Mitä et tiennyt synnytyksen jälkeisestä elämästä :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miimi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mutta onpa pitkä aika tissillä! Mites muilla, kauan yleensä imetätte?

Tuo ykspäiväinen 2,5h mararooni johtui nyt vissiin ihan tän mamman osaamattomuudesta. Miten sitä oppis tulkitsemaan tota vauvaansa oikein??? Minä kun luulin, että yhdestä tissistä ei tule muka maha täyteen ja toppasin sitten toista suuhun...oksetushan siitä tuli! Noh, sitten neidin rauhoituttua uusi yritys joka viimein pysyi sisälläkin[:)]

Tänään sit soittelin neuvolaan ja kyselin vähän opastusta ja sain ohjeeksi antaa vain yhdestä rinnasta, sitten tuttia päälle ja jos siihen tyytyy niin masu on täys. Ja kun antaa nyt vauvan nukkua kunnon unet ja herätä itsekseen nälkään niin on helpompi huomata millon on saanut riittävästi sapuskaa, ettei vaan syö yli.

Mulle kun siis meinas jäädä päälle sen bilirubiinin takia tuo ylisyöttö[:)]

Ja varsinaisena vastauksena kysymykseen, semmoinen 15-30min yleensä menee rinnalla.

mullaki jalat hikoaa imettäessä [:D]

en tiiä miksi mutta illat on kaikista vaikeimpia. sillon itkettää eniten [:(] päivällä ei oo mitää ja illalla kaikki itkettää [:(] sitte vaan tulee istuttua miehen sylissä ja yrittää selittää että miksi itkettää. onneksi mies osaa lohuttaa vaikka ei itkulle syytä tiiäkkää [:)]
kakkiminen on täälläki vaikeeta [&:] ja pissiminen jos on ollu liikkeellä liian kauan. alakerrassa kamala paineen tunne [&:] pittää mennä pötköttelemään pitkäksi aikaa ennen ku uskaltaa vessaan mennä. ja kakkosen yritän mieluiten tehä yöllä tai aamulla ku on nukkunu/maannu monta tuntia. 

nii ja luulin että kylen käätäminen ois jo normaalia synnytyksen jälkeen, vaan mitä sitä vielä! melkeen vaikeempaa ku raskaus aikana [>:] jalat on jotenki voimattomat ja issias vieläki vihloo [:'(]

ja mulla on ikävä mahaa! en tykkää tästä röllykästä [>:] haluan vauvamahan takasi!! [:)]

Oon ihan ihmeissäni. 19kg tuli raskaus aikana lisää ja 12 päivää synnytyksen jälkeen jäljellä enää 3kg [:-]
Maha on jo kohta pienempi ku ennen raskaaksi tuloa. Tämmösiä pieniä iloja [:)]

musta tuntuu et nyt on mun kilojen kariseminen lopahtanu. ehkä ei kannattas käydä kuitenkaan joka aamu puntarilla [:D][:D]

mulla kaks kiloo jäljellä! wohoo. [:)]

miksei kukaan kertonut, että rintakumit on jumalan lahja rikkoutuneille nänneille? ...no nytpä tiedän. saa nänni parantua rauhassa [:D]

Ihanan tsemppaavaa lukea karisseista raskauskiloista [:)] Mä oon ollut huolissani että saan varmaan jonkun masennuksen kun oon ite niin pienikokoinen varustettuna jättimahalla [:D] n. 20kg tullut raskausaikana ja vasta eka lapsi [:-[&:] Tosin itseä saa syyttää kun on tullut noita herkkuja vedeltyä ja ennen kävin salilla monta kertaa viikossa, nyt raskausaikana ehkä kerran [:D]

LillaMy, mulla samoin jääny liikunta yli vähäiseksi raskausaikana. Aluksi oli niin pahat pahoinvoinnit, ettei pystyny tehdä yhtään mitään, sitten olinkin jo tiputuksen jälkeen niin huonossa kunnossa, etten sen takii voinu juurikaan liikkua ja nyt kun kunto on mitä mainioin, niin johan alkaa supistella jos jotain kauheesti liikkuu [:D] Mutta eikö sitä sitten taas kun vauva on syntyny, niin saa itteensä niskasta kiinni ja lähde ainakin kärryttelemään [:)]

Takaisin