Missä kukin menee hankintalistassaan?

summerwine, aivan ihania nuo kaikki tuolla sivustolla! <3  Ikävä kyllä eivät mahdu meidänkään budjettiin! [:D]

Mun työparin muija oottaa kans vauvaa elokuussa syntyväksi niin sen kanssa puhuttiin äitiyspakkauksesta kun siitä saa sen ensisängyn. Mies kun tämä työkaveri on, niin kommentoi että sittenhän sen vauvan voi pistää laatikkoon ja työntää vaikka sängyn alle. Ei tää tietenkää tosissaan ollu, kunhan yritti vääntää vitsiä mutta kyllä mullekkin sellanen olo tulis jos oikeesti se vauva pitäis johonkin laatikkoon laittaa [8|] Mun aivoihin ei mee perille miks tällästä ees esitetään vaihtoehdoks vauvan ensisängyks, pahvilaatikko! [:@]

Tää ei nyt liity lastentarvikkeisiin mutta oon tuolta on24 tilannut nämä:
http://www.on24.fi/sisustus/p%C3%B6yd%C3%A4t_tuolit/ruokap%C3%B6yd%C3%A4t_tuolit/16454
http://www.on24.fi/sisustus/kaapit_lipastot_hyllyt/hyllyst%C3%B6t_tv-tasot/16781
http://www.on24.fi/sisustus/kaapit_lipastot_hyllyt/hyllyt_vitriinit/16780
..ja ne ovat kaikki todella hienon näkösiä ja yksikään ei oo meillä käynyt niin etteikö olisi kommentoinut/ihastellut näitä kalusteita. Tää tumma luumu on tosi nätin värinen ja ruokapöytään kuuluu mustat nahkatuolit ja pehmusteet. Suosittelen kyllä on24 vaikka vähän kalliita onkin, mulla ei oo mitään huonoo sanottavaa tästä [:)]

mohomaha: Minä olen itse nukkunut vauvana pahvilaatikossa. Äitini oli päällystänyt laatikon itse tekemällään tilkkukankaalla ja pehmustanut sen sisäpuolelta. Ei mulle siitä ainakaan traumoja ole päässyt syntymään [:D]. Itsekkin olisin tehnyt samalla tavalla mutta saankin ystävältäni ensisängyn lainaksi.

Tosi hyviä nämä teidän listat! Käteviä ainakin tälläiselle ensikertalaiselle kun ei välttämättä hoksaa mitä kaikkea pitää hankkia.

ALKUPERÄINEN: mohomaha

Mun työparin muija oottaa kans vauvaa elokuussa syntyväksi niin sen kanssa puhuttiin äitiyspakkauksesta kun siitä saa sen ensisängyn. Mies kun tämä työkaveri on, niin kommentoi että sittenhän sen vauvan voi pistää laatikkoon ja työntää vaikka sängyn alle. Ei tää tietenkää tosissaan ollu, kunhan yritti vääntää vitsiä mutta kyllä mullekkin sellanen olo tulis jos oikeesti se vauva pitäis johonkin laatikkoon laittaa [8|] Mun aivoihin ei mee perille miks tällästä ees esitetään vaihtoehdoks vauvan ensisängyks, pahvilaatikko! [:@]

Eihän se vauva sitä tajua, että missä nukkuu, eikä isompana edes tiedä/muista nukkuneensa sellaisessa [;)] Ja kuten Just_Pamkin oli sanonut, sen laatikonhan voi päällystää kivasti ja keksiä sille jonkun hyvän pöydän alustaksi, että ei nyt ihan missään lattialla makuuhuoneen perimmäisessä nurkassa tarvitse pitää [:D] Pinnasänky on kuitenkin sen verran iso, että vauva tuntee olonsa turvattomaksi.. Omasta mielestä tuo äitiyspakkaus on kivasti keksitty! Meillä ei tosin tulla sitä käyttämään, koska aiomme nukuttaa aluksi suvun perintö"kopassa", joka on sopiva juurikin vastasyntyneellä ja korkeintaan ehkä pari kuukautiseksi asti..
Pisti vain silmään ja oli pakko kommentoida, anteeksi tunkeilu [;)]

Meillä sama homma, mitään ei ole vielä ostettu. Kerran ollaan käyty yhdessä lastenvaateliikkeessä ja sekin oli ulkomaanreissulla. Sieltä mukaan tarttui uimalelu, erittäin tarpeellinen alkuun. [:D]

Pikkuisen alkaa tulla hätä, kun lueskelen teidän ansiokkaita hankintalistoja, mutta kai sitä sitten viimeisen 7-8 viikon aikana ehtii jotain hankkia, kun vihdoinkin alkaa loma ja muut pankki yms. asuntokuviot alkaa olla hoidettu.

Rattaat on kyllä pakko laittaa tilaukseen. MIstä mimosalle tulee, suomesta, Saksasta vai muualta?

Oletteko pitäneet listaa paljonko on rahaa mennyt?
Mulla on tarkasti exelissä kaikki hankinnat rautatableteista ja imetysliiveistä lähtien
Koomista sinäänsä, mä en todellakaan ole mikään tilastoiva ihminen, eikä rahan menolla ole mitään merkitystä. Ostetaan se mitä tarvitaan/halutaan. Jostain syystä vain kiinnosti aloittaa ja olen kiltisti näpyttänyt kaikki hankinnat ylös [:D]

Meillä on 90% ostettuna kirppareilta ja summa tällä hetkellä 400 hujakoilla. Kestovaippoihin on mennyt pisin penni, mutta erittäin halvalla olen niissäkin päässyt. Muutenkin olen ollut pihi ja kallein kertaostos on tähän mennessä 40€. se kertyi uusista sisävaipoista ja harsoista. Että saa nuilla parin euron kirppariostoillakin suuremman virran [8D]
Hankittuna on oikeastaan kaikki mitä luulisin että tarvitaan. Mukaan lukien vaunut, autokaukalot, pinnasängyt...

En mä sitä sillä sanonutkaan että pikkunen siitä laatikosta mitään tajuais, mutta mä ite tajuan sen. Ei siis meillä ainakaan nukuta laatikossa [:D]

Hmm, mä olen listannut kaikki hankinnat ylös paitsi omat ostokseni, tarkoittaen siis rautatabletit/d-vitamiinit, äitiysvaatteet... Kaikki muu ostettu uutena, paitsi turvakaukalo käytettynä niin hinnaksi kohonnut yli 800€ tällä hetkellä. Ja tosissaan isoimmista vielä pinnasänky ostamatta. Saishan niitä varmasti halvempina ja niin pois päin mutta ei mun oo tarkotus hankkia kaikkee mitä mahdollisimman halvalla saa. Ei toi tili niin tiukilla oo, ettenkö vois ostaa pikkuselleni sitä mitä ite haluan ja tykkään <3 Ja uskon siihen, että tavarat maksaa itsensä vielä takaisin käyttöikänä ellei muuten.

http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/tarvike2a.html

Tuolta itte ainakin luin että vauva tuntee olonsa turvalliseks sellasessa laatikossa[:)]
Minustakin kyllä tuntus oudolle että vauva nukkuis pahvilaatikossa[8|] Eikä varmaan tulekkaan nukkumaan ainakaan täällä kun ei otettu sitä kelan äitiyspakkaustakaan.

Tuolla sivuilla on muuten hyviä juttuja, tärkeimmistä hankinnoista ja lista mitä ominaisuuksia vaunuissakin on oltava jne. Auttanu aika paljon näin ensikertalaista[:D]

Minäkään en jotenkin osaa kuvitella laittavani pikkuista nukkumaan pahvilaatikkoon vaikka sen nätiksi päällystäisikin.. Itsekin olen äitini mukaan ensimmäiset kuukauteni juuri siinä äitiyspakkauksen laatikossa nukkunut, mutta siitäkään huolimatta ei vaan uppoo mun päähän se että vauvan sinne laatikkoon laittaisin. Meillä nyt on tuo suvussa kulkenut kehto onneksi, mutta jos ei olis sitäkään niin kyllä varmaan keksisin sit jotain muuta sen laatikon sijaan. Pakkohan se olis kun ei sitä pakkausta edes otettu [:D]

Meillä alkaa olla kaikki suuremman hankinnat hankittu.

Saatuja:
- Kehto
- Yhdistelmävaunut
- Sitteri
- Verhokatos pinnikseen + samaa sarjaa pinnasuojus
- Vauvakeinu (jotkut taitaa kutsua koliikkikeinuksi)
- Hyppykiikku
- Pari makuupussia
- En tiedä miks noita froteisia suojia lakanan alla kutsutaan, jossa toinen puoli on muovitettu vahinkojen varalta
- Itkuhälytin
- Leluja
- Lelukaari + sen makuualusta
- Tuttipulloja
- Huppupyyhe (toinen ehkä täytyy viel ostaa)
- 3 pahvilaatikkolista vaatteita, toppapukuja ja kenkiä (olen kyllä niin nirso et yhden laatikollisen verran sieltä valikoin vaatteita meille käytettäväksi)
- Kastepuku
- Lisäksi äitini toi jenkeistä tollasen "kantolaukun", jossa ihan pientä voi kantaa vähän samaan tyyliin kuin kantoliinassa, täytynee laittaa vaikka kuva siitä

Itse ollaan hankittu:
- Turvakaukalo + sen jalusta autoon
- Turvakaukaloon sopivat matkarattaat + siihen sadesuojus
- Pinnasänky
- Pinnikseen patja ja peitto
- Parit pussilakanat ja aluslakanat
- Lampaan talja
- Hoitolaukku
- Vaatteita kokoja 50-62, sukkia, hattuja, tossuja ym.
- Harsoja/nuttuja
- Lasten huopa
- Imetystyyny
- Vaipparoskis
- Vaippoja
- Tutteja
- Imetysliivit (joita täytyy ostaa muutama lisää)
Muuta ei ainakaan nyt tule mieleen [:D]

Ostoslistalla vielä:
- Hoitopöytä (jonka minun vaarini luultavasti tekee yhden lipaston päälle) + siihen sit pehmuste
- Vanna, siihen jalat ja kylpytuki vauvalle
- Rintapumppu (kun tuota maitoa tulee nyt jo niin reippaasti)
- Rintakumit
- Pulloharja
- Rintareppu
- Öljyt, rasvat ja talkit sun muut
- Korviketta (hätävaraksi)
- Kertakäyttöisiä hoitopöydänsuojia
- Kynsisakset
ja varmasti vielä jotain muuta mitä ei nyt taas tule mieleen [:)]

Mä taas en ymmärrä mitä vikaa siinä pahvilaatikossa on[:D] Ok, jos se olis joku kaupan ruskea banaanilaatikko, missä olis jotain rytkyjä patjana ja peittona, ja se lodju lojuis lattialla pölyssä ja vauva ois tungettu sinne nukkumaan, niin ois asia erikseen. Mutta jos sen päällystää ja "sisustaa" kauniiksi, niin eihän sitä edes näe että se on pahvilaatikko[:D] Lisäksi ei se kuitenkaan kauaa mahdu ensisängyssä nukkumaan, ja toi pahvilaatikko on vielä kierrätettävää matskua, niin miks hommais sitte jonkun korin tai kehdon erikseen, mitä ei kuitenkaan tule pitkään käyttämään. Meillä kyllä vaavi tullaan nukuttamaan pahvilaatikossa alkuun, tosin on pinniskin hommattuna. Mun mielestä enemmän kolkolta tuntuis pistää vauva suoraan pinnasänkyyn,kun se on alkuun kuitenkin aika iso ja pikkuselle turvattoman olonen. Tää meidän pahvilaatikko tulee siis olemaan alkuun tuolla pinnasängyn sisällä, ettei pikkunen tuntis oloaan niin turvattomaksi.

Sitten budjettia:
Pinnis+hoitopöytä uusina 400 e
patja 60e
vuodevaatteita 50 e
emmaljunga edge käytettynä tutulta 250e
vaatteita uusina 170e
vaatteita ym. käytettynä 0 e
turvakaukalo 80e
krääsää (mm. mobile[:D]) 100 e

Säästötili päässy pikkasen kuivumaan, vaikka tulevilta mummuilta on onneksi saanut paljon jelppiä onneksi[:)]

Pakko tulla kommentoimaan tota laatikkokeskustelua [:D] ,meillä molemmat pojat nukkuneet aluksi laatikossa siis äitiyspakkauksen laatikossa joka on laitettu pinnasänkyyn ja mulla on ainakin siihen tarkoitettu kangasreunus olemassa ettei itse laatikko edes näy sen alta. Muutamat ekat viikot olen nukuttanut näin ja sitten pistänyt pinnikseen. On niin lyhyt aika kun näin nukkuu niin ei olla viitsitty ostaa mitään pikkukoppaa sitä varten,eri juttu jos olis joku perintökalleus johon voisi pistää nukkumaan aluksi. 

Meilläkin Papukaija nukkuu alkuun tuossa äitiyspakkauksen laatikossa. Kuten moni muukin jo kertoi ei se vauvalle haitaksi ole. Eli meilläkin laatikko laitetaan pinnasänkyyn.

Kävin tänään äidin luona penkomassa mun vanhoja kamoja. Sieltä mukaan jäi tuohon laatikon reunoille laitettava koristelakana ja muutamia ihanan retroja vaatteita. Parhaimpina voisin mainita keltaisen villahaalarin ja siniraidalliset froteepotkuhousut [:)].

Ostin myös käytettynä hoitopöydän ja sitterin. Vielä pinnis äidin vintiltä ja vaunut kaupasta, sitten alkais isot hankinnat olla kasassa[:)]. Vaikka kovasti noita Emmaljungia olen haaveillut, olen ruvennut miettimään myös Oran Saaga vaunuja. Onko jollain kokemuksia niistä? Luulisi että laadultaan hyvät, kun kaikki kangasosatkin valmistetaan Suomessa? Ja saisihan niistä helpolla mieleisensä, kun sisäverhoilukankaat saa valita tai vaikka omasta kankaasta teettää.

Miehellä on lomaviikko, niin suunnitelmissa huomenna olis käydä Ikeassa ostoksilla. Kaikkea kivaa ja tarpeellista on pitkä lista [:D]

Me käytiin viime viikolla Turussa pienellä lomalla ja samalla tuhlattiin säästöjä vauvan juttuihin. Ostettiin pinnasänky, hoitoalusta, tuttirätti, pehmolelu, peitto & tyyny, lakanoita, pinnasuoja ja vaatteita. Tuttavilta ostetaan luultavastikin turvakaukalo vähänkäytettynä, siskoltani saadaan hoitotaso ja rattaat olis tarkoitus ostaa uutena samoin amme.

Vaikka tässä on vielä lähes kolme kuukautta aikaa niin on kyllä ihanaa ostella vauvalle kaikkea. Nyt odottelen ett kuukausi vaihtuisi ja näkisi sen tämän vuoden äitiyspakkauksen. En oikein tykänny siitä 09 pakkauksen väreistä niinpä ajattelin lähettää paperit Kelaan vasta huhtikuun puolivälissä.

Paljon olisi vielä tekemistä ennenkuin vauva tulee...Pitäisi saada vierashuone tapetoitua, vanha keinutuoli maalattua ja löytää jostain kirjahylly vauvan huoneeseen. Ja sit vielä nuo loput hankinnat tehtyä...

Laitetaas tänne kuvaa vauvan kamppeista ja värimaailmasta, eli vaikka tyttö (luultavasti) on tulossa niin värit on valkosta, vihreetä, sinistä/turkoosia. Pinkkiä ei muuten vielä ole paitsi toi mun vanha nukke minkä oon saanu synnyttyäni.

OI,onpas ihania vaatteita pikkuisella [:)] Mistä muuten saisi tuollaisia muumi sukkia? Oli tosi nätit [:D]

Ne oli ainoot kivat vaatteet mitä oon lindexiltä elämäni aikana koskaan löytäny [;)]
Muut sukat ja kuvassa näkyvät vaatteet on h&m:ltä,
alahyllyn pinnasänkypetivaatteet ikeasta ja hobby hallista

Ja noista ihaa-tossuista en tiedä mistä ne on kun saatiin ne joululahjaksi

joo,harvemmin lindexiltä juuri mitään löytyy[:D] Täytyypä käydä katselemassa,jos sattuisin vaikka löytämään noita sukkia[:)]Yhtään sukkaa kun ei oo vielä tullut ostettua, kaikkee muuta kylläkin[:D]

Musta taas tuntuu etten oo vauvalle muuta ostanutkaan kun sukkia [:D] Kaveri sano tossa vähän aika sitten kun niille synty joulukuussa tyttö, että noi puolipotkarit on tosi huonoja kun ne jalat ei vaan istu niihin hyvin. Sittenhän sen vasta näkee mikä käy omalle babylle kun se on syntynyt. Huoh, syntyispä jo... [&o] Äiti sukka-hirmu täällä kovasti jo odottaa [:D]

Meille on kanssa tilattu hobbyhallista noi panda lakanat, tosin pojalle, jos oikein nuo mohomahan hyllykuvasta tunnistin[:)] Pinnasuojus piti tulla puolessavälissä tätä kuuta, mutta näköjään ahtaajien lakon takia toimitus viivästyy. Itselläni taas ollut tollanen samanlainen nukke lapsena mikä tossa hyllyssä[:D] 

oli kyl mohomahan lapselle ihania vaatteita jo odottamassa [:)] Itsekkin vois ruveta pesee vaatetta ja ostelee pikku hiljaa kaikkea ihanaa [;)]

Takaisin