Mä olin esikoisen kanssa tosi huono liikkumaan missään. Meni tosi pitkä aika, kun "uskalsi" lähteä ihmisten ilmoille. Jotenkin tuntui aina hankalalta, kun imetys kesti alussa tosi pitkään ja sitten pelkäsi sitä yllättävää huutokonsettia kaupoissa ym. Nyt toisen kanssa odotan liikkumista ihan erilailla. On niin tottunut uhmakkaan lapsen huutoihin, ettei vauvan kitinä paljon missään tunnu. Samoin toivon, että pystyy ottaa relammin tuon vauvan hoitamisen yleisillä paikoilla.
Eniten itseä askarruttaa tällä toisella kertaa taas kerran tuo imettäminen. Alussa kun se syöminen on jatkuvaa ja kestää ajallisesti yksi syöttökerta pitkään. Voi tosiaan tulla aika helposti tunne, että on täysin sidottu kotiin. Toisaalta meillä tuo esikoisen rytmi elämään pakollisia kuvioita, kuten kerhoon viennit ja haut.
Mä palauduin ekasta synnytyksestä muutamassa päivässä ja todella toivon, että tästäkin toipuisin todella nopeesti. Mulla ei ollut mitään kirvelyä vaikka tikkejä tuli toistakymmentä. Jälkivuoto alkoi mulla uudestaan kun kotiuduttiin ja silloin sitä tosiaan tuli! Myös ensimmäinen kerta petipuuhissa mietityttää synnytyksen jälkeen. Toivottavasti sekin homma sujuu yhtä helposti kuin ensimmäisestä, sitten kun sen aika on.