Sailaala ajasta:
Jos oma lapsi nukkuu, niin vieressä olevan rääkyy.
kaikkea ei automaattisesti opeteta ja kerrota, jos ei itse tajua kysyä. Niinkin yksinkertainen juttu, kun vauvan nostaminen tai röyhtäyttäminen. En ollut koskaan pidellyt pientä vauvaa, ja hoitajat nostivat vauvan sänkyyni imemään. Itkin siellä sitte hormooneissani keskellä yötä, kun en tiennyt miten saisin vauvan omaan sänkyyn nukkumaan. Ylpeys ei antanut periksi painaa kelloa, joten viimenään siinä hetken itkettyä sitä, että olin tyhmä kun en tiennyt miten omaa lasta käsitellään, nostin lapseni omaan sänkyynsä, koska en osannut nukkua lapsen nukkuessa vierellä. Toinen on kylvetys, ei opetettu meillä koksissa, ei ainakaan mulle.
Imetys:
Nostattaa tunteita, niin hyvässä kuin pahassa. Kun lapsi huutaa nälkäänsä monen tunnin imetys yrityksen jälkeen, on epäonnistumisen fiilis kauhea[:(] Itse vasta 2kk jälkeen pystyn antamaan korviketta ilman epäonnistumisen tunnetta ja itkua.
Mies:
Mies on alkuun väsynyt myös, eikä aina jaksa tukea, päinvastoin. Tulee päästettyä suustaan toisilleen hirveitä asioita, ero käy mielessä harvase päivä.
vauvan itku
vauva itkee, eikä auta vaipanvaihto, syöttö, hyssytys eikä mikään muukaan. oppis jo puhumaan!
Kermakakkua:
Poika on nyt 2kk. Nukkuu yöt melkein läpeensä. Mies on ihana. Nyt ollaan jo opittu ymmärtämään, mitä vauva tarvitsee kun huuto alkaa kuulua. Vatsavaivat on vähentynyt huomattavasti. Vauva viihtyy hyvin muuallakin kuin sylissä, leikkii ja hymyilee<3 Äidinrakkaus on puhjennut kukkaan, mikä ei siis todellakaan puhkea välttämättä heti synnytyksen jälkeen. Voi kun tuota omaa pientä vaan rakastaa yli kaiken <333 Vauvan hymy pelastaa huononkin päivän.