelihasta.
 
Pottumuusia ja hirvensuikalekastiketta. Samalla tuli sivussa metsäsieni-pekoniaura piirakka juustoisella rapealla pohjalla.
Ei yhtään vihanneksia(no sieni ja peruna.. ) :tears:, huomenna vaikka vihannessosekeitto.
 
Tänään teen hampurilaisia! :Face Savouring Delicious Food: Uudet pihvit menee testiin, sekä vegaani että sekaaniversio ovat tällä kertaa uusia tuttavuuksia. Valmiita sämpylöitä käytetään.
 
Takaisin
Top