Missä kukin menee hankintalistassaan?

katusutariina

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mitäs sitä on tullut osteltua? Vai onko vielä mitään? Kirppareilta, uutta, lainattua?

Ite löysin viikonloppuna todella edullisesti sängyn, turvakaukalon, sitterin ja sellasen ihme lelukaaren (mistä se ipana yrittää siis saada otetta kun köllöttää lattialla). Muuten en olis ostanut missään nimessä vielä, sen verran pessimissi olen. Mutta koko paketti maksoi tutun kautta vain 50 e. [:)] Kamat menevät varastoon odottamaan käyttöä.
 
Me ei olla ostettua vauvalle vielä yhtään mitään. Äitini on ostanut yhden bodyn. Nyt kun on ultra onnellisesti takana ja pieni ihmisenalku voi masussa hyvin, voidaan pikkuhiljaa alkaa jotain ostelemaan. Jätetään nuo vaunuostokset kevääseen, sänky ja hoitopöytä ostetaan piakkoin kun halutaan saada makkari valmiiksi. Ajattelin, että olisin nyt tulevana lauantaina käynyt vähän kaupoissa katselemassa pieniä vaatteita...voi olla ettei mitään vielä tartu mukaan, mutta ainakin voi käydä kuolaamassa [:)]
 
[:)]Meillä varmasti isot hankinnat tehdään sitten keväällä vasta,kun on raskaus edennyt jo pidemmälle.Vielä kuitenkin tällä hetkellä sen verran pieni asunto,ettei kauhean aikasin viitsi kerätä tavaraa nurkkiin pölyttymään,ja ei kissatkaan ehdi ihan kaikkea hajottaa ennen vaavin tuloa[:D][:D]. Pieniä nuttuja on tullut hypisteltyä kaupoissa ja kirppareilla,mutten ole vielä raaskinut ostaa oikein mitään. Eiköhän se jouluostoksien lomassa täydy jotain katsella pientä varten[;)][:D]
 
me saatiin mun kaverilta, jo ennen kuin raskauduin [:D], vaunut joihin kuuluu turvakaukalo ja autoon laitettava härpäke mihin sen kaukalon saa laitettua kätevästi kiinni.samaan satsiin tuli vaatteita, toiset kärryt parvekkeelle, leluja, sitteri jne. pinnasänkykin saadaan sieltä. mitään ei siis olla ostettu mutta paljon on jo tavaraa. hoitopöytä ja vaatekaappi pitää hankkia ja syöttötuoli mutta muuten noi isommat hankinnat on siis jo. vaatteita en varmaan osta ennen kuin olen saanut äitiyspakkauksen. muutenkin varmaan ostetaan noi tarvittavat romppeet vasta keväällä,alkukesästä.
 
Me ei olla hankittu mitään. Ja luulenpa että kevääseen meneen ne meidänkin hankinnat, tässä kun juuri muutamme väliaikaisesti pienempään asuntoon ja muutenkin on tilasta pulaa, niin ei sitä paljon vielä kannata hankkia. Mutta voihan olla että ensimmäisen ultran jälkeen tulee sitten jotain heräteostoksia tehtyä[:)] Vielä kun tuntuu niin kovin epävarmalta tämä koko raskaus, vaikka kaikki varmaan onkin ihan hyvin... ultraa tässä odotellaan, kahden viikon päässä se siintää.
 
Mitään ei olla vielä hankittu. Vaunut on semmoset, jotka haluan ensimmäisenä hommata. Koitan hankintaa viivyttää kevääseen! Yhdistelmiä olen ajatellut... Sängyn ja syöttötuolin haen vanhempieni luota, ne on meidän vanhoja, ja siellä olleet jemmassa meidän lapsia varten. Ja vaatteita en hirveitä läjiä halua nurkkiini pyörimään, kun vauva kuitenkin nopsaan kasvaa, ja uutta tarvitaan siten aina.
 
Eipä olla täälläkään mitään kummempia hankittu..muutamia pieniä vaateheräteostoksia on tullut tehtyä, mutta ei sen suurempaa..ajateltiin hieman tässä odotella, että raskaus etenee ja sitten vasta alkaa noita isompia hankintoja ostelemaan..!! [:)]
 
Moi,
mitään en ole vielä ostanut, mutta kaveri antaa pussillisen pieneksi jääneitä vaatteita syyskuussa syntyneeltä vauvaltaan aina kun käyn siellä[:D] . Vaunukaupat olen sopinut toisen kaverini kanssa, mutta maksan ja haen ne myöhemmin. Muuten taidan saada juuri edellä mainitulta kaveriltani kaiken tarpeellisen jos sitten muutaman pienen heräteostovaatteen kaupasta löytää. Ehkäpä jo huomena kun menen äitin kanssa kaupoille... Jonkin verran olen säästänyt vanhempien lasteni vaatteita. Vaatehommat helpottuu sitten tammikuussa jos saa tietää että onko tämä poika vai tyttö. Tulevista vaunuista olen erittäin onnellinen, kerrankin saan sellaiset kuin itse haluan. Aiemmin ollaan kuljettu muiden vanhoilla rimpuloilla, nämä ovat vain yhdellä lapsella olleet ja uutena ostetut. Päätin että tämän viimeisen kerran saan törsätä niihin kunnolla kun muuta ei oikein tarvitse ostaa, pinnasänkykin on ollut varastossa odottamassa edellisen jäljiltä[:)]
 
valkosipulin kanssa samoilla linjoilla noiden vaunujen suhteen. Kaks aikasempaa muksua lykitty milloin milläkin rimpuloilla, mutta nyt todellakin päätin ostaa kunnon vaunut. Ei vanha enää jaksa [:D] En kyllä vieläkään osta täysin uutena, vaan yhdellä lapsella olleet. Ne nyt ei siinä ajassa mene vielä miksikään, ja saa sitten ostettua sellaset todella "kalliit" samalla rahalla, kuin mitä ostais muuten.
 
Pari kannellista säilytyslaatikkoa tuli tänään ostettua. Tosin noiden käyttötarkotuksesta en ole kertonut vielä kelleen. Täälläkin pari pahaista kissaa karvastaa ja tuhoaa ihan kaiken, joten ajattelin, että hommaan noi laatikot ihan ensiksi, mihin sitten voi alkaa kasaamaan ostettuja vaatteita ym. vauvakrääsää. Käy sitten myöhemmin esim. lelulaatikoiksi. Vielä ei ole mitään muuta matkaan tarttunut, mutta ehkä noista joulun alennusmyynneistä sitten:) Illat menee tietty nettisivustoilla pikkuvaatteita katsellen, ja tänään varsinkin on täytynyt itseään pidätellä, mutta toistaiseksi ei ole tullut tilattua mitään. Isommat housut ois täälläkin nyt seuraavaksi hakusessa:)
 
Mieli kyllä tekis ostaa vaikka mitä, mutta ei sitä vielä jotenki uskalla.. Anoppi lupas ostaa vaunut, oli polonen niin onnesta soikeena ku sai kuulla ensimmäisestä lapsenlapsestaan..:D Kyllähän niitä vaatteita ja muita härpäkkeitä kahtelee ihan eri silmin nyt, mutta oon tyytyny vielä ostamaan vaan kaverin vauvalle pikkujuttuja jos alennuksessa on ollu. Mies hinkuu ostoksille melkeen enemmän ku minä! :D "Haluaisin ostaa vaaville jotain..."
 
Noniin, tänään hankin itselleni mammapöksyt ja ostinpa samaan syssyyn sitten jo paidankin. Eli ostostili avattu:)
 
Tianaah toi oli niin sulosta!!! Voin kuvitella miehen sanomassa "haluisin ostaa vaaville jotain..." *byhyy......*
Jotenki miehet on vaa niin sulosii ku on vaava tulos :)
 
Ei mekään olla mitään ostettu. Yhdet mammahousut olen ostanut, ja ensiviikolla menenn ostamaan lisää vaatteita, kun tuntuu että normaalit vaatteet rupee kiristämään[;)]
 
Ostin itselleni äitiysrintaliivit perjantaina kun omat meinaa käydä jo pieneksi [:D]
 
Vauvan ostokset tehdään sitten lähempänä laskettua-aikaa. Meiän kulttuurin mukaan mitään vauvan tavaroita ei saisi ostaa ennen syntymää. Itse kuitenkin alan ostelee jotain pientä sitten kesän lähestyessä [;)]
 
Uudet rintsikat kuullostais ihanalta!! Mulla on alkanu joissain rintsikoissa kaarituet painaa. Just tänään jossain ohjelmassa esiteltiin mammavaatteita ja siin oli tosi nättejä ja mukavan tuntuisen näköisiä alusvaatteita. 
 
Myö saatiin tutuilta hirveästi ihan pieniä vaatteita ja minun vaarini on alkanut tekemään vaaville kehtoa. Uusia rintsikoita on jo tarvinnut useemman viikon ajan ja mammahousuihin sais pikkuhiljaa jo alkaa siirtymään kun rupee omat housut painamaan vatsaa! [:)]
 
Me ollaan saatu suurin osa vauvan vaatteistamme! ja ovat kun uusia. Viime ostoksemme oli kyllä hyvä, ostimme kaverilta pussillisen vaatteita , matkapinnasängyn ( Mummolaan ) ja uuden turvakaukalon sekä leikkikehän kaikki ne maksoivat yhteensä 30€ oikein hävetti kun nii vähän pyysivät (: saadaa myös joulun jälkeen yhdistelmävaunut halvalla ja pinnasänky! [:)]
 
Nyt alko meillä se tavaramäärän kerääminen...Tilasin turvakaukalon autoon ja sitten tässä joku päivä laitan tilaukseen yhdistelmävaunut. Siitä kyllä käytiin keskustelua, että ostetaanko ne liikkeestä vai tilataanko netistä...Löysin niin hyvännäköset kärryt, että muita en suostu huolimaan!!! Tuleva isi kyllä väittää, että kun ne sitten saapuvat, ne eivät olekaan hyvät ja en tykkääkään niistä. Voihan ne laittaa takasin sitten...
 
Takaisin
Top