Missä kukin menee hankintalistassaan?

Meille tilattiin tänään yhdistelmävaunut. Tarkoituksena oli etsiä viimevuoden malleja halvemmalla, mutta päädyttiin kuitenkin tämän vuoden malliin.
Vaatteita olemme saaneet joululahjaksi, mutta itse ei olla mitään ostettu.
Turvakaukaloita olen myös tutkinut netistä, mutta en ole vielä käynyt ostamassa, vaikka olenkin melko varma siitä mitkä ostan.
 
No niin, tänne on nyt sitten vaunut ostettu. En halunnut uusia, kun sattui vastaan niin hyvät vähän käytetyt. Meinasin ensin sellaisia kolmipyöräisiä, missä tuo etupyörä kääntyy, mutta en sitten uskaltanutkaan. Täällä maalla kun kävellään enimmäkseen hiekka teillä, niin lukittuna se eturengas tulisi kuitenkin koko ajan olemaan. Mutta kolmipyöräset ostin silti, kun menevät pienempään tilaankin. Aivan ihanat, tumman- ja vaalean siniset (tykkään sinisestä, en tiiä sukupuolta vielä) ja merkkinä Herqules raptor 3. LOL vaan [:D]
Pikkuhiljaa ostellut noita vaatteita myös, kun sattuu halvalla kohdalle. En jätä sinne loppuraskauteen hirveesti hankintoja, koska olen luultavasti silloin siinä kunnossa, ettei shoppailut kiinnosta pätkääkään.
 
Olen viikoilla 18+1 ja aloitin ostelun kunnolla joulualejen aikaan. Vähän tuntuu siltä, että ollaanko tässä nyt vähän liian aikaisin liikkeellä, mutta toisaalta ollaan menossa jo kohta helmikuussa! Viitisen kuukautta hurahtaa varmasti vauhdilla!
 
Vaatteita sai alesta todella edullisesti. Vaatteita on tullut hankittua reilusti yli 70 kokoon asti, lähinnä neutraaleja värejä, mutta myös selvästi tyttövaatteita ja poikavaatteita on tullut osteltua (vaikka sukupuolesta ei ole tietoakaan). Vähän mietityttää, että millainen määrä on riittävästi? Olen ostanut aika paljon vaatteita, mutta kun mietin että vauva saattaa puklautella kolmekin asua päivässä, niin nopeastipa tuo vaatekaapin sisältö sitten tyhjeneekin....
 
Oletteko huomanneet, että neutraalien värien valikoima on aika suppea yli 68 vaatteissa? Se on harmillista...
 
Alesta löytyi myös pinnasänky uutena. Brio hintaan 59e, aika superhalpa mielestäni!
 
Siihen ostettiin verhotanki (johon teen itse verhon), luxuspatja, peitto ja tyyny. Lakanoitakin tuli ostettua pikkuvauvaiän tarpeisiin. Muutama pyllypyyhe...
 
Lisäksi tuli hankittua hoitoalusta.
 
Uutena ja käytettynä olen ostanut netistä kestovaippoja (noin 11kpl jo ostettu). Kestovaipat ovat niin arvokkaita, että niiden keräily kannattaa kyllä aloittaa jo hyvissä ajoin, niin ei tule jättipompsia kerralla!
 
Vauvelin huoneeseen tuunasimme itse hoitopöydän ja saaduille ja ostetuille leluille hankimme kauniita koreja hyllyyn. Vaipoille hankin pienen lokerikon. Leluja on myös jo ihan riittävästi.
 
Tuttipullo tuli ostettua. Rintapumppu ja turvakaukalo ollaan saatu käytettynä....
 
Tässähän näitä alkaa kertyä pikkuhiljaa. Vielä on paljon hankkimatta! Jospa noiden vaunujen osto jätettäisiin kuitenkin ihan kevään lopulle, niin ei tarvitsisi niiden säilytysongelmaa potea...
 
Meillekkin pikkuhiljaa alkaa tuota vauvatavaraa kertyä! Pari laatikollista ollaan jo saatu vaatteita äitini kaksoissiskolta joka teki iltatähden uuden miehen kanssa. Samoin yhdistelmävaunut ja sitteri saatiin häneltä myös. Tänään käytiin äitini kanssa lastenkirpputorilla ja sieltä bongattiin Gracon turvakaukalo, jalusta autoon ja matkarattaat joihin tuo turvakaukalo kiinnittyy myös yhteishintaan 90 €!!! 2008 vuoden mallia!! [:D] Ja käytetty ainoastaan yhdellä lapsella! Kulumaa ei siis ollut juuri mitään! Huh, tulipa ihan mukava säästö uusiin verrattuna [:)]
 
Paljon ei ole hankittu mutta sitäkin enemmän rahaa mennyt [8D].
 
- Tällä viikolla ostettiin uusia auto, uudenkarhea Avensis farmari.
 
- Muutaman vaatekappaleen olen ostanut, mutta vaatteita saan niin usealta etten varmaan ostakkaan itse paljoa vaatteita (hipelöin niitä kyllä joka kauppareissulla [:D]).
 
- 3 kpl äitiyshousuja, 2 kpl rintaliivejä.
 
- Vaunuja ollaan hankkimassa ja niitä nyt vertaillaan. Brion muutaman mallin välillä käydään vääntöä.
 
TULOSSA: Lastenhuoneen remontti.
 
Ei tämä lapseutuminen ainakaan halpaa ole! [:)][:)][:)]
 
Tälläinen nyt tuli tänään meille: Brio Primo musta + teline, ja mä rakastuin siihen heti ensisilmäyksellä kun näin netistä kuvat. Ostin siis netistä, kaksplussan sivuilta hintaan 90€ (ja matkakulut). Uutena 189€. Ja autoliiton testeissä yks parhaimpia [:)]






 
tuleva mummu lupaili tilata hobby hallista ne vihreät panda vehkeet sänkyyn: patjan+sijauspatjan+tyynyn+peiton+pussilakanan+tyynyliinan+pinnasuojan.. lisäks lupas mun mummulta hakee vanhan valkosen lakanan ja ommella siitä pienempiä lakanoita pinnasänkyyn kun ne vanhat on sitten paljon pehmeempiä. mutta käykääpä kurkkaan niitä pandoja, ne on toooosi syötävän ihanat [:)] yht 88,5€

parin viikon päästä mennään ite ettii sitä pinnasänkyä ikeasta
 
Me ollaan tilaamassa lastenvaunut Saksasta kun sieltä ne saa 200 e halvemmalla ja sieltä saa vielä sitä mallia mitä täältä ei enää saa (viime vuoden malli) [:)]
 
Eilen tilasin Englannista ihka ensimmäiset vaatteet tulevalle pojallemme [:D] 
 
Ja toukokuussa käydään ostamassa Mamas and Papas - sänky lastenhuoneliikkeestä. Ihanaa kun voi jo pikku hiljaa alkaa tekemään hankintoja [:D][;)][:)] 
 
Jostain tuli luettua, että kun ulkomailta tilailee niin on takuujutut hankalia jos on jotain syytä takuuseen. Minkäslaisia ootte katellu? Mun kummitäti asuu saksassa ja oon saanu siltä lapsena kaikkia kivoja vaatteita ja muita juttuja mitä suomessa ei ees myydä. Onneks yhteyden pelaa vieläkin niin oma tyttö saa sieltä myös jotain, aivan varmasti :) Mulla ei oo tallella kun sellanen vanha kansallispuvun tyylinen mekko joka mulla on ollu kun oon ollu 2v. 
 
Hei, mä tuolta toukokuisista huutelen tänne. [:)]

Jos mohomaha tuota vaunujen tilaamisasiaa tarkoitit tuolla takuu asialla, niin olen jostain luin, että takuu käy maahantuojalle vaikka vaunut olisi Saksasta tilannutkin. Että siis maahantuojan kautta korjauksen pitäisi onnistua. Siihen oli joku hieno lause mitä en enää muista. Ja luin kyllä myös, että noilta nettikauppojen kauttakin takuukorjaukset ovat onnistuneet, vievät tietty vähän enemmän aikaa.
Mutta meillä ollaan tilaamassa kanssa Saksasta Gessleinit. Kyseisen mallin saan sieltä 300e halvemmalla.
 
Mulle tuli mieleen tosta takuu jutusta myös et mun mielestä Visalla maksettaessa tulee Visan puolesta joku takuu.. Voisko olla? Muistelen et mun luottokorttisopimuksessa lukee niin. Ja maahantuoja varmasti korvaa edustamansa tuotteet vaik olis eri maasta ostettuja.
 
Tässä vähän tämän tulevan mamman hankintoja pikkuiselle [:)] Muilta saatuja vaatteita on vielä toki kosolti lisää! Kovin on nämä itse ostamani vaatteet tyttövoittoisia, mutta toivotaan että se lääkäri oli just niin oikeessa kun väitti olevansa. [:D] Ja samaan kuvaan laitoin myös kuvan noista matkarattaista ja turvakaukalosta, jotka ostin samassa paketissa ja maksovat 90€. (Lisäks siinä oli myös se turvakaukalon jalusta)


 
Mohomaha: Taitaa toimia takuu yhtä lailla siellä Saksan puolella kun meilläkin täällä Suomessa. Ja luottokortilla ollaan tietenkin tilaamassa vaunut JOS vaikka tilaukseen tulisikin joku kämmi. Vaunut kuitenkin saa huomattavasti halvemmalla Saksasta (tietenkin kun saksalaista merkkiä ollaan ostamassa Gessleinia) ja vielä suoraan tehtaalta ja sellaisenaan kun itse haluaa, niin miksi ei käytä tilaisuutta hyväksi [:)] 
 
vaika vielä ei ole tietoa kumpi tulee,(ku viikkoja vasta 16+4),ollaan jo ostettu turvaistuin,läjä vaatteita,(melko neutraalin värisiä) ja hoitopöytä,josta saa sen pöydän käännettyä ylös,nii siä alla on kylpyamme <3 :) eli puuttuu vielä vaikka mitä :D:D suurin osa tavaroista ollaan haettu pilkkahintaan lähetyskirppikselt...esim.turvaistuin joka oli melkein uus,ei maksanu ku 3 € ja menee 0-13kg muistaakseni..se on tua kaapis,enkä jaksa lähteä tonkiin...50-60 cm vaatteita on ostettu mistä milloinkin :)
 
Miltähän vuosikymmeneltä mahtaa olla turvaistuin joka on melkein uusi ja maksanut vain 3 € ?! tuntuu vähän hassulta,oisko kirjotushärö sattunut...[:D]
 
Jeps.. ei ole vain itselle ikinä osunut silmään noin halpaa ja hyväkuntoista kaukaloa [:)] niin sillä ihmetytti..
 
Meille tuli just tänään toi Brio Primo turvakaukalo mustana ja siihen se jalusta. Uudet ovat kun mun äiti oli sitä mieltä et ne on ehdottomasti oltava uudet niin ei sit varmasti ole kolaroidut. Eli tuleva mummo ne meille hommas, samoin hoitopöydän. Pinnasänky ja Emmaljungan yhdistelmävaunut on jo valittu mut ei ole vielä tilattu. Erilaisia vaatteita ja tarvikkeita on kertynyt jo isot läjät..
 
meillä oli neuvolassa hyväkuntoinen/näköinen turvakaukalo vuokrattavana 20e siltä ajalta ku haluaa käyttää.. max 10kk. joten se lähti mukaan...
vaatteita jo aikamoinen läjä...
vaunut (halvat emman yhdistelmät)
pinnasänky+kissasuojus
hoitolaukku
ja vaaville rasvoja ja pesuvaahtoja..
disneyn sitteri
disneyn leikki/köllöttely alusta

jonkun verran olisi vielä hankittavaa...hoitotason ukko väsää ite kun löydetään tukeva hyvä lipasto/laatikosto joka olisi sellainen jolla pitkä käyttöikä sen hoitotasona toimimisen jälkeenkin. eli ei mitään valmiita hoitopöytäsysteemejä osteta.
kyllä peipeen uppoamaan saa rahaa niin paljon ku haluaa ja halusinkin ostaa käytettynä kaiken mutta sitten alkoi tympiä toi kirppisramppaaminen ja netissä istuminen. täällä vielä niin ankeen surkeita kirpputoreja että ihan tympii.... [:'(][:'(][:'(][:@][:@]
 
ALKUPERÄINEN: hani

meillä oli neuvolassa hyväkuntoinen/näköinen turvakaukalo vuokrattavana 20e siltä ajalta ku haluaa käyttää.. max 10kk. joten se lähti mukaan...
sekä ystävältäni yhdellä lapsella ollut iso turvaistuin toiseen autoon 20e
vaatteita jo aikamoinen läjä...
vaunut (halvat emman yhdistelmät)
pinnasänky+kissasuojus 260e
hoitolaukku (emman mukamas kakkoslaatua oleva täysin ehjä ja uusi) 15e
ja vaaville rasvoja ja pesuvaahtoja..
disneyn sitteri 60e?
disneyn leikki/köllöttely alusta 40?? ei muista

jonkun verran olisi vielä hankittavaa...hoitotason ukko väsää ite kun löydetään tukeva hyvä lipasto/laatikosto joka olisi sellainen jolla pitkä käyttöikä sen hoitotasona toimimisen jälkeenkin. eli ei mitään valmiita hoitopöytäsysteemejä osteta.
kyllä peipeen uppoamaan saa rahaa niin paljon ku haluaa ja olisinkin halunnut ostaa käytettynä kaiken mutta sitten alkoi tympiä toi kirppisramppaaminen ja netissä istuminen. täällä vielä niin ankeen surkeita kirpputoreja että ihan tympii.... [:'(][:'(][:'(][:@][:@]
 
Takaisin
Top